Bu dersin amacı, öğrencilere kalite ve toplam kalite konularında bilgi vererek uygulama alanlarında başarılı olmaları için gerekli olan bakış açısını kazandırmaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım
Temel Kaynaklar
1-Çetin,Canan ve vd. Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence Sistemi: İlke, Süreç, Uygulama,2.Baskı, İstanbul:Beta Yayın. 2001
2-Paksoy, M. (2002). Çalışma ortamında insan ve toplam kalite yönetimi. İstanbul Üniversitesi Yayın, (4356).
Diğer Kaynaklar
1-James P.Womack ve Daniel T.Jones, Yalın Düşünce, Çev.Neslime Acar, İstanbul:Sistem Yayıncılık, 1998.
2-Jeffrey K.Liker, The Toyota Way, Çev.Ümit Şensoy, Bursa: Acar Matbaacılık, 2005
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Toplam Kalite Yönetimine Giriş
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
2. Hafta
Kalite kavramının ve toplam kalite yönetiminin unsurları
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
3. Hafta
Kalite yönetiminde ekip çalışması ve kalite çemberi
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
4. Hafta
EFQM
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
5. Hafta
Gelişmekte Olan Ülkelerde Kalite
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
6. Hafta
Toplam Kalite Yönetiminin öncüleri ve görüşleri
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
7. Hafta
Vize Sınavı
8. Hafta
Japonya ve diğer ülkelerde kalite yönetimi
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
9. Hafta
Japonya ve diğer ülkelerde kalite yönetimi
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
10. Hafta
Yalın yönetim
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
11. Hafta
Problem çözme teknikleri ve karar verme
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
12. Hafta
Problem çözme teknikleri ve karar verme
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
13. Hafta
Konuların özeti
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
14. Hafta
Konuların özeti
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
15. Hafta
Konuların özeti
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
16. Hafta
Konuların özeti
Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
17. Hafta
Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Kalite bakış açısıyla işletme süreçlerini tanımlama ve yorumlama yeteneği kazandırır.
ÖÇ-2
Toplam Kalite Yönetiminin beşeri yönünü kavrar.
ÖÇ-3
Kalite yönetimi kapsamında örgütsel etkinliği artırmaya yönelik stratejiler geliştirir.
ÖÇ-4
Farklı ülkelerdeki kalite yönetimi uygulamalarını stratejik bakış açısıyla karşılaştırır.
ÖÇ-5
Problem çözme teknikleri ile analitik düşünme ve sorunlara çözüm getirebilme yeteneği kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Analyzes business processes related to fundamental business functions and develops alternatives for problem solving.
PÇ-2
Applies, adapts, and utilizes fundamental knowledge related to other disciplines that form the basis of business management (such as economics, sociology, psychology, quantitative sciences, etc.), and can make creative evaluations by utilizing this knowledge in the field of business.
PÇ-3
Acquires the ability to closely monitor and use continuously evolving information and communication technologies, and gains skills in creative and critical thinking, problem solving, and decision making with a globally and socially inclusive perspective within the scope of sustainability.
PÇ-4
Demonstrates the ability to effectively conduct teamwork and facilitate task allocation and coordination among team members.
PÇ-5
Educates professionals who are sensitive to social issues, respectful to ethical values, and possess social and professional responsibility awareness.