Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Okul Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5126 Okul Yönetimi 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bir eğiitm örgütü olan okulların yapısal ve yönetsel açıdan açıklanması ile okul yöneticiliğinin kuramsal ve uygulamalı olarak incelenmesidir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Tuba Akpolat
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Dr. Öğr. Üyesi Tuba AKPOLAT
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sunum,paylaşım,tartışma,ödev, film analizi
Temel Kaynaklar
-       - Özdemir, S. (2019). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem
         -Aydın, M. (2014). Eğitim yönetimi. Ankara: Gazi.
         -Bursalıoğlu, Z. (2019). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem.
Diğer Kaynaklar - Başaran, İ. E.  ve Çınkır, Ş. (2014 ). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Ekinoks Yayınları

-Memduhoğlu, H. B.  ve  Yılmaz, K. (2014).Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. PegemA Yayınevi.

- Akın, U. (2015). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. PegemA Yayınevi.

- Billington, R. (2011) Felsefeyi Yaşamak.2. Baskı. Ayrıntı Yayınevi.

- Eğitim Mevzuatı (TC Anayasası, 1739, 222, 3797, 2547, 657, 5580 sayılı kanunlar; Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi )

 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin amacı, öğrenme kazanımları, içeriği, öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme-değerlendirme etkinlikleri ilgili paylaşımda bulunulması Tartışma,sunum,paylaşım,film analizi
2. Hafta Toplumsal Dönüşümler ve Okula Yansımaları Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
3. Hafta Türk Eğitim Sisteminin Temel İlkeleri ve Yasal Dayanakları Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
4. Hafta Yönetim Kuramları Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
5. Hafta Yönetim süreçleri Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
6. Hafta Liderlik Kuramları Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
7. Hafta Ara Sınav Sınav
8. Hafta Okul yönetiminde liderlik, güç ve etkileme Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
9. Hafta Okul kültürü Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
10. Hafta Okulda insan kaynakları yönetimi Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
11. Hafta Okul yöneticilerinin denetim ve değerlendirme rolü Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
12. Hafta Okul Yönetiminin İşlevleri Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
13. Hafta Eğitim yönetimi alanında yazılan makalelerin incelenmesi Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
14. Hafta Eğitim yönetimi alanında yazılan makalelerin incelenmesi Tartışma,sunum,paylaşım,ödev
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


ÖÇ-1 Türk eğitim sistemini tanır, güncel sorun alanlarını bilir.
ÖÇ-2Liderlik tanım, teori ve yaklaşımlarını açıklar.
ÖÇ-3 Okul yöneticilerinin liderlik yeterlik ve standartlarını bilir.
ÖÇ-4Okullar açısından liderliğin önemini kavrar.
ÖÇ-5Okullarda güç politika ve etkileme kavramları arasında ilişki kurar.
ÖÇ-6Okul yöneticilerinin rol ve sorumluluklarını bilir.
ÖÇ-7Okul yönetimi ile ilgili araştırma sonuçlarını inceler ve yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7