Akışkanlar Mekaniği ile ilgili temel kavramlar verilerek, sıvıların özellikleri, hidrostatik, akışkanların kinematiği ve akış tiplerini kavratmak.
Ön Koşullar
INS3101 Mühendislik Mekaniği
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kebir Emre SARAÇOĞLU
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 09:00-12:45
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 13:00-15:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım
Temel Kaynaklar
Akışkanlar Mekaniği: Temelleri ve Uygulamaları, Yunus A. Çengel ve John M. Cimbala.
Akışkanlar Mekaniği-Hibbeler, R.C. Hibbeler.
Diğer Kaynaklar
STREETER, V.L., Fluid Mechanics, Mc Graw-Hill
PAO, R.H.F., Fluid Mechanics
ILGAZ, C., KARAHAN, M.E., BULU, A., Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik Problemleri, Çağlayan Kitapevi
GILES, R.V., Theory and Problems of Fluid Mechanics and Hydraulics, Schaum Publishing Co.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Akışkanlar mekaniğindeki temel ilkeler
Sözlü anlatım
2. Hafta
Hidrostatik
Sözlü anlatım
3. Hafta
Hidrostatik
Sözlü anlatım
4. Hafta
Akışkanların kinematiği
Sözlü anlatım
5. Hafta
Tek boyutlu akışın temelleri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Tek boyutlu akışın temelleri
Sözlü anlatım
7. Hafta
İdeal akışkanların tek boyutlu akımı
Sözlü anlatım
8. Hafta
Yıliçi sınavı
Sınav
9. Hafta
İdeal akışkanların tek boyutlu akımı
Sözlü anlatım
10. Hafta
Gerçek akışkanların tek boyutlu akımı
Sözlü anlatım
11. Hafta
İdeal akışkanların 2 boyutlu akımı
Sözlü anlatım
12. Hafta
Yıliçi Sınavı
Sınav
13. Hafta
Gerçek akışkanların 2 boyutlu akımı
Sözlü anlatım
14. Hafta
Gerçek akışkanların 2 boyutlu akımı
Sözlü anlatım
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
2
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Akışkanlar mekaniği ile ilgili temel yasaları açıklar. (BİLGİ)
ÖÇ-2
Temel akışkanlar mekaniği problemlerini çözer. (BECERİ)
ÖÇ-3
Euler hareket denklemlerinin ve İmpuls – momentum denklemlerini açıklar. (BİLGİ)
ÖÇ-4
Matematik, Fizik ve Mühendislik bilgilerini uygular. (BECERİ)
Program Çıktıları
PÇ-1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ-2
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ-4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ-5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ-6
Disiplin için ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ-7
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ-9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ-10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ-11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.