Bu dersin amacı liderlik ile ilgili temel kavramlar, liderlik kuramları ve farklı liderlik türlerinin incelenmesidir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Ebru OĞUZ CANOL
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ataköy Kampusu- Perşembe 18.00-21.00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ataköy Kampusu- Perşembe 18.00-21.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, tartışma, soru-cevap
Temel Kaynaklar
Yılmaz, K (2020). Liderlik. PegemA. Yayıncılık.Ankara
Lee G. Bolman and Terrence E. Deal (2013). Organizasyonları Yeniden Yapılandırmak (Yetenek, Tercih ve Liderlik), Seçkin Yayınevi (Reframing Organizations: Artistry, Choice and Leadership, San Francisco, CA: Jossey-Bass).
Diğer Kaynaklar
-Liderliklr ilgili makaleler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Programın ve dersin içeriği ve işlenişi hakkında açıklama
2. Hafta
Liderliğin tarihsel gelişimi; Geleneksel Liderlik Yaklaşımları, Özellikler Kuramı
Anlatım,sunum tartışma
3. Hafta
Durumsal Liderlik Yaklaşımları; Fiedler’ın Durumsallık Kuramı, Vroom ve Yetto’nun Normatif Karar Kuramı, Evans ve House’nin Yol Amaç Kuramı, Reddin’in Üç Boyutlu Liderlik Kuramı
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.