Batı edebiyatında ortaya çıkmış edebi akımları tanıtmak ve Türk edebiyatına etkilerini açıklamak.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Edebiyat Akımları ve Batı Edebiyatı Kavramı
anlatım
2. Hafta
Edebiyat Akımlarının Oluşumunda Etkili Olan Faktörler
anlatım, tartışma, soru-cevap
3. Hafta
Klasik Sanatın Tanımı ve Klasisizm
anlatım
4. Hafta
Klasisizm: Örnek Metinler
örnekleme
5. Hafta
Romantizm: Tanım ve Örnek Metinler
anlatım, örnekleme
6. Hafta
Realizm ve Natüralizm: Tanım ve Örnek Metinler
anlatım, örnekleme, karşılaştırma
7. Hafta
Parnas Akım: Tanım ve Örnek Metinler
anlatım, örnekleme
8. Hafta
Vize
Vize
9. Hafta
Sembolizm: Tanım ve Örnek Metinler
anlatım, örnekleme
10. Hafta
Gerçeküstücülük: Doğuşu ve Gelişmesi
anlatım, örnekleme
11. Hafta
Gerçeküstücülük: Örnek Metinler
örnekleme
12. Hafta
Edebiyat –Felsefe İlişkisi: Varoluşçuluk
anlatım, örnekleme, tartışma
13. Hafta
21. Yüzyıl Edebiyatında Yönelişler
anlatım, tartışma, soru-cevap
14. Hafta
Türk ve Dünya Edebiyatında Akımların Gelişmesine Genel Bakış
karşılaştırma, tartışma, soru-cevap
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Edebiyat, dünya edebiyatı, milli edebiyat ve edebiyat akımları kavramını irdeler.
ÖÇ-2
Edebiyat akımlarını hazırlayan koşullar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ-3
Dünya edebiyatında akımların gelişme sürecini ve temsilcilerini tanır.
ÖÇ-4
Edebiyat akımlarını örnekleyen metinleri inceler.
ÖÇ-5
Batı edebiyatındaki akımların Türk edebiyatına yansımasını inceler ve değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.