Bu dersin amacı, toplumsal ve mesleki yaşantıda var olan çatışmaların farkına varmak, bunların tanımlanması ve düzeyleri ile türleri hakkında bilgi sahibi olmak ve bireysel, kişiler arası ve örgüt içi - örgüt dışı çatışma yönetimi stratejilerinin nasıl kullanılacağına ilişkin beceri kazandırmaktır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Ebru Oğuz
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 18.00-21.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Anlatım, sunum, tartışma, örnek olay, drama
Temel Kaynaklar
-Karip, E. (2013). Çatışma yönetimi. Ankara: PegemA Akademi.
3. Çatışma sebeplerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
ÖÇ-4
4. Bireysel ve kişiler arası çatışma türlerini açıklar.
.
ÖÇ-5
5. Çatışma stratejilerini kavrar.
ÖÇ-6
6. Çatışma sırasında kullandığı çatışma stratejilerini değerlendirir.
ÖÇ-7
7. Çatışmanın bireysel nedenlerini analiz eder.
ÖÇ-8
8. Çatışmanın örgütsel nedenlerini analiz eder.
ÖÇ-9
9. Çatışmanın örgütsel sonuçlarını fark eder
Program Çıktıları
PÇ-1
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.