Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eleştiri Yöntemleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB308 Eleştiri Yöntemleri 2/0/0 SA Türkçe 3
Dersin Amacı
Eleştiriyi bir tür olarak tanımlamak, uygulanan yöntemleri öğretmek, batıda ve Türk edebiyatında eleştirinin gelişimi hakkında bilgi vermek
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Güler Uğur Melikoğlu
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 13:00-15:00, AK3B-3/5
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 11:00-17:00, AK4B-17
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatma, tartışma, karşılaştırma, örnekleme, soru-cevap
Temel Kaynaklar Carlaui, C.J, Fillox, C.J, Çev., Hümeyra Çakmaklı, Edebi Eleştiri, 1985

Pospelov, N.Gennadiy, Çev., Yılmaz Onay, Edebiyat Bilimi, 1984

Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul 1994

Yücel, Tahsin, Eleştirinin ABC si, İstanbul 1991.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Genel olarak eleştiri nedir? Sözlü Anlatım
2. Hafta Edebi eleştiri dendiğinde ne anlıyoruz? Sözlü Anlatım
3. Hafta Kavram olarak eleştirinin gelişimi Sözlü Anlatım
4. Hafta Batıda eleştirinin gelişim aşamaları Sözlü Anlatım
5. Hafta Türk edebiyatında eleştiri ve edebi dönemlere göre eleştirinin tarihçesi Sözlü Anlatım
6. Hafta Türk edebiyatında eleştiri ve edebi dönemlere göre eleştirinin tarihçesi Sözlü Anlatım
7. Hafta Türk edebiyatında eleştiri ve edebi dönemlere göre eleştirinin tarihçesi Sözlü Anlatım
8. Hafta Vize Sınavı
9. Hafta Eleştiri Yöntemleri nelerdir? Sözlü Anlatım
10. Hafta Toplumsal Eleştiri Sözlü Anlatım
11. Hafta Okura Göre Eleştiri Sözlü Anlatım
12. Hafta Sanatkâra Göre Eleştiri Sözlü Anlatım
13. Hafta Esere Göre Eleştiri Sözlü Anlatım
14. Hafta Bir edebi eseri hangi ölçülere göre değerlendirmek gerekir? Sözlü Anlatım
15. Hafta Edebi eser değerlendirmeleri Sözlü Anlatım
16. Hafta Edebi eser değerlendirmeleri Sözlü Anlatım
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenci edebi eleştiriyi tanımlar.
ÖÇ-2Eleştirinin gelişim aşamalarını öğrenir.
ÖÇ-3Eleştiri anlayışlarını karşılaştırır.
ÖÇ-4Eleştiri anlayışlarını yorumlar.
ÖÇ-5Eleştiri yöntemlerini kavrar.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5