Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitim ve Öğretim Liderliği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5102 Eğitim ve Öğretim Liderliği 3/0/0 SA TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
Bu dersin amacı liderlik ile ilgili temel kavramlar, liderlik kuramları ve farklı liderlik türlerinin incelenmesidir. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Ebru OĞUZ CANOL
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Ataköy Kampusu- Perşembe 18.00-21.00
Görüşme Saatleri ve Yeri Ataköy Kampusu- Perşembe 18.00-21.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, soru-cevap
Temel Kaynaklar Yılmaz, K (2020). Liderlik. PegemA. Yayıncılık.Ankara

Lee G. Bolman and Terrence E. Deal (2013). Organizasyonları Yeniden Yapılandırmak (Yetenek, Tercih ve Liderlik), Seçkin Yayınevi (Reframing Organizations: Artistry, Choice and Leadership, San Francisco, CA: Jossey-Bass).

 
Diğer Kaynaklar -Liderliklr ilgili makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Programın ve dersin içeriği ve işlenişi hakkında açıklama
2. Hafta Liderliğin tarihsel gelişimi; Geleneksel Liderlik Yaklaşımları, Özellikler Kuramı Anlatım,sunum tartışma
3. Hafta Durumsal Liderlik Yaklaşımları; Fiedler’ın Durumsallık Kuramı, Vroom ve Yetto’nun Normatif Karar Kuramı, Evans ve House’nin Yol Amaç Kuramı, Reddin’in Üç Boyutlu Liderlik Kuramı Anlatım,sunum tartışma
4. Hafta Kadın ve Liderlik Anlatım,sunum tartışma
5. Hafta Liderlikle ilgili araştırmalar Anlatım sunum tartışma
6. Hafta Çatışma Yönetimi ve Liderlik Sunum
7. Hafta Lider anlatımı Sunum
8. Hafta Lider anlatımı Sunum
9. Hafta Liderlik türleri Sunum
10. Hafta Liderlik türleri Sunum
11. Hafta Liderlik türleri Sunum
12. Hafta Liderlik türleri Sunum
13. Hafta Liderlik türleri Sunum
14. Hafta Değerlendirme
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 4 70
Derse Devam / Katılım 1 5
Final 1 25


ÖÇ-1Liderlik tanımlarını bilir.
ÖÇ-2Liderlik kuramlarını açıklar.
ÖÇ-3Liderlik türlerini bilir.
ÖÇ-4Liderlik türlerini karşılaştırır.
ÖÇ-5Liderlik eleştirisi yapar.
ÖÇ-6Liderlik türlerinin okullardaki uygulamalarını değerlendirir.
ÖÇ-7Kadın ve liderlik konusunda fikir sahibi olur.
ÖÇ-8Liderlik araştırmalarını yorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8