Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Lojistik (Uzaktan Eğitim)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Uluslararası Pazarlama ve Lojistik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ELOG 0204 Uluslararası Pazarlama ve Lojistik 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
 Uluslararası pazarlama alanına ilişkin bilgi eksikliklerini gidererek, uluslararası pazarlama uygulamaları hakkında tartışabilecek ve çözümleyebileceklerdir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar Dış ticaret ve pazarlama konularına ilgili olmak
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Didem Kayalıdereden
Asistanlar CATS üzerinden toplantı ve forum sekmeleri
Ders Gün,Saat ve Yeri Asenkron ders
Görüşme Saatleri ve Yeri d.kayalidereden@iku.edu:tr adresinden randevu ile ulaşabilirsiniz
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Online forum üzerinden sunum ve tartışma
Temel Kaynaklar -Pazarlama İlkeleri, Mehmet Karafakioğlu (2012)

Pazarlama Yönetimi Philip Kotler

-Tüketici Davranışları -Michael Solomon
Diğer Kaynaklar -Dersin öğretim üyesinin ders notları

-Sunum ve slaytlar

-Yardımcı kitaplarda konu ile ilgili bölümler

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi ve pazarlama Tanımı Web Tabanlı Eğitim
2. Hafta Pazarlamada Temel Kavramlar Web Tabanlı Eğitim
3. Hafta Pazarlamada Temel Kavramlar Web Tabanlı Eğitim
4. Hafta Pazarlama ve Tedarik Zinciri Web Tabanlı Eğitim
5. Hafta Pazarlama Karması ve Değişen Kavramlar Web Tabanlı Eğitim
6. Hafta Pazarlama Stratejileri Web Tabanlı Eğitim
7. Hafta Ara Sınav Ara SInav
8. Hafta Ara sınav Web Tabanlı Eğitim
9. Hafta Pazarlamada Rekabet ve Uluslararası Ticaret Web Tabanlı Eğitim
10. Hafta Marka Nedir? Web Tabanlı Eğitim
11. Hafta Konumlandırma Web Tabanlı Eğitim
12. Hafta Uluslararası Ticarete e ticaret etkisi Web Tabanlı Eğitim
13. Hafta Örnek Olay çalışması Web Tabanlı Eğitim
14. Hafta Genel Tekrar Web Tabanlı Eğitim
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
17. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Pazarlamaya ilişkin kavram ve olguları tanımlayabilmeli ve sentezleyebilmelidir.
ÖÇ-2Temel pazarlama bileşenlerini analiz edebilecek ve test edebileceklerdir.
ÖÇ-3Pazar çevresini analiz edebilmeli ve pazarlama yönetimi ve fırsatlarına ilişkin çıkarımları hesaplayabilecek ve sorgulayabilecektir
ÖÇ-4Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini sorgulayabilecek ve pazarlama programlarını test edebileceklerdir.
ÖÇ-5Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri takip etmeli bu bilgileri yeni stratejiler oluşturmada eleştirel yaklaşabileceklerdir.
Program Çıktıları
PÇ-1PÇ 1. Modern Lojistik faaliyetleri bilir ve bu konularda temel mevzuatı öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
PÇ-2PÇ 2. Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları kavrar ve bu gelişmeleri takip edeceği kurum ve kuruluşları inceler.
PÇ-3PÇ 3. Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz eder, edindiği bilgileri toplum eğitim seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-4PÇ 4. Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanır, düzenler ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatır, farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-5PÇ 5.Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilir ve uygular, ekip çalışmalarında sorumluluk alır.
PÇ-6PÇ 6. Lojistik alanı ile ilgili konularda iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur ve bu konularda değerlendirme yapar.
PÇ-7PÇ 7. Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur ve sorunları düzeltir.
PÇ-8 PÇ 8. Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip eder ve kendini sürekli geliştirir, uygulamalı bilgilere sahip olur
PÇ-9 PÇ 9. Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde karmaşık sorunları analiz eder, farklı düşüncelerden sentez yaratır ve sorunları çok yönlü bakış ile değerlendirir.
PÇ-10PÇ 10. Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-11 PÇ 11. Lojistik alanında güncel sorunlara yönelik kalite süreçleri çerçevesinde strateji tasarlar ve yürütür.
PÇ-12 PÇ 12. Lojistik alanında edindiği bilgi ve problem çözme becerisi ile sorunları değerlendirir ve çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5