Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki güncel konulardan biri hakkında bilimsel ve etik ilkelere uygun bir araştırma gerçekleştirmek ve bu araştırmayı raporlaştırmak.
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Demet Zafer Güneş, Doç. Dr. Sultan Bilge Keskinkılıç Kara
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Her öğretim üyesi kendi öğrencileri ile belirlediği gün ve saat kapsamında görüşmelerini gerçekleştirmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim üyelerinin ofisleri ve İKÜ CATS Sistemi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, tartışma, soru-cevap, sunum
Temel Kaynaklar
*Her öğrenci üzerinde çalıştığı tez konusuna ilişkin bilimsel yayınları kaynak olarak kullanmaktadır.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilimsel araştırma yöntemlerinin ve bilimsel rapor hazırlama tekniklerinin gözden geçirilmesi
Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında güncel bir proje hazırlama
Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında güncel bir proje hazırlama
Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında güncel bir proje hazırlama
Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında güncel bir proje hazırlama
Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında güncel bir proje hazırlama
Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında güncel bir proje hazırlama
Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında güncel bir proje hazırlama
Sözlü anlatım, uygulama
9. Hafta
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında güncel bir proje hazırlama
Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında güncel bir proje hazırlama
Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında güncel bir proje hazırlama
Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında güncel bir proje hazırlama
Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında güncel bir proje hazırlama
Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında güncel bir proje hazırlama
Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Bilimsel araştırma yöntemlerini ve süreçlerini öğrenir.
ÖÇ-2
Bilimsel bir rapor hazırlar.
ÖÇ-3
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında güncel bir konuda proje hazırlar.
ÖÇ-4
Bilimsel araştırma, yöntem ve tekniklerini uygular.
ÖÇ-5
Bilimsel araştırma ilkeleri ve yayın etiği kurallarını uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1
Eğitim yönetimi ve planlaması alanında geliştirilmiş olan kuramları açıklar ve uygular.
PÇ-2
EYP’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
PÇ-3
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında etkin rol alabilir, liderlik görevi üstlenir.
PÇ-4
Eğitim ve eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilimsel gelişmeleri ve değişimi takip edebilir ve analiz eder.
PÇ-5
EYP alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm önerileri geliştirerek, uygular.
PÇ-6
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve kuramları şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-7
Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanındaki sorunların çözümünde Eğitim Bilimleri, Sosyoloji, Felsefe, Psikoloji, İşletme-İktisat, Tarih gibi ilişkili disiplinlerden yararlanır.
PÇ-8
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamalarından Türkiye’deki eğitimin sorunlarına çözüm önerileri geliştirmek için yararlanır.
PÇ-9
Etik ilkelerin farkında olur ve bu ilkeleri alandaki uygulamalara yansıtır.
PÇ-10
Temel istatistikleri uygular ve yorumlar.
PÇ-11
Eğitim yönetimi ve planlaması alanıyla ilgili bağımsız akademik çalışmalar yapar.