Türk şiirinin, Tanzimat Döneminden başlayarak Cumhuriyet dönemi de dahil olmak üzere geçirdiği değişimi ve gelişimi, şairler ve dönemler üzerinden örneklerle açıklamak.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Berna Civalıoğlu Sevindik
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 13.00-15.00, Cats üzerinden uzaktan
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 09.30-10.00, 3D 09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma, karşılaştırma, örnekleme, soru- cevap gibi yöntem ve teknikler dönüşümlü olarak kullanılır.
Temel Kaynaklar
Şiir Tahlillleri I, Mehmet Kaplan, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2012
Şiir Tahlillleri II, Mehmet Kaplan Dergâh Yayınları, İstanbul, 2011
Yeni Türk Edebiyatı Metinleri – I Şiir (1860-1923), Zeynep Kerman, İnci Enginün, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2011
Kâzım Yetiş, Yeni Türk Edebiyatı Seçme Metinler, Kitabevi, İstanbul,2003
Tanzimattan Bugüne Yeni Türk Edebiyatı Şiir Çözümlemeleri, Mehmet Narlı, Nurettin Çetin, Ramazan Gülendam, Kesit Yayınları, İstanbul 2011
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Şiir türü hakkında genel bir bilgi.
Tanzimat Edebiyatında şiir.
Öğrenci Yeni Türk edebiyatında şiirin
yerini tanımlar.
ÖÇ-2
Türk edebiyatında şiirin gelişim aşama-
larını öğrenir.
ÖÇ-3
Türk şairlerini tanır ve onların seçme
şiirlerini öğrenir.
ÖÇ-4
Şairlerin şiir anlayışlarını karşılaştırır.
ÖÇ-5
Şairlerin şiirlerini yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2
PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3
PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4
PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5
PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6
PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7
PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8
PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9
PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10
PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11
PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12
PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13
PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14
PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15
PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16
PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.