Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitim Denetimi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5124 Eğitim Denetimi 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı

Bu dBu dersin genel amacı, yüksek lisans öğrencilerine, eğitimde denetim kavramı, denetim ve değerlendirme yaklaşımları, temel kavram ve uygulamalar, bilimsel denetim, klinik denetim, sanatsal denetim, sınıf içi gözlem teknikleri, öğretmen değerlendirmesi gibi konularda bilgi, ufuk ve tutum kazandırmaktır.Bu derste, denetimin teorik temellerinin ve uygulamalarının ele alındığı tartışmalarda eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşım benimsenecektir.ersin genel amacı, yüksek lisans öğrencilerine, eğitimde denetim kavramı, denetim ve değerlendirme yaklaşımları, temel kavram ve uygulamalar, bilimsel denetim, klinik denetim, sanatsal denetim, sınıf içi gözlem teknikleri, öğretmen değerlendirmesi gibi konularda bilgi, ufuk ve tutum kazandırmaktır.Bu derste, denetimin teorik temellerinin ve uygulamalarının ele alındığı tartışmalarda eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşım benimsenecektir.


 
 
Ön Koşullar Eğitimde Denetleme ve Değerlendirme
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Ebru OĞUZ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri ebru.oguz@msgsu.edu.tr ve e.oguz@iku.edu.tr adresinden bana ulaşabilirler
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatma

  Soru-Sevap

  Tartışma

  Örnekler üzerinden uygulama yapma

  Demonstrasyon
Temel Kaynaklar Aydın, İ. (2019). Öğretimde denetim. PegemAkademi. Ankara.
Diğer Kaynaklar -MEB Teftiş Kurulu Yönetmeliği ve Yönergesi

657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu

İş Kanunu

MEB Okulöncesi ve İlköğretim kurumları Yönetmeliği

MEB Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliği

Çocuk Koruma Kanunu

4483 Sayılı Kanun

Denetim Raporu örnekleri

İnceleme ve Soruşturma raporu örnekleri
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma ve ders içeriğin paylaşılması
2. Hafta Denetim ve Değerlendirme Kavramları, İlişkileri, Denetimin Kapsamı ve Amacı, Eğitimde Denetimin Yeri ve İşlevleri Tartışma ilgili okumalar
3. Hafta Denetmen Rolleri, Seçilmesi ve Yetiştirilmesi Tartışma ilgili okumalar
4. Hafta Eğitim Denetçisinin Yeterlikleri Kişisel Yeterlikler Mesleki Yeterlikler Tartışma ilgili okumalar
5. Hafta Denetmenin Görevleri Soruşturma Rehberlik Mesleki Yardım Tartışma ilgili okumalar
6. Hafta Öğretimde Denetim Modelleri Bilimsel Denetim Sanatsal Denetim Sunumlar
7. Hafta Öğretimsel Denetim Klinik Denetim Öğretimsel Denetim Klinik Denetim Sunumlar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Gelişimsel Denetim Farklılaştırılmış Denetim Sunumlar
10. Hafta Denetimin Yönetim Boyutu Bakanlık Denetim Sistemi İlgili Mevzuat Sunumlar
11. Hafta Mentörlük-Koçluk sistemi Sunumlar
12. Hafta Performans değerlendirme-360 derece değerlendirme Sunumlar
13. Hafta Farklı ülkelerden örnekler Sunumlar
14. Hafta Genel değerlendirme Derse ilişkin dönüt verilmesi
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 10
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 60


ÖÇ-1Denetim ve ilgili kavramları açıklar.
ÖÇ-2Denetimin tarihini bilir.
ÖÇ-3Denetim modellerini açıklar.
ÖÇ-4Denetim modellerin faklılıklarını ortaya koyabilir.
ÖÇ-5Türkiye'de denetim sistemin nasıl olması gerektiğini değerlendirir.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5