Bu ders ile eğitim yöneticilerine ve öğretmenlere , eğitim programları ile ilgili temel kavram, ilke genelleme, teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmek amaçlanmaktadır. Bununla birlikte, öğrenenlerin gelişimine uygun amaç ve kazanımları öğrenecekler ve buna uygun olarak hazırlanan yıllık ve günlük planları hazırlayabilme yetisine sahip olacaklardır. Amaç ve kazanımlara uygun materyal seçebilecek ve eğitim ortamı hazırlayabilecekler ve program ve planları değerlendireceklerdir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç.Dr. Feyza Doyran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-
Temel Kaynaklar
· Demirel, Ö. (2011). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
· Küçükahmet, L. (2009). Program geliştirme ve öğretim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
· Özçelik, D. A. (2010). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
· Sönmez, V. (2010). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
KPSS 2013. Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Oryantasyon •Dersin amacı, içeriği ve kaynaklarının tanıtılması
2. Hafta
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
3. Hafta
Program Geliştirme ve Program Geliştirme Süreci
4. Hafta
Program Geliştirmede Kuramsal Temeller
5. Hafta
Program Tasarım Yaklaşımları
6. Hafta
Program Geliştirme Modelleri
7. Hafta
Program Geliştirme Modelleri
8. Hafta
Program Geliştirmenin Planlanması - I
9. Hafta
Program Geliştirmeyi Planlama - II
10. Hafta
Program Tasarısının Elemanları - I
11. Hafta
Program Tasarısının Elemanları - II
12. Hafta
Programın Denenmesi, Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi
13. Hafta
Öğretim Sürecini Planlama
14. Hafta
Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Program Çıktıları
PÇ-1
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.