Toplam Kalite Yönetimi “müşteri memnuniyetine odaklanmış, herkesi ve örgütün her boyutunu, bir takım ruhuyla işin içine katarak, sürekli iyileştirmeyi başarma yöntemidir.” Kalite kültürü yaratma konusunda kararlı olan örgütler aşağıdaki şu üç alana odaklanmak zorundadırlar: 1. Her alanda sürekli iyileştirme, 2. Kayıtsız koşulsuz müşteri memnuniyeti, 3. Kalite konusunda sarsılmaz bir tutku. Okul ve diğer eğitim örgütleri de kalite kültürü yaratma konusunda bu ilkeleri gözetmek zorundadırlar. Bütün örgütler rekabete açık bir sistemde işlevlerini sürdürürler. Gittikçe küreselleşen ve küçülen dünyamızda artık sadece yerel ve ulusal pazarın beklentilerine odaklanmak yetmiyor. Rekabetin son derece hızlandığı günümüzde yerel ve ulusal pazarlarda artık eskisinden daha dinamik ve rekabetçi özellikler kazanmışlardır. Bu dinamik ve rekabetçi ortamda kalite ve müşteri memnuniyetine ön plana alan örgütler ayakta kalabilir. Dolayısıyla, bu dersin amacı öğrencilere Toplam Kalite Yönetimi konusunda temel kavramları anlama, Toplam Kalite Yönetiminin temel felsefe ve süreçlerini okul ve diğer örgütlerde uygulamaya koyma konusunda yardımcı olmaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Hasan ŞİMŞEK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
Temel Kaynaklar
-Şimşek, H. (2010). Toplam Kalite Yönetimi: Kuram, İlkeler, Uygulamalar, Ankara: Seçkin Yayınevi
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İlk toplantı, derse ilişkin temel kurallar, TKY ile ilgili temel kavramlar
Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2. Hafta
Örgütler, yönetim ve Toplam Kalite Yönetimi
Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3. Hafta
Toplam Kalite nedir?
Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4. Hafta
Müşteri beklentilerini anlamak
Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5. Hafta
Müşteri beklentilerini anlamak (devam)
Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6. Hafta
Kurum kültürü ve kalite
Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7. Hafta
Takım Çalışması ve kalite
Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8. Hafta
Kalite ve liderlik
Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
9. Hafta
Kalite ve stratejik planlama 1
Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10. Hafta
Kalite ve stratejik planlama 2 (devam)
Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11. Hafta
Kalite ve stratejik planlama 3 (devam)
Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12. Hafta
Kalite ve maliyet ilişkisi
Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13. Hafta
Kalite iyileştirme araçları
Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14. Hafta
Kalite standartları
Sözlü Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
55
Derse Devam / Katılım
2
20
Program Çıktıları
PÇ-1
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.