Lisans
Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yeni Türk Edebiyatında Şiir

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEB716 Yeni Türk Edebiyatında Şiir 2/0/0 SA Türkçe 4
Dersin Amacı
 Türk şiirinin, Tanzimat Döneminden başlayarak  Cumhuriyet dönemi de dahil olmak üzere geçirdiği değişimi ve gelişimi, şairler ve dönemler üzerinden örneklerle açıklamak.
Ön Koşullar
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Berna Civalıoğlu Sevindik
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi, 13.00-15.00, Cats üzerinden uzaktan
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 09.30-10.00, 3D 09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Sözlü anlatım, tartışma, karşılaştırma, örnekleme, soru- cevap gibi yöntem ve teknikler dönüşümlü olarak kullanılır.
Temel Kaynaklar  Şiir Tahlillleri I, Mehmet Kaplan, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2012

Şiir Tahlillleri II, Mehmet Kaplan Dergâh Yayınları, İstanbul, 2011

Yeni Türk Edebiyatı Metinleri – I Şiir (1860-1923), Zeynep Kerman, İnci Enginün, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2011

Kâzım Yetiş, Yeni Türk Edebiyatı Seçme Metinler, Kitabevi, İstanbul,2003

Tanzimattan Bugüne Yeni Türk Edebiyatı Şiir Çözümlemeleri, Mehmet Narlı, Nurettin Çetin, Ramazan Gülendam, Kesit Yayınları, İstanbul 2011

Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Şiir türü hakkında genel bir bilgi. Tanzimat Edebiyatında şiir. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
2. Hafta Tanzimat Edebiyatında şiir. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
3. Hafta Tanzimat Edebiyatında şiir. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
4. Hafta Servet-i Fünûn döneminde şiir. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
5. Hafta Servet-i Fünûn döneminde şiir. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
6. Hafta Servet-i Fünûn döneminde şiir. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Fecr-i Âti döneminde şiir. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
9. Hafta Fecr-i Âti döneminde şiir. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
10. Hafta Milli Edebiyat döneminde şiir. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
11. Hafta Milli Edebiyat döneminde şiir. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
12. Hafta Cumhuriyet döneminde şiir. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
13. Hafta Cumhuriyet döneminde şiir. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
14. Hafta Cumhuriyet döneminde şiir. anlatım, soru-cevap, örnekleme, karşılaştırma, tartışma
15. Hafta Final
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Öğrenci Yeni Türk edebiyatında şiirin yerini tanımlar.
ÖÇ-2Türk edebiyatında şiirin gelişim aşama- larını öğrenir.
ÖÇ-3Türk şairlerini tanır ve onların seçme şiirlerini öğrenir.
ÖÇ-4Şairlerin şiir anlayışlarını karşılaştırır.
ÖÇ-5Şairlerin şiirlerini yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1.Türk dilini ses bilgisi, yapı-şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceleyerek; Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
PÇ-2PÇ 2. Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma olanağı bulur.
PÇ-3PÇ 3. Halk bilimi (folklor) alanında derleme ve araştırma yapabilir.
PÇ-4PÇ 4. Atatürk İlkeleri ve inkılâpları konusunda bilgi edinir.
PÇ-5PÇ 5. Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihsel gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve bilimsel çeviriyazı alfabesine aktarır.
PÇ-6PÇ 6. Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerine sahiptir.
PÇ-7PÇ 7. Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanır ve uygular.
PÇ-8PÇ 8. Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretir ve bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9PÇ 9. Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-10PÇ 10. Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
PÇ-11PÇ 11. En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-12PÇ 12. Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dilbilim açısından eleştiri yapar.
PÇ-13PÇ 13. Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
PÇ-14PÇ 14. Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-15PÇ 15. Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-16PÇ 16. Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5