|
Haftalık Ders Programı |
Hafta |
Dersin İçeriği |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1. Hafta |
18. yy. Klasik Türk Edebiyatı'nın genel özellikleri |
Anlatım |
2. Hafta |
18. yy. Klasik Türk Edebiyatı'nın genel özellikleri |
Okuma, tartışma ve uygulama. |
3. Hafta |
18. yy. Klasik Türk Edebiyatı'nın önemli temsilcileri |
Anlatım, okuma, tartışma ve uygulama. |
4. Hafta |
18. yy. Klasik Türk Edebiyatı'nın önemli temsilcileri |
Okuma, tartışma ve uygulama. |
5. Hafta |
18. yy. Klasik Türk Edebiyatı'nın önemli temsilcilerinin eserlerinden örneklerin okunması |
Okuma, tartışma ve uygulama. |
6. Hafta |
18. yy. Klasik Türk Edebiyatı'nın önemli temsilcilerinin eserlerinden örneklerin okunması |
Okuma, tartışma ve uygulama. |
7. Hafta |
18. yy. Klasik Türk Edebiyatı'nın önemli temsilcilerinin eserlerinden örneklerin okunması |
Okuma, tartışma ve uygulama. |
8. Hafta |
Vize |
Vize |
9. Hafta |
19. yy. Klasik Türk Edebiyatı'nın genel özellikleri |
Anlatım |
10. Hafta |
19. yy. Klasik Türk Edebiyatı'nın genel özellikleri |
Okuma, tartışma ve uygulama. |
11. Hafta |
19. yy. Klasik Türk Edebiyatı'nın önemli temsilcileri |
Anlatım, okuma, tartışma ve uygulama. |
12. Hafta |
19. yy. Klasik Türk Edebiyatı'nın önemli temsilcileri |
Okuma, tartışma ve uygulama. |
13. Hafta |
19. yy. Klasik Türk Edebiyatı'nın önemli temsilcilerinin eserlerinden örneklerin okunması |
Okuma, tartışma ve uygulama. |
14. Hafta |
19. yy. Klasik Türk Edebiyatı'nın önemli temsilcilerinin eserlerinden örneklerin okunması |
Okuma, tartışma ve uygulama. |
15. Hafta |
19. yy. Klasik Türk Edebiyatı'nın önemli temsilcilerinin eserlerinden örneklerin okunması |
Okuma, tartışma ve uygulama. |
16. Hafta |
Final |
Final |
17. Hafta |
Final |
Final |
ÖÇ-1 | ÖÇ1. Klasik Türk Edebiyatı’nın tarihi gelişimini izler. | ÖÇ-2 | ÖÇ2. Son dönem Klasik Türk Edebiyatı’nın özelliklerini tanır. | ÖÇ-3 | ÖÇ3. Son dönem Klasik Türk Edebiyatı’nın önemli temsilcilerini tanır. | ÖÇ-4 | ÖÇ4. Son dönem Klasik Türk Edebiyatı’ndaki değişimleri değerlendirebilir. | ÖÇ-5 | ÖÇ5. Dönemin önemli temsilcilerinin eserlerini yorumlar. |
|
Program Çıktıları |
PÇ-1 | PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | PÇ-2 | PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur. | PÇ-3 | PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir. | PÇ-4 | PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir. | PÇ-5 | PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır. | PÇ-6 | PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir. | PÇ-7 | PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular. | PÇ-8 | PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır. | PÇ-9 | PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır. | PÇ-10 | PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır. | PÇ-11 | PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar. | PÇ-12 | PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar. | PÇ-13 | PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır. | PÇ-14 | PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır. | PÇ-15 | PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | PÇ-16 | PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir. |
|