Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitim ve Öğretimde Etik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5108 Eğitim ve Öğretimde Etik 3/0/0 SA TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı öğretmenlerle/eğitim yöneticileriyle eğitim ve Öğretimde etik ile ilgili kavramları ve öğretmenlik mesleğinin ahlaklı, adaletli, sorumluluk sahibi, yardımsever, çalışkan ve merhametli bireyler tarafından icra edilebilmesi için gerekli ilkeleri, uygulamaları ve önlemleri paylaşmaktır. Ayrıca, yükseköğretimde Etik kavramı da sorgulanacak ve Akademik hayatta gerekli olan etik ilkeler ve uygulamalar irdelenecektir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri DR. ÖĞR. ÜYESİ FİDAN GÜNEŞ GÜRGÖR KILIÇ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma,18:00 - 20:50, Ataköy Yerleşkesi Ataköy 5. Kat C Kor. Derslik 12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Anlatım,tartışma,soru-cevap

Temel Kaynaklar

APA (2021), APA style publication manual. (7th Ed.), New York: APA • Arıkan, R. (2000). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. (3. Baskı), Ankara: Gazi Kitabevi. • Büyüköztürk, Ş. Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. • Güney-Karaman, N. (Çev. Ed.) (2020). Çocuklar Üzerinde Uygulamaya Dayalı Araştırma. Ankara: Nobel Yayıncılık. • Karasar, N. (2007). Araştırmalarda rapor hazırlama. (14. Baskı), Ankara: Nobel Yayıncılık • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık. • Kurbanoğlu, S. (2004). Kaynak gösterme el kitabı. Ankara: ÜNAK. • Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi. • Fraenkel, J. R and Wallen, N. E. (2008). How to design and evaluate research in education. (7th Ed.). Boston: McGraw Hill.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, ders tanıtımı, derse giriş Soru-cevap,tartışma
2. Hafta Bilim, Bilimsel Araştırma ve Temel Etik Kavramlar Soru-cevap,tartışma
3. Hafta Temel Etik Kavramlar, Etik Türleri Soru-cevap,tartışma
4. Hafta Eğitimde Etik, Öğretmenlik Meslek Etiği Soru-cevap,tartışma
5. Hafta Araştırmada Sürdürülebilir Etik Tasarımı Soru-cevap,tartışma
6. Hafta Araştırma Sürecinin Aşamaları, Araştırma Konusu Belirleme ve Etik İlkeler Soru-cevap,tartışma
7. Hafta İKÜ Etik Kurul Formunu İnceleme Soru-cevap,tartışma
8. Hafta Veri Kaynakları, Örneklem/Çalışma Grubu ve Etik İlkeler Soru-cevap,tartışma
9. Hafta Çocukların Araştırmalara Dahil Edilmesi, Etik İlkeler Soru-cevap,tartışma
10. Hafta Etik İhlal Türleri Soru-cevap,tartışma
11. Hafta Verilerin Toplanması, Saklanması ve Sunulması Soru-cevap,tartışma
12. Hafta Genel Yazım Kuralları, Raporlaştırma ve Bulguların Sunulmasında Etik, APA 7 Soru-cevap,tartışma
13. Hafta Bilimsel Yayınlarla İlgili Etik Kurallar, Değerlendirme-Yayın Süreci Soru-cevap,tartışma
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Makale Sunumları 2 30
Final 1 50


ÖÇ-1Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilir.
ÖÇ-2Öğretmenlik meslek etiği ile ilgili bilgiler verebilir.
ÖÇ-3Eğitim ve öğretimdeki etik ilkeleri tartışabilir.
ÖÇ-4Öğretmenlik mesleğindeki etik ilkeleri hayata geçirebilir.
ÖÇ-5Etik sistemleri ve türleri hakkında bilgi sahibi olabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5