Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Eğitim Yönetimi ve Planlaması (Tezsiz)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
EYP5103 1 Eğitimde Araştırma Yöntemleri 3/0/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin bilimsel bir araştırmayı (yüksek lisans tezi ya da dönem projesi) gerçekleştirebilmeleri için gerekli tüm bilgi, beceri, tutum ve değerleri kazanmalarını sağlamaktır. 
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE LEBLEBİCİ
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Pazartesi 18:00-21:00, Ataköy Yerleşkesi AK3C111315
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı 11:00-16:00 Basın Ekspres Yerleşkesi Basın Ekspres B Blok 9.Kat h.leblebici@iku.edu.tr
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup tartışması, soru-cevap tekniği
Temel Kaynaklar

Büyüköztürk, S., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, O. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2021). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.

 

Diğer Kaynaklar

- Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.

- Şen, S. ve Yıldırım, İ. (Ed.). (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.

- Yılmaz, K. ve Arık. R. S. (Ed) (2019). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.

- Kuş, E. (2003). Nicel ve nitel araştırma teknikleri. Anı, Ankara.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İzlencenin incelenmesi, giriş Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
2. Hafta Eğitim Araştırmaları ile İlgili Temel Kavramlar-Bilimsel araştırmanın Temelleri-Ders İçeriği Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
3. Hafta Bilimsel Araştırma Süreci ve Eğitim Sorunları (Hipotez Geliştirme) Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
4. Hafta Veri Türleri, Literatür Taraması Grup tartışması, soru-cevap, (Makale Okuması)
5. Hafta Araştırma Türleri Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
6. Hafta Nicel Araştırmalar-Nitel Araştırmalar-Karma Araştırmalar Anlatım, Tartışma, Soru Cevap Grup tartışması, soru-cevap, (Makale İncelemesi)
7. Hafta Nicel Araştırmalar-Nitel Araştırmalar-Karma Araştırmalar Anlatım, Tartışma, Soru Cevap Grup tartışması, soru-cevap, (Makale İncelemesi)
8. Hafta Bilimsel Araştırmalarda Etik Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
9. Hafta ARA SINAV ARA SINAV
10. Hafta Örnekleme Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
11. Hafta Veri Toplama Araçları Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
12. Hafta Veri Analiz Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
13. Hafta Araştırmalarda Geçerlik ve Güvenirlik Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
14. Hafta Raporlaştırma Raporların teslim edilmesi
15. Hafta FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Projeler 1 25
Final 1 50


ÖÇ-1Araştırma bulgularını yorumlar.
ÖÇ-2Raporlaştırma kurallarını çalışmalarına uygular.
ÖÇ-3Araştırma sürecinde etik kuralları dikkate alır.
ÖÇ-4Bilim ve bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları açıklar.
ÖÇ-5Kapsamlı bir literatür taraması yapar.
ÖÇ-6Bir araştırma problemi belirleyerek, buna uygun araştırma modelini saptar.
ÖÇ-7Uygun örneklem alma yöntemlerini kullanır.
ÖÇ-8Uygun teknikleri kullanarak ihtiyaç duyduğu konularda veri toplar.
ÖÇ-9Topladığı verileri uygun teknikleri kullanarak çözümler.
Program Çıktıları
PÇ-1Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11
ÖÇ 1           
ÖÇ 2           
ÖÇ 3           
ÖÇ 4           
ÖÇ 5           
ÖÇ 6           
ÖÇ 7           
ÖÇ 8           
ÖÇ 9