Bu dersin temel amacı, fikrin ortaya atıldığı andan itibaren ticarileşmesine kadar geçen sürecin girişimciliğe dair temel metodoloji çerçevesinde nasıl ele alındığını gösterebilmektedir.Bu metodolojiyi sayesinde öğrencilerin gerçek zamanlı olarak iş fikirlerini hayata geçirmelerini kolaylaştırmak planlanmakta ve bu doğrultuda girişimcilik ekosistemini tanımaları hedeflenmektedir. Bunun yanında Türkiye özelinde ve Dünya genelinde iyi uygulama örnekleri ile bu sürecin daha iyi anlaşılması ve zihinlerde canlandırılması da dersin amacı kapsamında değerlendirilebilir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Oryantasyon
Anlatım ve Tartışma
2. Hafta
Girişimci kimdir?
Girişimcilik nedir, tanımlayabilir miyiz?
Girişimcilik neden günümüz dünyasında önemlidir?
Sunum, Anlatım, Tartışma, Ted Talk ve Makale
3. Hafta
Fikir üretimi- fırsatları değerlendirme
Sunum, Anlatım ve Scamper sınıf içi Uygulama
4. Hafta
Girişimcilikte takım oluşturma ve önemi
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Ted Talk
5. Hafta
İş fikri temellendirme aracı: İş Modeli Kanvası
Sunum, Anlatım ve Tartışma
6. Hafta
İş Modeli Kanvası Uygulamaları
Anlatım ve Tartışma (Uygulama örnekleri eşliğinde)
7. Hafta
Yalın Yeni Girişim Metodolojisi
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Makale
8. Hafta
Ara Sınav Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
9. Hafta
Ara Sınav Haftası
Ölçme ve Değerlendirme
10. Hafta
Fizibilite analizi & Sektör ve Rekabet Analizi
Sunum, Anlatım ve Tartışma
11. Hafta
İş Planı nedir- ne işe yarar- hangi aşamada kullanılır? İş Planı ve İş modeli kanvası arasındaki temel farklar nelerdir?
Sunum, Anlatım ve Tartışma
12. Hafta
Girişim Finansmanı
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Misafir Konuşmacı
13. Hafta
Girişimcilik Ekosistemi Modeli: Paydaşları ve Güncel konular
Sunum, Anlatım, Tartışma ve Makale
14. Hafta
Proje sunumları: Pitching
Sunum ve Tartışma
15. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta
Final Sınavı Haftası
Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Girişimciliğin günümüz dünyası için önemini kavrayacak; neden Türkiye’de ve dünyada bu kadar desteklenen bir olgu olduğunu sorgulayacaklardır.
ÖÇ-2
Yeni bir girişimin yaratılma sürecini gözlemleyerek, bu süreçte fırsatların nasıl keşfedildiğini idrak edeceklerdir.
ÖÇ-3
Herhangi bir (yeni) fikrin hayata geçirilmeden önce yapılması gerekli fizibilite analizlerini yürütüp, raporlayabileceklerdir. Bu süreçte gerekli değişikliklerin ne zaman ve nerede yapılması gerektiğini de tespit edebileceklerdir.
ÖÇ-4
İş modeli kanvasını tüm bileşenleri ile analiz edebilecek ve her bir bileşene dair öneriler geliştirebileceklerdir.
ÖÇ-5
Etkili ve akılcı iş planı hazırlayarak, bunun önemli bir iletişim aracı olduğunun farkına varacaklardır.
ÖÇ-6
Ticari anlamda yürütülen girişimcilik faaliyetlerinin yanı sıra, sosyal etki odaklı girişimlerin günümüzdeki önemini değerlendirerek, sosyal girişimciliği topluma olan katma değeri ölçüsünde önemini yorumlayabileceklerdir.
ÖÇ-7
Bir konu hakkında fikir sahibi olmanın ön koşulunun bilgi ile o fikri beslemek olduğunun bilinciyle,karşılaştıkları olaylara ve/veya durumlara eleştirel bir gözle bakabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1
İktisat alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak yetkinliklerini tanımlar ve bu yetkiliklerini pratikte kullanır.
PÇ-2
İktisat alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle ele alır, hipotezler geliştirir, elde ettiği verileri yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-3
Uygulamada karşılaşılan ve/veya öngörülemeyen karmaşık sorunlar için çözüm önerileri geliştirir, bu önerileri akademik yayın kurallarına uygun şekilde raporlar ve sunar.
PÇ-4
Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayarak bilimsel veri ve araştırmalara dayalı analizler gerçekleştirir ve çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5
İktisat alanındaki öğrenme gereksinimlerini belirleyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve bu bilgi ve becerileri iktisat politikaları geliştirme yönünde kullanır.
PÇ-6
İktisat alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü aktarma becerisi kazanır.
PÇ-7
İktisat alanındaki düşüncelerini ve önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve uzman olmayan kişilere aktarır, tartışır ve elde ettiği dönüşlere göre önerilerini revize ederek yeni politikaların geliştirilmesine katkı sağlar.
PÇ-8
İktisat alanına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanır, bu disiplinler ile iktisat alanındaki bilgilerini ilişkilendirerek multidisipliner yaklaşımlar geliştirir, projeler ve yayınlar üretir.
PÇ-9
İktisadın klasik ve modern kuramları arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlar, klasik ve modern iktisat politikalar arasındaki ayrımları gözlemleyerek bu politikaların iktisadi ve toplumsal sorunlara uyumunu değerlendirir.
PÇ-10
Bir yabancı dile hakim olarak iktisat ile ilgili yabancı dildeki haber kaynaklarını okuyup anlar, iktisat yazınını tarar ve bu alandaki en güncel yaklaşımları takip eder.
PÇ-11
İktisat ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve bu verileri kullanarak istatistiksel/ekonometrik çalışmaların gerçekleştirilmesi aşamalarında bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurur, ayrıca akademik yayın ilkelerine uyarak yayın sürecini yürütür.