Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Örgütsel Davranış

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5127 Örgütsel Davranış 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, öğrencilerin iş ortamında insan davranışlarının nedenlerini fark etmelerini sağlayarak; öğrencilere iş yaşamında performansı etkileyen faktörler, iş yaşamında öğrenme, motivasyon, liderlik, kurumsal ve bireysel iletişim, grup davranışı, gelişim, değişim, yenilik gibi konular hakkında bilgiler vermektir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Demet ZAFER GÜNEŞ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 18.00-20.50, Ataköy Yerleşkesi 3C 11-15
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 13.00 - 15.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, soru cevap, tartışma, örnek olay, grup çalışması, beyin fırtınası
Temel Kaynaklar

Başaran, İ.E. (2008). Örgütsel davranış insanın üretim gücü. Ankara: Ekinoks Yayınları.

Eren, E. (2014). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta Yayıncılık.

Güney, S. (2012). Örgütsel davranış. Ankara: Nobel Yayın.

Diğer Kaynaklar

Özler, D.E. (2010). Örgütsel davranışta güncel konular. Ankara: Ekin Kitabevi.

Robbins, S. Ve Judge, T.A.  (2013). Örgütsel davranış. (Çev: İnci Erdem). Bursa: Nobel Yayın.

Şenturan, Ş. (2014).Örnek olaylarla örgütsel davranış. İstanbul: Beta Yayıncılık.

Tutar, H. Ve Yılmaz, M.K. (2013). Genel ve örgütsel boyutuyla iletişim. Ankara: Seçkin Yayınları.

Tüz, M.V. ve Sabuncuoğlu, X. (2013). Örgütsel davranış. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.

 

-Ders kapsamındaki konularla ilgili tüm araştırma raporları. 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
2. Hafta Örgüt ve davranışın tanımı, davranış bilimlerinin gelişimi, örgütsel davranışın amacı, örgütsel davranışa katkıda bulunan bilimler Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
3. Hafta Kişi çevre uyumu, Tutumlar ve önyargı (duygular, tutumlar ve iş doyumu) Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
4. Hafta İnsanın çalışma çağı, kişilik ve kişilik kuramları Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
5. Hafta Sosyal gruplar ve grup dinamiği Örgütsel güç ve etkileme süreci, örgütsel yapılarda gücün kaynakları Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
6. Hafta Örgütsel iletişim Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
7. Hafta Örgütlerde çatışma yönetimi Yüz yüze anlatım, örnek olay, tartışma
8. Hafta Ara Sınav Sınav
9. Hafta Güdülenme ve güdülenme kuramları Tükenmişlik Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
10. Hafta Örgüt kültürü ve iklimi Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
11. Hafta Örgütsel değişme ve gelişme Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
12. Hafta 1.Örgütsel vatandaşlık davranışı, 2.Örgütsel adalet, 3.Mobbing 4.Örgütsel muhalefet 5. Örgütsel sinizm Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
13. Hafta 6. Okul yöneticilerinin kayırmacılık davranışları 7. Tükenmişlik 8. Örgütsel bağlılık 9. Örgütsel güven 10. Örgütsel destek Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
14. Hafta 11. İş doyumu 12. İş-aile yaşam dengesi 13. Duygusal emek 14. Örgütsel yaratıcılık 15. Örgütsel mutluluk Yüz yüze anlatım, soru cevap, tartışma
15. Hafta Final Sınavı Sınav
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1I. Örgütsel yaşama ve çalışan performansına etki eden değişkenleri tanımlayabilir.
ÖÇ-2II. Bireylerin kişisel özelliklerinin örgüte etkilerini açıklayabilir.
ÖÇ-3III. Örgütlerde etkin çatışma çözme stratejilerini uygulayabilir.
ÖÇ-4IV. Bireylerin motivasyonlarını artırma yollarını bilir ve uygulayabilir.
ÖÇ-5V. Grup dinamiğinin işgören davranışlarına etkisini açıklar.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5