Bu dersin amacı, öğrencilerin iş ortamında insan davranışlarının nedenlerini fark etmelerini sağlayarak; öğrencilere iş yaşamında performansı etkileyen faktörler, iş yaşamında öğrenme, motivasyon, liderlik, kurumsal ve bireysel iletişim, grup davranışı, gelişim, değişim, yenilik gibi konular hakkında bilgiler vermektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Demet ZAFER GÜNEŞ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, 18.00-20.50, Ataköy Yerleşkesi 3C 11-15
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 13.00 - 15.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, soru cevap, tartışma, örnek olay, grup çalışması, beyin fırtınası
Temel Kaynaklar
Başaran, İ.E. (2008). Örgütsel davranış insanın üretim gücü. Ankara: Ekinoks Yayınları.
Eren, E. (2014). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
Güney, S. (2012). Örgütsel davranış. Ankara: Nobel Yayın.
Diğer Kaynaklar
Özler, D.E. (2010). Örgütsel davranışta güncel konular. Ankara: Ekin Kitabevi.
Robbins, S. Ve Judge, T.A. (2013). Örgütsel davranış. (Çev: İnci Erdem). Bursa: Nobel Yayın.
Şenturan, Ş. (2014).Örnek olaylarla örgütsel davranış. İstanbul: Beta Yayıncılık.
Tutar, H. Ve Yılmaz, M.K. (2013). Genel ve örgütsel boyutuyla iletişim. Ankara: Seçkin Yayınları.
6. Okul yöneticilerinin kayırmacılık davranışları
7. Tükenmişlik
8. Örgütsel bağlılık
9. Örgütsel güven
10. Örgütsel destek
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
14. Hafta
11. İş doyumu
12. İş-aile yaşam dengesi
13. Duygusal emek
14. Örgütsel yaratıcılık
15. Örgütsel mutluluk
Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
15. Hafta
Final Sınavı
Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
I. Örgütsel yaşama ve çalışan performansına etki eden değişkenleri tanımlayabilir.
ÖÇ-2
II. Bireylerin kişisel özelliklerinin örgüte etkilerini açıklayabilir.
ÖÇ-3
III. Örgütlerde etkin çatışma çözme stratejilerini uygulayabilir.
ÖÇ-4
IV. Bireylerin motivasyonlarını artırma yollarını bilir ve uygulayabilir.
ÖÇ-5
V. Grup dinamiğinin işgören davranışlarına etkisini açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.