Öğrencilere bilimsel bir araştırma önerisi hazırlayabilmek, gerekli araştırma yöntem ve tekniklerini seçebilmek,elde edilen bulguları yorumlayarak tartışabilmeleri için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmak ve araştırma ve yayın etiği konusundaki bilgilerini artırarak, bilimsel yazım ve etik kurallarına uygun biçimde araştırma raporu hazırlayabilmelerini sağlamak amaçlanmıştır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Çağlar
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı - Online, 18:00 - 20:50
Görüşme Saatleri ve Yeri
Basın Ekspres Yerleşkesi, B Blok, 7. Kat.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulama
Temel Kaynaklar
- Balcı, A. (2009), Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler (7. Baskı), Ankara: Pegem Akademi.
- Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.K., Karadeniz, Ş., ve Demirel, Funda. (2010),Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Bilimin Tanımı ve İşlevleri, Bilgi Türleri, Bilimsel Araştırma ve Özellikleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
2. Hafta
Bilimsel Bilgi ve Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş
Sözlü Anlatım, Tartışma
3. Hafta
Etik Ve Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler
Sözlü Anlatım, Tartışma
4. Hafta
Araştırma Etiği Kavramı Ve Temel İlkeleri Araştırma Sürecinde Etik Dışı Davranışlar Ve Etik İhlalleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
5. Hafta
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
6. Hafta
Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları
Sözlü Anlatım, Tartışma
7. Hafta
Bilimsel Yayın Türleri (Tez, Makale Yazım Teknikleri), Sunum Hazırlama
Sözlü Anlatım, Tartışma
8. Hafta
Bilimsel araştırmalardaki etik konular, intihal, sahtecilik, çarpıtma, tekrar yayın, dilimleme, haksız yazarlık, diğer etik ihlaller
Sözlü Anlatım, Tartışma
9. Hafta
Bilimsel araştırmalardaki etik konular, intihal, sahtecilik,çarpıtma, tekrar yayın, dilimleme, haksız yazarlı
Sözlü Anlatım, Tartışma
10. Hafta
Bilimsel Raporlama, Kaynak Kullanma, Atıf Yöntemleri, Kaynakça Düzenleme
Sözlü Anlatım, Tartışma
11. Hafta
Bilimsel Raporlama, Kaynak Kullanma, Atıf Yöntemleri, Kaynakça Düzenleme
Sözlü Anlatım, Tartışma
12. Hafta
TÜBİTAK Araştırma Ve Yayın Kurulu Yönetmeliği--YÖK Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi
Sözlü Anlatım, Tartışma
13. Hafta
Araştırma Etik Kurulları / Yayın Etiğine Aykırı Örnek İncelemeleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
14. Hafta
Araştırma Etik Kurulları / Yayın Etiğine Aykırı Örnek İncelemeleri
Sözlü Anlatım, Tartışma
15. Hafta
FINAL SINAVI
FINAL SINAVI
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Bilimsel araştırma sürecini ve özelliklerini açıklayabilir
ÖÇ-2
Araştırma konusu belirleyebilme, araştırma konusu ile ilgili literatürü tarayabilme ve araştırma probleminden hareketle bilimsel bir araştırma önerisi hazırlayabilir
ÖÇ-3
Araştırmalarda uyulması gereken etik ilkeleri bilir ve uygular
ÖÇ-4
Etik standartlar, intihal tespit yazılımları ve yasal sınırlamaları bilir ve uygular
ÖÇ-5
Araştırma konusu belirleyebilir
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler, inovasyonun tanımını yapabilir, inovasyon süreçlerini detaylı bir şekilde açıklayabilir ve farklı inovasyon modellerini analiz edebilirler.
PÇ-2
Öğrenciler, kurumsal strateji oluşturma sürecinde inovasyonun rolünü anlayabilir, stratejik hedefler belirleyebilir ve bu hedefleri gerçekleştirmek için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilirler.
PÇ-3
Öğrenciler, teknolojinin inovasyon süreçlerindeki rolünü kavrayabilir, teknoloji trendlerini takip edebilir ve organizasyonların teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak inovasyonu nasıl teşvik edebileceğini değerlendirebilirler.
PÇ-4
Öğrenciler, yenilikçi liderlik özelliklerini tanımlayabilir, liderlik teorilerini uygulayabilir ve kurumlarında inovasyon kültürünü oluşturmak için liderlik stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-5
Öğrenciler, küresel pazarın dinamiklerini anlayabilir, rekabet stratejilerini analiz edebilir ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağlamak için yenilikçi pazarlama stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-6
Öğrenciler, inovatif projelerin finansmanı ve kaynak yönetimi konularında uzmanlaşabilir, proje bütçeleme tekniklerini kullanabilir ve finansal riskleri etkin bir şekilde yönetebilirler.
PÇ-7
Öğrenciler, sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir, inovasyonun sürdürülebilirliğe etkisini değerlendirebilir ve çevresel ve sosyal etkileri göz önünde bulundurarak sürdürülebilir inovasyon stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-8
Öğrenciler, iş ortaklarıyla etkileşim kurabilir, işbirlikleri oluşturabilir ve stratejik ilişkileri yöneterek organizasyonlarının inovasyon kapasitesini artırabilirler.
PÇ-9
Öğrenciler, stratejik işbirliklerinin ve ortaklıkların inovasyon süreçlerine katkısını değerlendirebilir, farklı ortaklık modellerini analiz edebilir ve işbirliklerini yönetmek için etkin stratejiler geliştirebilirler.
PÇ-10
Öğrenciler, kültürel farklılıkların inovasyon süreçlerine etkisini değerlendirebilir, kültürel duyarlılık göstererek küresel pazarlarda başarılı olmak için çeşitlilikten nasıl yararlanabileceklerini analiz edebilirler.