Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Disiplinlerarası Yenilik Yönetimi (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Eğiti

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
GİRYT 1001 1 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Eğiti 3/0/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
 Öğrencilere bilimsel bir araştırma önerisi hazırlayabilmek, gerekli araştırma yöntem ve tekniklerini seçebilmek,elde edilen bulguları yorumlayarak tartışabilmeleri için gerekli temel bilgi ve becerileri kazandırmak ve araştırma ve yayın etiği konusundaki bilgilerini artırarak, bilimsel yazım ve etik kurallarına uygun biçimde araştırma raporu hazırlayabilmelerini sağlamak amaçlanmıştır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Nazan Çağlar
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı - Online, 18:00 - 20:50
Görüşme Saatleri ve Yeri Basın Ekspres Yerleşkesi, B Blok, 7. Kat.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü Anlatım, Tartışma, Uygulama
Temel Kaynaklar  - Balcı, A. (2009),  Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler (7. Baskı), Ankara: Pegem Akademi.

 - Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.K., Karadeniz, Ş., ve Demirel, Funda. (2010),Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Diğer Kaynaklar Cumhur Ertekin, Nihat Berker, Aslıhan Tolun, Dinçer Ülkü, “Bilimsel araştırmalarda etik ve sorunlar”, TÜBA yayınları.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilimin Tanımı ve İşlevleri, Bilgi Türleri, Bilimsel Araştırma ve Özellikleri Sözlü Anlatım, Tartışma
2. Hafta Bilimsel Bilgi ve Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş Sözlü Anlatım, Tartışma
3. Hafta Etik Ve Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler Sözlü Anlatım, Tartışma
4. Hafta Araştırma Etiği Kavramı Ve Temel İlkeleri Araştırma Sürecinde Etik Dışı Davranışlar Ve Etik İhlalleri Sözlü Anlatım, Tartışma
5. Hafta Bilimsel Araştırma Yöntemleri Sözlü Anlatım, Tartışma
6. Hafta Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları Sözlü Anlatım, Tartışma
7. Hafta Bilimsel Yayın Türleri (Tez, Makale Yazım Teknikleri), Sunum Hazırlama Sözlü Anlatım, Tartışma
8. Hafta Bilimsel araştırmalardaki etik konular, intihal, sahtecilik, çarpıtma, tekrar yayın, dilimleme, haksız yazarlık, diğer etik ihlaller Sözlü Anlatım, Tartışma
9. Hafta Bilimsel araştırmalardaki etik konular, intihal, sahtecilik,çarpıtma, tekrar yayın, dilimleme, haksız yazarlı Sözlü Anlatım, Tartışma
10. Hafta Bilimsel Raporlama, Kaynak Kullanma, Atıf Yöntemleri, Kaynakça Düzenleme Sözlü Anlatım, Tartışma
11. Hafta Bilimsel Raporlama, Kaynak Kullanma, Atıf Yöntemleri, Kaynakça Düzenleme Sözlü Anlatım, Tartışma
12. Hafta TÜBİTAK Araştırma Ve Yayın Kurulu Yönetmeliği--YÖK Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi Sözlü Anlatım, Tartışma
13. Hafta Araştırma Etik Kurulları / Yayın Etiğine Aykırı Örnek İncelemeleri Sözlü Anlatım, Tartışma
14. Hafta Araştırma Etik Kurulları / Yayın Etiğine Aykırı Örnek İncelemeleri Sözlü Anlatım, Tartışma
15. Hafta FINAL SINAVI FINAL SINAVI
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Bilimsel araştırma sürecini ve özelliklerini açıklayabilir
ÖÇ-2Araştırma konusu belirleyebilme, araştırma konusu ile ilgili literatürü tarayabilme ve araştırma probleminden hareketle bilimsel bir araştırma önerisi hazırlayabilir
ÖÇ-3Araştırmalarda uyulması gereken etik ilkeleri bilir ve uygular
ÖÇ-4Etik standartlar, intihal tespit yazılımları ve yasal sınırlamaları bilir ve uygular
ÖÇ-5Araştırma konusu belirleyebilir
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler, inovasyonun tanımını yapabilir, inovasyon süreçlerini detaylı bir şekilde açıklayabilir ve farklı inovasyon modellerini analiz edebilirler.
PÇ-2Öğrenciler, kurumsal strateji oluşturma sürecinde inovasyonun rolünü anlayabilir, stratejik hedefler belirleyebilir ve bu hedefleri gerçekleştirmek için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilirler.
PÇ-3Öğrenciler, teknolojinin inovasyon süreçlerindeki rolünü kavrayabilir, teknoloji trendlerini takip edebilir ve organizasyonların teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak inovasyonu nasıl teşvik edebileceğini değerlendirebilirler.
PÇ-4Öğrenciler, yenilikçi liderlik özelliklerini tanımlayabilir, liderlik teorilerini uygulayabilir ve kurumlarında inovasyon kültürünü oluşturmak için liderlik stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-5Öğrenciler, küresel pazarın dinamiklerini anlayabilir, rekabet stratejilerini analiz edebilir ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağlamak için yenilikçi pazarlama stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-6Öğrenciler, inovatif projelerin finansmanı ve kaynak yönetimi konularında uzmanlaşabilir, proje bütçeleme tekniklerini kullanabilir ve finansal riskleri etkin bir şekilde yönetebilirler.
PÇ-7Öğrenciler, sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir, inovasyonun sürdürülebilirliğe etkisini değerlendirebilir ve çevresel ve sosyal etkileri göz önünde bulundurarak sürdürülebilir inovasyon stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-8Öğrenciler, iş ortaklarıyla etkileşim kurabilir, işbirlikleri oluşturabilir ve stratejik ilişkileri yöneterek organizasyonlarının inovasyon kapasitesini artırabilirler.
PÇ-9Öğrenciler, stratejik işbirliklerinin ve ortaklıkların inovasyon süreçlerine katkısını değerlendirebilir, farklı ortaklık modellerini analiz edebilir ve işbirliklerini yönetmek için etkin stratejiler geliştirebilirler.
PÇ-10Öğrenciler, kültürel farklılıkların inovasyon süreçlerine etkisini değerlendirebilir, kültürel duyarlılık göstererek küresel pazarlarda başarılı olmak için çeşitlilikten nasıl yararlanabileceklerini analiz edebilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10