Almanca dersleri Avrupa Dil Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Çerçevesi (European Common Reference Frame) doğrultusunda ve bütün dil becerilerini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirmeye yönelik bir programla yürütülmektedir.
A1.2 yürüttüğümüz program öğrencilerin somut ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik, çok sık kullanılan ifade şekillerini ve basit cümleleri anlamaları ve kullanabilmelerini, dinleme ve yazmada A1.2 seviyesinin normlarına ulaşmayı kapsamaktadır. Karşısındakiler yavaş ve anlaşılır konuşur ve yardımcı olurlarsa, onlarla basit şekilde anlaşabilmeleri bu program sonucunda mümkündür.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derse devam ve proje teslimi
Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Ayşe Güvenir
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 16.00-18.45,4B-04/06
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 13.00-14.30,4-A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Analitik düşünmeyi geliştirici, etkileşime ve interaktif uygulamaya dayalı
Temel Kaynaklar
-
Hermann Funk, Christina Kuhn, Silke Demme : Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Kurs – und Übungsbuch , Teilband 1
Rita Maria Niemann, Dong Ha Kim :Studio d A1, Deutsch als Fremdsprache , Sprachtraining
Wörterbuch Deutsch als Fremdsprache
Lesenovelle
Diğer Kaynaklar
Dersin hocası tarafından hazırlanmış Çalışma Kağıtları ve farklı kitaplardan oluşturulan derlemeler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Final Sınavı değerlendirilmesi, Almanca Öğrenenler Günü etkinliği’nin organizasyonu
Komünikasyona dayalı
2. Hafta
İnsanlar ve yaşadıkları alanlar,
Komünikasyona dayalı
3. Hafta
kira, metrekare, mekan betimleme, şehir içi , şehir dışı oturma
kira, metrekare, mekan betimleme, şehir içi , şehir dışı oturma
Komünikasyona dayalı
4. Hafta
Sıfatlar ve artikellerin cümlede kullanımı
Komünikasyona dayalı
5. Hafta
İnsanlar ve yaşadıkları alanlar, kira, metrekare, mekan betimleme
Komünikasyona dayalı
6. Hafta
şehir içi , şehir dışı oturma , iyelik zamiri
Komünikasyona dayalı
7. Hafta
Sınav öncesi tekrar için İstasyon Çalışması, projelerin değerlendirilmesi
Komünikasyona dayalı
8. Hafta
Ara Sınav
Komünikasyona dayalı
9. Hafta
Bileşik sözcükler, proje çalışmaları
Komünikasyona dayalı
10. Hafta
Sınav Değerlendirme, gerekli soruların tekrarı, proje çalışmaları
Komünikasyona dayalı
11. Hafta
Randevu ve buluşma. Konuyla ilgili sözcükler. Saat, günün dilimleri, ne zaman sorusunun kullanımı
Komünikasyona dayalı
12. Hafta
sözcükler. Saat, günün dilimleri, ne zaman sorusunun kullanımı
Komünikasyona dayalı
13. Hafta
Ayrılabilen fiiller, bir günün akışı, günler, projelerin değerlendirilmesi
Komünikasyona dayalı
14. Hafta
Geç kalma için özür beyan etme, bir günün akışını anlatabilme ve yazabilme
Komünikasyona dayalı
15. Hafta
İş hayatındaki oryantasyon, bununla ilgili sözcükler, işe gitmede kullanılan araçlar
Komünikasyona dayalı
16. Hafta
Şehirdeki yaşam, iş yerindeki yerleşim, ofis içindeki eşya ve makinalar
Komünikasyona dayalı
17. Hafta
İsmin d hali, yer tamlamaları,yolu sorma,telefonda randevu alabilme,projeleri poster haline getirme çalışması
Komünikasyona dayalı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
15
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Kendi kütürünü ve başka kültürleri tanıma
ÖÇ-2
Farklı olana saygı
ÖÇ-3
Kritik düşünce yetisinin kazandırılması
ÖÇ-4
Farklı stratejileri kullanma ve farklı olana saygı
ÖÇ-5
Bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenme ve kullanma
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.