Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5107 Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi 3/0/0 SA TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
Toplam Kalite Yönetimi “müşteri memnuniyetine odaklanmış, herkesi ve örgütün her boyutunu, bir takım ruhuyla işin içine katarak, sürekli iyileştirmeyi başarma yöntemidir.” Kalite kültürü yaratma konusunda kararlı olan örgütler aşağıdaki şu üç alana odaklanmak zorundadırlar: 1. Her alanda sürekli iyileştirme, 2. Kayıtsız koşulsuz müşteri memnuniyeti, 3. Kalite konusunda sarsılmaz bir tutku. Okul ve diğer eğitim örgütleri de kalite kültürü yaratma konusunda bu ilkeleri gözetmek zorundadırlar. Bütün örgütler rekabete açık bir sistemde işlevlerini sürdürürler. Gittikçe küreselleşen ve küçülen dünyamızda artık sadece yerel ve ulusal pazarın beklentilerine odaklanmak yetmiyor. Rekabetin son derece hızlandığı günümüzde yerel ve ulusal pazarlarda artık eskisinden daha dinamik ve rekabetçi özellikler kazanmışlardır. Bu dinamik ve rekabetçi ortamda kalite ve müşteri memnuniyetine ön plana alan örgütler ayakta kalabilir. Dolayısıyla, bu dersin amacı öğrencilere Toplam Kalite Yönetimi konusunda temel kavramları anlama, Toplam Kalite Yönetiminin temel felsefe ve süreçlerini okul ve diğer örgütlerde uygulamaya koyma konusunda yardımcı olmaktır.
 
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Hasan ŞİMŞEK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
Temel Kaynaklar -Şimşek, H. (2010). Toplam Kalite Yönetimi: Kuram, İlkeler, Uygulamalar, Ankara: Seçkin Yayınevi
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İlk toplantı, derse ilişkin temel kurallar, TKY ile ilgili temel kavramlar Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2. Hafta Örgütler, yönetim ve Toplam Kalite Yönetimi Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3. Hafta Toplam Kalite nedir? Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4. Hafta Müşteri beklentilerini anlamak Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5. Hafta Müşteri beklentilerini anlamak (devam) Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6. Hafta Kurum kültürü ve kalite Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7. Hafta Takım Çalışması ve kalite Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8. Hafta Kalite ve liderlik Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
9. Hafta Kalite ve stratejik planlama 1 Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10. Hafta Kalite ve stratejik planlama 2 (devam) Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11. Hafta Kalite ve stratejik planlama 3 (devam) Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12. Hafta Kalite ve maliyet ilişkisi Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13. Hafta Kalite iyileştirme araçları Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14. Hafta Kalite standartları Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 55
Derse Devam / Katılım 2 20


Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11