Bu dersin temel amacı, fikrin ortaya atıldığı andan itibaren ticarileşmesine kadar geçen süreci girişimciliğe dair temel metodoloji çerçevesinde nasıl ele alındığını gösterebilmektedir. Bunun yanında Türkiye özelinde ve Dünya genelinde iyi uygulama örnekleri ile bu sürecin daha iyi anlaşılması ve zihinlerde canlandırılması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
pınar sarp
Asistanlar
Arş Gör. Taha Yusuf Çakarel
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin anlatımı, tartışma, makale okuma, sınıf içi uygulama, film gösterimi ve Ted konuşmaları.
Temel Kaynaklar
Eser G., 2021, Güncel bir yaklaşımla girişimcilik, Nobel yayınevi, İstanbul
Ürper, Y. (2015) Girişimcilik ve İş Kurma, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir. Beta Basım Yayım. 2010.
Diğer Kaynaklar
Veysel, A., & Yörük, D. (2006). BAĞIMSIZ GİRİŞİMCİLİK VE İÇ GİRİŞİMCİLİK ARASINDAKİ FARKLAR: KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 155-173.
Veysel, A. Ğ. C. A., & Mustafa, K. U. R. T. (2007). İç girişimcilik ve temel belirleyicileri: Kavramsal bir çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (29), 83-112.
Keskin, S. (2014). Türkiye'de kadın girişimcilerin durumu, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi (9:1).
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
GİRİŞ VE ORYANTASYON
Tartışma
2. Hafta
Girişimci kimdir?
Girişimcilik nedir, tanımlayabilir miyiz?
Girişimcilik neden günümüz dünyasında önemlidir?
Dersin anlatımı, Ted Talks, Makale analizi
3. Hafta
Fikir üretimi- fırsatları değerlendirme
Dersin anlatımı ve sınıf içi uygulama
4. Hafta
Girişimciliğe dair izlenmesi gereken filmler seri I
Film Gösterimi
5. Hafta
Girişimcilikte takım oluşturma ve önemi
Dersin anlatımı ve sınıf içi uygulama,Ted Talks
6. Hafta
İş Modeli Kanvası
Dersin anlatımı, sınıf içi uygulama
7. Hafta
Ara Sınav
Sınav
8. Hafta
Yalın Yeni Girişim Metodolojisi
Okuma, Makale analizi
9. Hafta
Fizibilite analizi & Sektör ve Rekabet Analizi
Dersin anlatımı
10. Hafta
İş Planı
Dersin anlatımı
11. Hafta
Girişimciliğe dair izlenmesi gereken filmler seri II
Film Gösterimi
12. Hafta
Girişim Finansmanı
Dersin anlatımı ve Misafir Konuşmacı
13. Hafta
Girişimcilik Ekosistemi Modeli: Paydaşlar ve Güncel Konular
Dersin anlatımı, Tartışma, Makale analizi
14. Hafta
Asansör Konuşması
Tartışma, sınıf içi uygulama
15. Hafta
Final Sınavı
Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta
Final Sınavı
Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta
Final Sınavı
Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Girişimciliğin günümüz dünyası için önemini kavramak; neden Türkiye’de ve dünyada bu kadar desteklenen bir olgu olduğunu sorgulamak.
ÖÇ-2
Yeni bir girişimin yaratılma sürecini gözlemleyerek, bu süreçte fırsatların nasıl keşfedildiğini idrak etmek.
ÖÇ-3
Herhangi bir (yeni) fikrin hayata geçirilmeden önce yapılması gerekli fizibilite analizlerini yürütüp, raporlayabilmek. Ayrıca, bu süreçte gerekli değişikliklerin ne zaman ve nerede yapılması gerektiğini de tespit edebilmek.
ÖÇ-4
İş modeli kanvasını tüm bileşenleri ile analiz edebilmek ve her bir bileşene dair öneriler geliştirebilmek.
ÖÇ-5
Etkili ve akılcı iş planı hazırlayarak, bunun önemli bir iletişim aracı olduğunun farkına varmak.
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15
Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.