Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mühendislik Yönetimi (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Pazarlama Mühendisliği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
MY0504 Pazarlama Mühendisliği 3/0/0 SA Türkçe 9
Dersin Amacı
Öğrencilere, pazarlama teknikleini tanıtarak, mühendislik alanlarında bu methodları uygulamada kullanmalarını sağlamaktır. Dijital pazarlama, neoropazarlama konularında öğrencileri bilinçlendirmektir.

Öğrenciler, hayali örnek bir şirket kuracak ve bu şirkette öğrenmiş oldukları pazarlama teorik bilgileri,gerçek hayatta olduğu gibi praktikte uygulamasını öğreneceklerdir. Son derste, takım olarak dönem projelerini PowerPoint sunum yapmak üzere tamamlayacaklardır.

Modern dijital teknoloji ve programları, duygusal zekanın pazarlama mühendisliğine olan etkileri ve katkıları tartışılacaktır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Derste farklı vaka çalışmaları yapılacaktır. En az üç en fazla beş öğrenciden ibaret proje takımları kurulacak, öğrencilerin bu projelere katılımları şart tutulacaktır.
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi İ.Ethem Tarhan
Asistanlar Arş. Gör. Abdullah Osman
Ders Gün,Saat ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Ders bu yarıyıl açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

  Ders proje odaklı olarak yürütülmektedir. Öğrenciler mühendislik bilgi ve becerilerini nasıl iş hayatında pazarlayabileceklerini bu derste öğreneceklerdir. Pazarlama mühendisliği iki disiplinin birleşmesidir. 

Mühendislikte, bir ürünün ortaya çıkması ne kadar önemliyse sözü geçen ürünün bulunduğu piyasada başarılı olabilmesi için pazarlama karmasının 4P'nin uyumlu bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir.

Ürün, fiyatlama, promosyon, ve dağıtımı yönetebilmek için teorik bilgiler dersin hocası tarafından anlatılmaktadır.

Ders notları, konularla ilgili akademik makaleler, gerçek vaka tartışmaları, sunumlar, karşılıklı tartışmalar başlıca öğretim yöntemlerindendir.
Temel Kaynaklar -Rewoldt, S, Warshaw (1977). Introduction to Marketing Management, text and cases, Richard D. Irwin, Inc Homewood, Illinois.
Diğer Kaynaklar -Phillip Kotler'ın 1.0-2.0.3.0 modern pazarlama yöntemleri ve evreleri makaleleri, ayrıca akademik geçerliliği olan hakemli dergilerde yayınlanmış olan makaleler dersin kaynaklarını oluşturmaktadır.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Pazarlama planlaması ve stratejileri Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
2. Hafta Pazarlama stratejisinin düzenlenmesi Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
3. Hafta Pazarlama araştırması Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
4. Hafta Satın alma davranışları Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
5. Hafta Ürün stratejisi Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
6. Hafta Dağıtım stratejisi Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
7. Hafta Tanıtım, promosyon stratejileri Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
8. Hafta Fiyatlama stratejileri Ders notları, PowerPoint sunumlar, Makale yorumları
9. Hafta Vaka çalışmaları
10. Hafta Uzman bir kişinin misafir konuşmacı olarak seminer vermesi Sektörde pazarlama yönetiminde çalışan kişilerin öğrencilerle deneyimlerini tartışmaları öğrenciler için faydalı olmaktadır.
11. Hafta ÖDEV TEKRARI TESTİ Bu testin amacı ödevlerin tekrarı ve final sınavına öğrencileri hazırlamaktır.
12. Hafta Satış yöntemleri, Ders notları, Makaleler
13. Hafta Uluslararası pazarlama Ders notları, Makaleler
14. Hafta İthalat/İhracat metotları, gümrük mevzuatları Ders notları, Makaleler
15. Hafta Dijital pazarlamanın önemi, sosyal medyanın ve veri madenciliğin önemi Ders notları, Makaleler
16. Hafta DÖNEM PROJESİ SUNUMLARI VE DERSİN TEKRARI Öğrenciler sunum yapmak zorundadırlar.
17. Hafta Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Kısa sınav(lar) 2 10
Projeler 1 30
Final 1 30


ÖÇ-1Pazarlama stratejileri konusunda teorik ve pratik bilgilere sahip olmak
ÖÇ-2Pazar hedef kitlesini belirlemede bilgili olmak
ÖÇ-3dijital pazarlama tekniklerini bilmek ve uygulamak
ÖÇ-4Pazarlama araştırma metotlarını uygulayabilmek
ÖÇ-5Şirketin web sitesini güncelleyebilmek
ÖÇ-6Reklam senaryolarını yönetebilmektir
Program Çıktıları
PÇ-1Yönetim süreçleri ve Yöneticilik konularında bilgi birikimi
PÇ-2Mühendislik problemlerinin çözümü için gereken yöntem ve yetkinlikler ile ilgili bilgi birikimi ve uygulama becerisi
PÇ-3Üretim ve hizmet sektörlerinin gelişen alanlarına yönelik bilgi birikimi
PÇ-4Multi-disiplinli mühendislik ekiplerinde çalışabilme becerisi
PÇ-5Akademik etik kuralları çerçevesinde bilimsel araştırma ve yayın yapma bilgisi ve tecrübesi
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5
ÖÇ 1     
ÖÇ 2     
ÖÇ 3     
ÖÇ 4     
ÖÇ 5     
ÖÇ 6