Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5116 Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi 3/0/0 SA TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, örgütlerin neden ve nasıl değiştiğini ve bu değişim sürecinin yöneticiler tarafından nasıl yönetildiğinin ve yönlendirildiğinin incelenmesidir. Bu ders kapsamında örgütlerde yaşanan değişim türleri arasındaki farklılıkların belirlenmesi ve bu farklılıkların başarılı bir şekilde yönetilmesi, değişimi kolaylaştıran örgütsel yapı ve yaklaşımların tartışılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Gülşah Taşçı
Asistanlar Kitaplar, dijital araçlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Gün, XX.XX:XX.XX, XXXX Yerleşkesi XXX nolu derslik
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma-Online-13:00-15:00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sunum,
Temel Kaynaklar  Erdoğan, İ. (2015). Eğitimde Değişim Yönetimi. Pegem Akademi Yayıncılık

 Helvacı, M. A. (2015). Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi (İlke, Yöntem ve Süreçler). Nobel Akademik Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar  

 Harris, A. (2002). School improvement: What is in it for schools. London: Routledge&Falmer. 
 Hargreaves, A. (1994). Changing teachers changing times. London: Teachers College. 

 Fullan, M. (2007). The new meaning of educational change. New York: Teachers College.

Özdemir, S. (2019). Eğitimde örgütsel yenileşme. Ankara: Pegem. 
Özden, Y. (2017). Eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegem. 
 Eğilmez, M. (2018). Değişim sürecinde Türkiye. İstanbul: Remzi. 
Rose, T. (2019). Ortalamanın sonu. İstanbul: Paloma. 
 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Değişim, Değişime İlişkin Temel Kavramlar Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2. Hafta Değişim Türleri, Değişimin Amaçları ve Yararları Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3. Hafta Değişim Süreci Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4. Hafta Değişim Yönetimi, Değişimi Etkileyen İç ve Dış Etkenler Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5. Hafta Değişim Programı, Değişimin Uygulanması ve Değerlendirilmesi Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6. Hafta Bir Değişim Modeli Olarak Stratejik Planlama Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7. Hafta Ara Sınav Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8. Hafta Değişim Yönetimi ve Liderlik Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9. Hafta Liderlik Türleri Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10. Hafta Değişim Yönetiminde Temel Alınması Gereken İlkeler Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11. Hafta Değişim ve Örgütsel Yapı Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12. Hafta Eğitimde Değişim ve Vizyon Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13. Hafta Değişim Sürecinde Uyulması Gereken Gerçekler Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14. Hafta Yönetilemeyen Değişim Girişimleri Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15. Hafta Final Ödevi
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 60


ÖÇ-11.Eğitim örgütlerinde değişim yaratan içsel ve dışsal güçleri değerlendirebilir.
ÖÇ-22.Eğitim örgütlerinde değişim yönetimine ilişkin kavram, terim, olgu ve soyutlamaları açıklar.
ÖÇ-33.Eğitim örgütlerinde değişim yaratan içsel ve dışsal parametreleri açıklar.
ÖÇ-44.Değişim yaratan güçlerle örgütsel yapı ve süreçlerle olan ilişkisini çözümler. Farklı yönetim ve örgüt modellerinde değişim yönetim süreçlerinin nasıl işlediğini değerlendirebilir
ÖÇ-55.Farklı yönetim kuramlarını açıklar.
ÖÇ-66.Farklı yönetim kuramlarında değişim süreçlerini ve yönetim tasarımını karşılaştırır.
ÖÇ-77.Farklı örgüt modellerini açıklar.
ÖÇ-8 8.Farklı örgüt modellerinde değişim süreçlerini ve yönetim tasarımını karşılaştırır.
ÖÇ-99.Farklı değişim yönetim modellerini eğitim örgütlerinin kendine özgü doğasını dikkate alarak karşılaştırır.
ÖÇ-10 10.Farklı değişim yönetim modellerinin özelliklerini açıklar.
ÖÇ-1111.Değişimle ilgili bilimsel araştırmaları okul bağlamında analiz eder.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8           
ÖÇ 9           
ÖÇ 10           
ÖÇ 11