Carlaui, C.J, Fillox, C.J, Çev., Hümeyra Çakmaklı, Edebi Eleştiri, 1985
Pospelov, N.Gennadiy, Çev., Yılmaz Onay, Edebiyat Bilimi, 1984
Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul 1994
Yücel, Tahsin, Eleştirinin ABC si, İstanbul 1991.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genel olarak eleştiri nedir?
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Edebi eleştiri dendiğinde ne anlıyoruz?
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Kavram olarak eleştirinin gelişimi
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Batıda eleştirinin gelişim aşamaları
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Türk edebiyatında eleştiri ve edebi dönemlere göre eleştirinin tarihçesi
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Türk edebiyatında eleştiri ve edebi dönemlere göre eleştirinin tarihçesi
Sözlü Anlatım
7. Hafta
Türk edebiyatında eleştiri ve edebi dönemlere göre eleştirinin tarihçesi
Sözlü Anlatım
8. Hafta
Vize Sınavı
9. Hafta
Eleştiri Yöntemleri nelerdir?
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Toplumsal Eleştiri
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Okura Göre Eleştiri
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Sanatkâra Göre Eleştiri
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Esere Göre Eleştiri
Sözlü Anlatım
14. Hafta
Bir edebi eseri hangi ölçülere göre değerlendirmek gerekir?
Sözlü Anlatım
15. Hafta
Edebi eser değerlendirmeleri
Sözlü Anlatım
16. Hafta
Edebi eser değerlendirmeleri
Sözlü Anlatım
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Öğrenci edebi eleştiriyi tanımlar.
ÖÇ-2
Eleştirinin gelişim aşamalarını öğrenir.
ÖÇ-3
Eleştiri anlayışlarını karşılaştırır.
ÖÇ-4
Eleştiri anlayışlarını yorumlar.
ÖÇ-5
Eleştiri yöntemlerini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.