Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Program Değerlendirme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5114 Program Değerlendirme 3/0/0 SA TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
Bu ders ile eğitim yöneticilerine ve öğretmenlere , eğitim programları ile ilgili temel kavram, ilke genelleme, teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmek amaçlanmaktadır. Bununla birlikte, öğrenenlerin gelişimine uygun amaç ve kazanımları öğrenecekler ve buna uygun olarak hazırlanan yıllık ve günlük planları hazırlayabilme yetisine sahip olacaklardır. Amaç ve kazanımlara uygun materyal seçebilecek ve eğitim ortamı hazırlayabilecekler ve program ve planları değerlendireceklerdir.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Feyza Doyran
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Temel Kaynaklar ·      Demirel, Ö. (2011). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.

·      Küçükahmet, L. (2009). Program geliştirme ve öğretim. Ankara: Nobel Yayıncılık.

·      Özçelik, D.  A. (2010). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

·      Sönmez, V. (2010). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.

KPSS 2013. Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Oryantasyon •Dersin amacı, içeriği ve kaynaklarının tanıtılması
2. Hafta Program Geliştirmede Temel Kavramlar
3. Hafta Program Geliştirme ve Program Geliştirme Süreci
4. Hafta Program Geliştirmede Kuramsal Temeller
5. Hafta Program Tasarım Yaklaşımları
6. Hafta Program Geliştirme Modelleri
7. Hafta Program Geliştirme Modelleri
8. Hafta Program Geliştirmenin Planlanması - I
9. Hafta Program Geliştirmeyi Planlama - II
10. Hafta Program Tasarısının Elemanları - I
11. Hafta Program Tasarısının Elemanları - II
12. Hafta Programın Denenmesi, Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi
13. Hafta Öğretim Sürecini Planlama
14. Hafta Final
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)


Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11