Bu dersin temel amacı, katılımcılara veri madenciliği yaklaşımlarını öğretmek ve onların bir veri setini işleyebilmelerini, aykırı değerleri ve eksik verileri ele almalarını, verileri analiz etmelerini, ipuçlarını bulmalarını, eğilimleri ve özellikleri keşfetmelerini ve bilinmeyen / belirsiz verileri tahmin edebilmelerini öğretmektir.
Ön Koşullar
Ön koşul yok ana Python bilinirse iyi olur
Eş Koşullar
N/A
Özel Koşullar
,N/A
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Tevfik Uyar, Pınar Sarp
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır
Görüşme Saatleri ve Yeri
Thursday, 18:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Explanation, exploration and application.
Temel Kaynaklar
Tan, Steinbach and Kumar (2013) - Intruduction to Data Mining
Larose (2004) - Discovering Knowledge in Data
Diğer Kaynaklar
Various data repositories on Internet.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
Ders anlatımı
2. Hafta
Veri tipleri
Ders anlatımı
3. Hafta
Veri kalitesi
Ders anlatımı
4. Hafta
Veri ön işleme
Ders anlatımı
5. Hafta
Veri ön işleme
Ders anlatımı
6. Hafta
Veriyi keşfetme
Ders anlatımı
7. Hafta
İstatistik yaklaşımlar
Ders anlatımı
8. Hafta
Arasınav
Sınav
9. Hafta
Arasınav
Sınav
10. Hafta
Kümeleme
Ders anlatımı
11. Hafta
K-komşu
Ders anlatımı
12. Hafta
Karar ağaçları
Ders anlatımı
13. Hafta
Excel kullanımı
Ders anlatımı
14. Hafta
Python kullanımı
Ders anlatımı
15. Hafta
Final
Sınav
16. Hafta
Final
Sınav
17. Hafta
Final
Sınav
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
5
30
Final
1
40
ÖÇ-1
Bir veri setini doğru yaklaşımla analiz edebilmek
ÖÇ-2
Verideki eğilim ve öznitelikleri keşfedebilmek
ÖÇ-3
Kullanıcı dostu veriseti oluşturabilmek
ÖÇ-4
Kendi ve başkalarının verisetlerini gözden geçirebilmek
ÖÇ-5
Bir veri setini anlayabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1
İşletme yönetimine temel oluşturan diğer disiplinler ile (ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji, sayısal bilimler vb.) ilişkili temel bilgileri tanımlar ve işletme alanında bu bilgileri ilişkilendirir.
PÇ-2
Matematik, fen ve sosyal bilgilerini İşletme problemlerine uygular.
PÇ-3
İşletme işlevleri ve yönetimi alanında (yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, insan kaynakları yönetimi, davranış bilimleri vb.) temel bilgileri açıklar, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları yorumlar.
PÇ-4
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirler ve uygular.
PÇ-5
İşletme ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlar, değerlendirir; sorunları tanımlama, modelleme ve yorum yaparak çözümler.
PÇ-6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda işletme işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasını tasarlar ve değerlendirir.
PÇ-7
İşletme alanında iletişim (yazılı-sözlü/formel-informel) becerilerini geliştirir.
PÇ-8
İşletme ve multidisipliner alanlarda bireysel ve takım içinde etkin çalışabilme becerisine sahip olur.
PÇ-9
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hareket eder.
PÇ-10
İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi geliştirir; en az bir yabancı dil bilgisi kazanır.
PÇ-11
Sürdürülebilir işletme anlayışı, sürdürülebilir işletme fonksiyonları ve sürdürülebilirlik kavramı hakkında temel bilgileri edinir.
PÇ-12
Dijital çağın gereklilikleri doğrultusunda işletmeyi bir bütün olarak görebilme ve analiz edebilme, piyasa davranışlarını analiz etme, satış ve planlama, bütçe yönetimi, finansman sağlama, strateji oluşturma, rakip stratejilerini okuma, senaryo kurgulama ve performans değerlendirme becerilerini sanal bir simülasyon programı üzerinde takım çalışması ile deneyimler ve bilgi edinir.
PÇ-13
Hem temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine hem de formül yazmaya, veri analizi yapmaya, modelleme yapmaya ve makro kullanmaya yönelik olarak iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ileri düzeyde Excel kullanım bilgisine sahip olur.
PÇ-14
Güncel enformasyon sistemleri hakkında ve bu sistemleri işletme problemlerinde kullanabilme konusunda bilgi ve beceri edinir.