Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İşletme Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Girişimcilik ve Uygulamaları

Girişimcilik ve Uygulamaları

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISL8003 8 Girişimcilik ve Uygulamaları 2/2/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, fikrin ortaya atıldığı andan itibaren ticarileşmesine kadar geçen süreci girişimciliğe dair temel metodoloji çerçevesinde nasıl ele alındığını gösterebilmektedir. Bunun yanında Türkiye özelinde ve Dünya genelinde iyi uygulama örnekleri ile bu sürecin daha iyi anlaşılması ve zihinlerde canlandırılması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri pınar sarp
Asistanlar Arş Gör. Taha Yusuf Çakarel
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Dersin anlatımı, tartışma, makale okuma, sınıf içi uygulama, film gösterimi ve Ted konuşmaları.
Temel Kaynaklar Eser G., 2021, Güncel bir yaklaşımla girişimcilik, Nobel yayınevi, İstanbul




Ürper, Y. (2015) Girişimcilik ve İş Kurma, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir. Beta Basım Yayım. 2010.

 

Diğer Kaynaklar  Veysel, A., & Yörük, D. (2006). BAĞIMSIZ GİRİŞİMCİLİK VE İÇ GİRİŞİMCİLİK ARASINDAKİ FARKLAR: KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVE. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 155-173.


Veysel, A. Ğ. C. A., & Mustafa, K. U. R. T. (2007). İç girişimcilik ve temel belirleyicileri: Kavramsal bir çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (29), 83-112.

 Keskin, S. (2014). Türkiye'de kadın girişimcilerin durumu, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi (9:1).

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta GİRİŞ VE ORYANTASYON Tartışma
2. Hafta Girişimci kimdir? Girişimcilik nedir, tanımlayabilir miyiz? Girişimcilik neden günümüz dünyasında önemlidir? Dersin anlatımı, Ted Talks, Makale analizi
3. Hafta Fikir üretimi- fırsatları değerlendirme Dersin anlatımı ve sınıf içi uygulama
4. Hafta Girişimciliğe dair izlenmesi gereken filmler seri I Film Gösterimi
5. Hafta Girişimcilikte takım oluşturma ve önemi Dersin anlatımı ve sınıf içi uygulama,Ted Talks
6. Hafta İş Modeli Kanvası Dersin anlatımı, sınıf içi uygulama
7. Hafta Ara Sınav Sınav
8. Hafta Yalın Yeni Girişim Metodolojisi Okuma, Makale analizi
9. Hafta Fizibilite analizi & Sektör ve Rekabet Analizi Dersin anlatımı
10. Hafta İş Planı Dersin anlatımı
11. Hafta Girişimciliğe dair izlenmesi gereken filmler seri II Film Gösterimi
12. Hafta Girişim Finansmanı Dersin anlatımı ve Misafir Konuşmacı
13. Hafta Girişimcilik Ekosistemi Modeli: Paydaşlar ve Güncel Konular Dersin anlatımı, Tartışma, Makale analizi
14. Hafta Asansör Konuşması Tartışma, sınıf içi uygulama
15. Hafta Final Sınavı Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta Final Sınavı Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta Final Sınavı Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Girişimciliğin günümüz dünyası için önemini kavramak; neden Türkiye’de ve dünyada bu kadar desteklenen bir olgu olduğunu sorgulamak.
ÖÇ-2Yeni bir girişimin yaratılma sürecini gözlemleyerek, bu süreçte fırsatların nasıl keşfedildiğini idrak etmek.
ÖÇ-3Herhangi bir (yeni) fikrin hayata geçirilmeden önce yapılması gerekli fizibilite analizlerini yürütüp, raporlayabilmek. Ayrıca, bu süreçte gerekli değişikliklerin ne zaman ve nerede yapılması gerektiğini de tespit edebilmek.
ÖÇ-4İş modeli kanvasını tüm bileşenleri ile analiz edebilmek ve her bir bileşene dair öneriler geliştirebilmek.
ÖÇ-5Etkili ve akılcı iş planı hazırlayarak, bunun önemli bir iletişim aracı olduğunun farkına varmak.
Program Çıktıları
PÇ-1İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.
PÇ-15Muhasebe alanında ERP tabanlı bir bilgisayar yazılımını kullanabilme ve finansal muhasebe işlemlerini dijital olarak bu yazılım üzerinde uygulama yetkinliğini kazanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15