Türkiye, Avrupa Birliği ülkeleri ve diğer ülkelerin eğitim sistemlerini farklı boyutlar açısından karşılaştırmalı bir biçimde inceleyerek çeşitli eğitim sistemlerine ilişkin bilgiler edinmek, bu eğitim sistemlerini tartışarak öneriler geliştirmek ve ülkemizdeki eğitim sisteminin bugünkü ve gelecekteki durumuna ilişkin çıkarımlarda bulunmak.
Ön Koşullar
Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar
Dersin herhangi bir eş koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar
Derse %70 oranında devam zorunluluğu vardır ve öğrencilerin derse etkin katılımı önemlidir.
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Sultan Bilge Keskinkılıç Kara
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Görüşmeler önceden randevu alınarak, öğretim üyesinin uygun olduğu gün ve saatte yapılacaktır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, soru-cevap
Temel Kaynaklar
Balcı, A. (2018). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
CATS üzerinden paylaşılan diğer bütün kaynaklar. Haftalık okunacak makaleler CATS Kaynaklar uygulamasına eklenecektir.
Tanışma, dersin işlenişine ilişkin bilgilendirme ve dönem planlamasının yapılması.
Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
2. Hafta
Türk eğitim sistemi ile ilgili göstergeler, istatistikler ve yorumlanması
Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
3. Hafta
Finlandiya eğitim sistemi ve Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması
Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
4. Hafta
Almanya eğitim sistemi, Danimarka Eğitim Sistemi
Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
5. Hafta
İngiltere eğitim sistemi, Güney Kore eğitim sistemi
Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
6. Hafta
Japonya eğitim sistemi, Rusya eğitim sistemi
Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
7. Hafta
Ara sınav
Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
8. Hafta
Fransa eğitim sistemi, İsrail Eğitim Sistemi
Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
9. Hafta
İran eğitim sistemi, İtalya eğitim sistemi
Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
10. Hafta
Hindistan Eğitim Sistemi, Norveç eğitim sistemi
Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
11. Hafta
Alternatif okullar, Summer Hill School, Waldorf yaklaşımı
Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
12. Hafta
Reggio Emilia yaklaşımı, ev okulları ve orman okulları
Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
13. Hafta
Genel değerlendirme ve ödev teslimleri
Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı
ÖÇ-2
Karşılaştırmalı eğitimin diğer eğitim bilimi dallarıyla ilişkisi
ÖÇ-3
Türk eğitim sistemi ile ilgili istatistikler ve eğitim göstergeleri
ÖÇ-4
Alternatif okullar
ÖÇ-5
Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin incelenmesi ve Türk eğitim sistemi ile karşılaştırılması
ÖÇ-6
Türk eğitim sistemi için çıkarımlarda bulunulması
Program Çıktıları
PÇ-1
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.