Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi II

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB805 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi II 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Öğrenciye, dersin orta öğretimde öğretimi ile ilgili metot, teknik ve davranışları kazandırmak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İsa Kocakaplan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 13.00-15.00, AK4B0406
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 11.00-12.00, 3D11
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.

Temel Kaynaklar -Cemiloğlu, Mustafa, 2003, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Alfa Yayınları, İstanbul.

-Ertem, Rekin- Kocakaplan, İsa, 2010, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, Kesit Yayınları, İstanbul.

 -MEB, 2005, Orta Öğretim Türk Edebiyatı Dersi 9.,10.,11.,12. Sınıflar Öğretim Programı, Ankara.

MEB, 2005, Orta Öğretim Dil ve Anlatım Dersi 9.,10.,11.,12. Sınıflar Öğretim Programı, Ankara.

Yıllık Plan Örnekleri, Ders Planı Örnekleri

-2551 Sayılı Tebliğler Dergisi, Ağustos 2003

 
Diğer Kaynaklar Lise Türk Dili ve Edebiyatı ders kitapları.

Lise Dil ve Anlatım ders kitapları.

Günlük plan örnekleri,

Ünite planı örnekleri,

Lise Türk Dili ve Edebiyatı dersi müfredat programı.

Lise Dil ve Anlatım dersi müfredat programı.

Yıllık plan örnekleri.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Türk Dili ve Edebiyatı dersinin amaçları Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
2. Hafta Türk Dili ve Edebiyatı dersinin müfredat programı Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
3. Hafta Günlük plan, ünite planı ve yıllık plan hakkında bilgi ve örnekler Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
4. Hafta Öğrencilere derste slaytla sunum yapacakları konuların dağıtılması Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
5. Hafta 15-20 slayt uzunluğunda hazırlanan bir konunun sınıfta örnek sunumu ve değerlendirilmesi. Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
6. Hafta Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
7. Hafta Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
8. Hafta Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
9. Hafta Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
10. Hafta Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
11. Hafta Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
12. Hafta Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
13. Hafta Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
14. Hafta Öğrencinin konu sunumu ve sunumun sınıfta değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma, tüme varım, tümden gelim, uygulama vb. yöntem ve teknikler ders sırasında değişimli olarak kullanılır.
15. Hafta Final sınavı Öğrencilerin hazırladıkları planlar, ppt sunusu ve sınıfta sunum sırasındaki performansları değerlendirilecektir.
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 90


ÖÇ-1Derste kullanılacak yöntemleri belirtir.
ÖÇ-2Dersin öğretimi hakkındaki verileri yorumlar.
ÖÇ-3Dersle ilgili metot ve materyalleri sınıfta kullanır.
ÖÇ-4Konuyu öğrenciye aktarma aşamalarını planlar, analiz eder.
ÖÇ-5Dersin öğretimi ile ilgili planlama ve dokümanları geliştirir.
ÖÇ-6Her konunun sınıfta sunumunun ardından öğrenciler üzerindeki etkilerini değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5                
ÖÇ 6