Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme (İngilizce) Tezli
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TOTAL QUALITY MANAGEMENT

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
BUSYL0034 TOTAL QUALITY MANAGEMENT 3/0/0 SA ENGLISH 6
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere kalite ve toplam kalite konularında bilgi vererek uygulama alanlarında başarılı olmaları için gerekli olan bakış açısını kazandırmaktır.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Arş. Gör. Taha Yusuf Çakarel
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu Ders, 2022-2023 Akademik Yılında Açılmamıştır...
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü Anlatım
Temel Kaynaklar 1-Çetin,Canan ve vd. Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence Sistemi: İlke, Süreç, Uygulama,2.Baskı, İstanbul:Beta Yayın. 2001                                                               

2-Paksoy, M. (2002). Çalışma ortamında insan ve toplam kalite yönetimi. İstanbul Üniversitesi Yayın, (4356).
Diğer Kaynaklar 1-James P.Womack ve Daniel T.Jones, Yalın Düşünce, Çev.Neslime Acar, İstanbul:Sistem Yayıncılık, 1998.
2-Jeffrey K.Liker, The Toyota Way, Çev.Ümit Şensoy, Bursa: Acar Matbaacılık, 2005
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Toplam Kalite Yönetimine Giriş Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
2. Hafta Kalite kavramının ve toplam kalite yönetiminin unsurları Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
3. Hafta Kalite yönetiminde ekip çalışması ve kalite çemberi Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
4. Hafta EFQM Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
5. Hafta Gelişmekte Olan Ülkelerde Kalite Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
6. Hafta Toplam Kalite Yönetiminin öncüleri ve görüşleri Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
7. Hafta Vize Sınavı
8. Hafta Japonya ve diğer ülkelerde kalite yönetimi Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
9. Hafta Japonya ve diğer ülkelerde kalite yönetimi Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
10. Hafta Yalın yönetim Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
11. Hafta Problem çözme teknikleri ve karar verme Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
12. Hafta Problem çözme teknikleri ve karar verme Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
13. Hafta Konuların özeti Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
14. Hafta Konuların özeti Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
15. Hafta Konuların özeti Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
16. Hafta Konuların özeti Konu anlatımı, örnek olay tartışması, sunumlar
17. Hafta Final Sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Kalite bakış açısıyla işletme süreçlerini tanımlama ve yorumlama yeteneği kazandırır.
ÖÇ-2Toplam Kalite Yönetiminin beşeri yönünü kavrar.
ÖÇ-3Kalite yönetimi kapsamında örgütsel etkinliği artırmaya yönelik stratejiler geliştirir.
ÖÇ-4Farklı ülkelerdeki kalite yönetimi uygulamalarını stratejik bakış açısıyla karşılaştırır.
ÖÇ-5Problem çözme teknikleri ile analitik düşünme ve sorunlara çözüm getirebilme yeteneği kazanır.
Program Çıktıları
PÇ-1Analyzes business processes related to fundamental business functions and develops alternatives for problem solving.
PÇ-2Applies, adapts, and utilizes fundamental knowledge related to other disciplines that form the basis of business management (such as economics, sociology, psychology, quantitative sciences, etc.), and can make creative evaluations by utilizing this knowledge in the field of business.
PÇ-3Acquires the ability to closely monitor and use continuously evolving information and communication technologies, and gains skills in creative and critical thinking, problem solving, and decision making with a globally and socially inclusive perspective within the scope of sustainability.
PÇ-4Demonstrates the ability to effectively conduct teamwork and facilitate task allocation and coordination among team members.
PÇ-5Educates professionals who are sensitive to social issues, respectful to ethical values, and possess social and professional responsibility awareness.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5