Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Karşılaştırmalı Eğitim

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5125 Karşılaştırmalı Eğitim 3/0/0 SA TÜRKÇE 6
Dersin Amacı
Türkiye, Avrupa Birliği ülkeleri ve diğer ülkelerin eğitim sistemlerini farklı boyutlar açısından karşılaştırmalı bir biçimde inceleyerek çeşitli eğitim sistemlerine ilişkin bilgiler edinmek, bu eğitim sistemlerini tartışarak öneriler geliştirmek ve ülkemizdeki eğitim sisteminin bugünkü ve gelecekteki durumuna ilişkin çıkarımlarda bulunmak.
Ön Koşullar Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Dersin herhangi bir eş koşulu bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Derse %70 oranında devam zorunluluğu vardır ve öğrencilerin derse etkin katılımı önemlidir.
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Sultan Bilge Keskinkılıç Kara
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri DERS BU YARIYIL AÇILMAMIŞTIR.
Görüşme Saatleri ve Yeri Görüşmeler önceden randevu alınarak, öğretim üyesinin uygun olduğu gün ve saatte yapılacaktır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
Temel Kaynaklar Balcı, A. (2018). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.

CATS üzerinden paylaşılan diğer bütün kaynaklar. Haftalık okunacak makaleler CATS Kaynaklar uygulamasına eklenecektir.
Diğer Kaynaklar Aydın, İ. (2015). Alternatif okullar. Ankara: Pegem Akademi.

Akarsu, F. (2005). Ülkeler ve eğitim sistemleri karşılaştırma yazıları. Ankara: Nobel Akademi.

Erginer, A. (2012). Avrupa Birliği eğitim sistemleri (4. Baskı). Ankara: Pegem A.

Bakioğlu, A. (2020). Karşılaştırmalı eğitim yönetimi: PISA’da başarılı ülkelerin eğitim sistemleri (6. Baskı). Ankara: Nobel Akademi.

EURYDICE

EURYDICE-Türkiye Eğitim Sisteminin Temel Özellikleri

UNESCO-Turkey

OECD-Education at a Glance

OECD-Handbook for Internationally Comperative Education Statistics 2018

OECD-Turkish Education System

OECD PISA

OECD-TALIS: Teaching and Learning International Survey

MEB İstatistikleri 2019/2020

MEB-Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri (2017)

AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü-Dokümanlar

Eğitim Reformu Girişimi-Eğitim İzleme Raporları

TEDMEM-Eğitim Raporları

TEGV-Eğitim Raporları


Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tanışma, dersin işlenişine ilişkin bilgilendirme ve dönem planlamasının yapılması. Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
2. Hafta Türk eğitim sistemi ile ilgili göstergeler, istatistikler ve yorumlanması Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
3. Hafta Finlandiya eğitim sistemi ve Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
4. Hafta Almanya eğitim sistemi, Danimarka Eğitim Sistemi Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
5. Hafta İngiltere eğitim sistemi, Güney Kore eğitim sistemi Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
6. Hafta Japonya eğitim sistemi, Rusya eğitim sistemi Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
7. Hafta Ara sınav Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
8. Hafta Fransa eğitim sistemi, İsrail Eğitim Sistemi Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
9. Hafta İran eğitim sistemi, İtalya eğitim sistemi Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
10. Hafta Hindistan Eğitim Sistemi, Norveç eğitim sistemi Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
11. Hafta Alternatif okullar, Summer Hill School, Waldorf yaklaşımı Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
12. Hafta Reggio Emilia yaklaşımı, ev okulları ve orman okulları Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
13. Hafta Genel değerlendirme ve ödev teslimleri Sözlü Anlatım, Proje, Tartışma
14. Hafta
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Karşılaştırmalı eğitimin tanımı
ÖÇ-2Karşılaştırmalı eğitimin diğer eğitim bilimi dallarıyla ilişkisi
ÖÇ-3Türk eğitim sistemi ile ilgili istatistikler ve eğitim göstergeleri
ÖÇ-4Alternatif okullar
ÖÇ-5Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin incelenmesi ve Türk eğitim sistemi ile karşılaştırılması
ÖÇ-6Türk eğitim sistemi için çıkarımlarda bulunulması
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6