Bu dersin amacı öğretmenlerle/eğitim yöneticileriyle eğitim ve Öğretimde etik ile ilgili kavramları ve öğretmenlik mesleğinin ahlaklı, adaletli, sorumluluk sahibi, yardımsever, çalışkan ve merhametli bireyler tarafından icra edilebilmesi için gerekli ilkeleri, uygulamaları ve önlemleri paylaşmaktır. Ayrıca, yükseköğretimde Etik kavramı da sorgulanacak ve Akademik hayatta gerekli olan etik ilkeler ve uygulamalar irdelenecektir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
DR. ÖĞR. ÜYESİ FİDAN GÜNEŞ GÜRGÖR KILIÇ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma,18:00 - 20:50, Ataköy Yerleşkesi Ataköy 5. Kat C Kor. Derslik 12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım,tartışma,soru-cevap
Temel Kaynaklar
APA (2021), APA style publication manual. (7th Ed.), New York: APA • Arıkan, R. (2000). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. (3. Baskı), Ankara: Gazi Kitabevi. • Büyüköztürk, Ş. Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. • Güney-Karaman, N. (Çev. Ed.) (2020). Çocuklar Üzerinde Uygulamaya Dayalı Araştırma. Ankara: Nobel Yayıncılık. • Karasar, N. (2007). Araştırmalarda rapor hazırlama. (14. Baskı), Ankara: Nobel Yayıncılık • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık. • Kurbanoğlu, S. (2004). Kaynak gösterme el kitabı. Ankara: ÜNAK. • Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi. • Fraenkel, J. R and Wallen, N. E. (2008). How to design and evaluate research in education. (7th Ed.). Boston: McGraw Hill.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tanışma, ders tanıtımı, derse giriş
Soru-cevap,tartışma
2. Hafta
Bilim, Bilimsel Araştırma ve Temel Etik Kavramlar
Soru-cevap,tartışma
3. Hafta
Temel Etik Kavramlar, Etik Türleri
Soru-cevap,tartışma
4. Hafta
Eğitimde Etik, Öğretmenlik Meslek Etiği
Soru-cevap,tartışma
5. Hafta
Araştırmada Sürdürülebilir Etik Tasarımı
Soru-cevap,tartışma
6. Hafta
Araştırma Sürecinin Aşamaları, Araştırma Konusu Belirleme ve Etik İlkeler
Soru-cevap,tartışma
7. Hafta
İKÜ Etik Kurul Formunu İnceleme
Soru-cevap,tartışma
8. Hafta
Veri Kaynakları, Örneklem/Çalışma Grubu ve Etik İlkeler
Soru-cevap,tartışma
9. Hafta
Çocukların Araştırmalara Dahil Edilmesi, Etik İlkeler
Soru-cevap,tartışma
10. Hafta
Etik İhlal Türleri
Soru-cevap,tartışma
11. Hafta
Verilerin Toplanması, Saklanması ve Sunulması
Soru-cevap,tartışma
12. Hafta
Genel Yazım Kuralları, Raporlaştırma ve Bulguların Sunulmasında Etik, APA 7
Soru-cevap,tartışma
13. Hafta
Bilimsel Yayınlarla İlgili Etik Kurallar, Değerlendirme-Yayın Süreci
Soru-cevap,tartışma
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Makale Sunumları
2
30
Final
1
50
ÖÇ-1
Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilir.
ÖÇ-2
Öğretmenlik meslek etiği ile ilgili bilgiler verebilir.
ÖÇ-3
Eğitim ve öğretimdeki etik ilkeleri tartışabilir.
ÖÇ-4
Öğretmenlik mesleğindeki etik ilkeleri hayata geçirebilir.
ÖÇ-5
Etik sistemleri ve türleri hakkında bilgi sahibi olabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.