Öğrencilere, pazarlama teknikleini tanıtarak, mühendislik alanlarında bu methodları uygulamada kullanmalarını sağlamaktır. Dijital pazarlama, neoropazarlama konularında öğrencileri bilinçlendirmektir.
Öğrenciler, hayali örnek bir şirket kuracak ve bu şirkette öğrenmiş oldukları pazarlama teorik bilgileri,gerçek hayatta olduğu gibi praktikte uygulamasını öğreneceklerdir. Son derste, takım olarak dönem projelerini PowerPoint sunum yapmak üzere tamamlayacaklardır.
Modern dijital teknoloji ve programları, duygusal zekanın pazarlama mühendisliğine olan etkileri ve katkıları tartışılacaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Derste farklı vaka çalışmaları yapılacaktır. En az üç en fazla beş öğrenciden
ibaret proje takımları kurulacak, öğrencilerin bu projelere katılımları şart tutulacaktır.
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi İ.Ethem Tarhan
Asistanlar
Arş. Gör. Abdullah Osman
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Ders proje odaklı olarak yürütülmektedir. Öğrenciler mühendislik bilgi ve becerilerini nasıl iş hayatında pazarlayabileceklerini bu derste öğreneceklerdir. Pazarlama mühendisliği iki disiplinin birleşmesidir.
Mühendislikte, bir ürünün ortaya çıkması ne kadar önemliyse sözü geçen ürünün bulunduğu piyasada başarılı olabilmesi için pazarlama karmasının 4P'nin uyumlu bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir.
Ürün, fiyatlama, promosyon, ve dağıtımı yönetebilmek için teorik bilgiler dersin hocası tarafından anlatılmaktadır.
Ders notları, konularla ilgili akademik makaleler, gerçek vaka tartışmaları, sunumlar, karşılıklı tartışmalar başlıca öğretim yöntemlerindendir.
Temel Kaynaklar
-Rewoldt, S, Warshaw (1977). Introduction to Marketing Management, text and cases, Richard D. Irwin, Inc Homewood, Illinois.
Diğer Kaynaklar
-Phillip Kotler'ın 1.0-2.0.3.0 modern pazarlama yöntemleri ve evreleri makaleleri, ayrıca akademik geçerliliği olan hakemli dergilerde yayınlanmış olan makaleler dersin kaynaklarını oluşturmaktadır.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pazarlama planlaması ve stratejileri
Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
2. Hafta
Pazarlama stratejisinin düzenlenmesi
Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
3. Hafta
Pazarlama araştırması
Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
4. Hafta
Satın alma davranışları
Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
5. Hafta
Ürün stratejisi
Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
6. Hafta
Dağıtım stratejisi
Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
7. Hafta
Tanıtım, promosyon stratejileri
Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
8. Hafta
Fiyatlama stratejileri
Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
9. Hafta
Vaka çalışmaları
10. Hafta
Uzman bir kişinin misafir konuşmacı olarak seminer vermesi
Sektörde pazarlama yönetiminde çalışan kişilerin öğrencilerle deneyimlerini tartışmaları öğrenciler için faydalı
olmaktadır.
11. Hafta
ÖDEV TEKRARI TESTİ
Bu testin amacı ödevlerin tekrarı ve final sınavına
öğrencileri hazırlamaktır.
12. Hafta
Satış yöntemleri,
Ders notları, Makaleler
13. Hafta
Uluslararası pazarlama
Ders notları, Makaleler
14. Hafta
İthalat/İhracat metotları, gümrük mevzuatları
Ders notları, Makaleler
15. Hafta
Dijital pazarlamanın önemi, sosyal medyanın ve veri
madenciliğin önemi
Ders notları, Makaleler
16. Hafta
DÖNEM PROJESİ SUNUMLARI VE DERSİN
TEKRARI
Öğrenciler sunum yapmak zorundadırlar.
17. Hafta
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
2
10
Projeler
1
30
Final
1
30
ÖÇ-1
Pazarlama stratejileri konusunda teorik ve pratik bilgilere sahip olmak
ÖÇ-2
Pazar hedef kitlesini belirlemede bilgili olmak
ÖÇ-3
dijital pazarlama tekniklerini bilmek ve uygulamak
ÖÇ-4
Pazarlama araştırma metotlarını uygulayabilmek
ÖÇ-5
Şirketin web sitesini güncelleyebilmek
ÖÇ-6
Reklam senaryolarını yönetebilmektir
Program Çıktıları
PÇ-1
Yönetim süreçleri ve Yöneticilik konularında bilgi birikimi
PÇ-2
Mühendislik problemlerinin çözümü için gereken yöntem ve yetkinlikler ile ilgili bilgi birikimi ve uygulama becerisi
PÇ-3
Üretim ve hizmet sektörlerinin gelişen alanlarına yönelik bilgi birikimi