Dersin amacı, işletmelerin uzun dönemde yaşamlarını sürdürebilmesini mümkün kılacak, onlara rekabet üstünlüğü sağlayacak işlertme yönetiminde öğrencileri iş hayatlarında başarılı olabilmeleri için teorik ve pratik bilgilerle donatmaktır. Şirketlerde stratejik planlama nasıl yapılmalıdır? uygun Stratejik modelleri tasarlamak dersin en önemli hedefleridir.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yüksek lisans dersi olduğundan iş hayatında çalışmakta olan öğrencilerin dersi kavraması daha kolay olmaktadır.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Ethem Tarhan
Asistanlar
Araştırma Görevlisi Abdullah OSMAN- Araştırma Görevlisi Oğuz EMİR
-Öğretim üyesi ders notlarını kullanmak suretiyle ve zaman zaman PowerPoint sunumlar yaparak dersi yürütür.
- Vaka çalışmaları, projeler, güncel dersle ilgili tartışmalar, proje sunumları yapılmaktadır.
(Teknik geziler, konuların uygulamadaki işlevlerinin anlaşılması açısından önem taşımaktadır.)
Temel Kaynaklar
§Ertürk, M. (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayınları
§Ülgen, H. ve Mirze, K. (2013). İşletmelerde Stratejik Yönetim. Beta Yayınları
§TC. ANADOLU UNİVERSİTESİ YAYINI NO: 1268, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 704. (2001). GENEL İŞLETME
§TC. ANADOLU UNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2944, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1900. (2013). YÖNETİM VE ORGANİZASYON
§Ali Akdemir (2012). ‘İşletmeciliğin Temel Bilgileri’, 2. Baskı. Ekin Yayınevi
§Kahraman Çatı (2016). ‘Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi’
§David Fr. and David F.D. (2017). Strategic Management: A Competitive Advantage Approach, Concepts and Cases. (İngilizce)
Diğer Kaynaklar
§Akademik geçerliliği olan ulusal ve uluslararası makaleler
§Can, E., Büyükbalcı, P., Bal, Y. ve Ertemsir, E. (2016). Günümüz İşletmelerinin Yönetimi (2.Baskı). Beta Yayınları
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Stratejik Planlama ve Yönetim Temelleri
Öğretim üyesinin ders notları, akademik kaynaklar, Vaka Analizi
2. Hafta
Kültür ve Etik
" " "
3. Hafta
İşletme Dışı Çevre, Paydaşlar ve Sürdürülebilirlik, Stratejik İşbirliği
" " "
4. Hafta
İşletme İçi Unsurlar (kaynaklar, kabiliyetler), Örgütlerde Bölümlendirme Sistemleri,
" " "
5. Hafta
Bölümsel stratejiler, Stratejik Planlama Evreleri ve Araçları
" " "
6. Hafta
Vizyon ve Misyon Analizi, Yöneticilik ve Liderlik
" " "
7. Hafta
Vize sınavı
8. Hafta
İş Modeli ve Rekabet Analizi Teknikleri (SWOT, Porter'ın 5Gücü)
Ders notları ve akademik makaleler
9. Hafta
Stratejik Değerlendirme ve Kontrol (Balanced Scorecard, PIMS Analizi)
" " "
10. Hafta
Girişimcilik, Uluslararası Pazar Seçimi (PESTEL, CAGE)
" " "
11. Hafta
Rekabet Analizi Teknikleri (BCG Matrix, Business Model Canvas)
" " "
12. Hafta
Kurumsallaşma ve İşletmelerde Sosyal Sorumluluklar
" " "
13. Hafta
Kaynak Temelli Yaklaşım ve Dinamik Kabiliyetler
Dersin özeti- Proje sunumları
" " "
14. Hafta
Final sınavı
" " "
15. Hafta
" "
16. Hafta
" "
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
40
Derse Devam / Katılım
14
0
Final
1
60
ÖÇ-1
İşletmelerdeki temel yönetim fonksiyonlarını öğrenerek uygulamada kullanabileceklerdir.
ÖÇ-2
İşletmelerdeki yönetim stratejilerini ve planlama unsurlarını kullanabileceklerdir.
ÖÇ-3
İşletme içinde ve dışında yer alan bileşenler hakkında bilgi sahibi olarak, yönetimi rekabet analizi teknikleri kapsamında daha farkında ve etkin yapabileceklerdir.
ÖÇ-4
İşletmelerin ulusal ve uluslararası düzeyde farklı tipte uygulayabileceği stratejileri öğrenerek, liderlik tipleri ile beraber analiz edebileceklerdir.
ÖÇ-5
İşletmelerde kontrol işlevi, bilgi ve karar alma sistemleri konularında bilgili olacaklardır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Yönetim süreçleri ve Yöneticilik konularında bilgi birikimi
PÇ-2
Mühendislik problemlerinin çözümü için gereken yöntem ve yetkinlikler ile ilgili bilgi birikimi ve uygulama becerisi
PÇ-3
Üretim ve hizmet sektörlerinin gelişen alanlarına yönelik bilgi birikimi