Bu dersin amacı, bir eğiitm örgütü olan okulların yapısal ve yönetsel açıdan açıklanması ile okul yöneticiliğinin kuramsal ve uygulamalı olarak incelenmesidir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Tuba Akpolat
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Dr. Öğr. Üyesi Tuba AKPOLAT
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunum,paylaşım,tartışma,ödev, film analizi
Temel Kaynaklar
- - Özdemir, S. (2019). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem
-Aydın, M. (2014). Eğitim yönetimi. Ankara: Gazi.
-Bursalıoğlu, Z. (2019). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem.
Diğer Kaynaklar
- Başaran, İ. E. ve Çınkır, Ş. (2014 ). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Ekinoks Yayınları
-Memduhoğlu, H. B. ve Yılmaz, K. (2014).Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. PegemA Yayınevi.
- Akın, U. (2015). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. PegemA Yayınevi.
- Billington, R. (2011) Felsefeyi Yaşamak.2. Baskı. Ayrıntı Yayınevi.
- Eğitim Mevzuatı (TC Anayasası, 1739, 222, 3797, 2547, 657, 5580 sayılı kanunlar; Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi )
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin amacı, öğrenme kazanımları, içeriği, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme-değerlendirme etkinlikleri ilgili paylaşımda bulunulması
Tartışma,sunum,paylaşım,film analizi
2. Hafta
Toplumsal Dönüşümler ve Okula Yansımaları
Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
3. Hafta
Türk Eğitim Sisteminin Temel İlkeleri ve Yasal Dayanakları
Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
4. Hafta
Yönetim Kuramları
Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
5. Hafta
Yönetim süreçleri
Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
6. Hafta
Liderlik Kuramları
Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
7. Hafta
Ara Sınav
Sınav
8. Hafta
Okul yönetiminde liderlik, güç ve etkileme
Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
9. Hafta
Okul kültürü
Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
10. Hafta
Okulda insan kaynakları yönetimi
Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
11. Hafta
Okul yöneticilerinin denetim ve değerlendirme rolü
Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
12. Hafta
Okul Yönetiminin İşlevleri
Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
13. Hafta
Eğitim yönetimi alanında yazılan makalelerin incelenmesi
Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
14. Hafta
Eğitim yönetimi alanında yazılan makalelerin incelenmesi
Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
ÖÇ-1
Türk eğitim sistemini tanır, güncel sorun alanlarını bilir.
ÖÇ-2
Liderlik tanım, teori ve yaklaşımlarını açıklar.
ÖÇ-3
Okul yöneticilerinin liderlik yeterlik ve standartlarını bilir.
ÖÇ-4
Okullar açısından liderliğin önemini kavrar.
ÖÇ-5
Okullarda güç politika ve etkileme kavramları arasında ilişki kurar.
ÖÇ-6
Okul yöneticilerinin rol ve sorumluluklarını bilir.
ÖÇ-7
Okul yönetimi ile ilgili araştırma sonuçlarını inceler ve yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.