Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Disiplinlerarası Yenilik Yönetimi (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
GİRYT 2001 2 Seminer 0/2/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı, öğrencileri tez araştırma süreçlerine hazırlayarak, bilimsel araştırmanın bütün aşamalarını belirledikleri bir araştırma konusu dahilinde bireysel olarak deneyimlemelerini sağlamaktır. Bilimsel araştırma merakı çerçevesinde belirlenen araştırma konusunun bir araştırma sorunsalı olarak ifade edilerek uygun bir araştırma tasarımının oluşturulması dersin odağını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar Bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Seray Begüm Samur Teraman
Asistanlar Bulunmamaktadır.
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba 9:00-11:50, CATS senkron etkileşimli ders olarak gerçekleştirilmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Randevu esaslı planlama ile gerçekleştirilmektedir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -  Sunum, konu anlatımı (ihtiyaç halinde), tartışma
Temel Kaynaklar - Dersin tek bir kaynağı olmamakla birlikte, haftalık planlamaya bağlı olarak danışmanın önerisi bağlamında bilimsel, süreli yayınlar ve/veya kitap bölümleri takip edilecektir.

 
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş ve oryantasyon Tartışma ve sunum
2. Hafta Seminer konusunun belirlenmesi Tartışma ve sunum
3. Hafta Seminer konusu bağlamında literatür taramasının yapılması Tartışma ve sunum
4. Hafta Bilimsel yayın etiği ilgili kurallarının gözden geçirilmesi Tartışma ve sunum
5. Hafta Araştırma tasarımı önerisinin sunulması Tartışma ve sunum
6. Hafta Araştırma önerisi oluşturma basamakları Konu anlatımı, tartışma ve sunum
7. Hafta Ara rapor teslimi Sunum
8. Hafta Araştırma metodolojik yaklaşımının belirlenmesi Tartışma ve sunum
9. Hafta Yenilikçi araçların ve ilgili uygulamaların tartışılması, mevcut araştırma kapsamına uyarlanması Konu anlatımı, tartışma ve sunum
10. Hafta Etkili sunum teknikleri ve araştırma raporunun hazırlanması Konu anlatımı, tartışma ve sunum
11. Hafta Etkili sunum teknikleri ve araştırma raporunun hazırlanması Konu anlatımı, tartışma ve sunum
12. Hafta Sunumların gerçekleştirilmesi Tartışma ve sunum
13. Hafta Sunumların gerçekleştirilmesi Tartışma ve sunum
14. Hafta Sunumların gerçekleştirilmesi Tartışma ve sunum
15. Hafta Ölçme ve değerlendirme Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta Ölçme ve değerlendirme Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta Ölçme ve değerlendirme Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1Alan yazındaki ana akım ve diğer yenilikçi yaklaşımları kavrayabilecek ve bu doğrultuda bir araştırma sorunsalı oluşturabilecek.
ÖÇ-2Oluşturulan araştırma sorunsalına bağlı olarak (bu sorunsalın rehberliğinde) uygun bir araştırma tasarımının nasıl yapılandırılacağına dair öngörü geliştirebilecek.
ÖÇ-3Araştırma tasarım süreçlerini deneyimlerken, ileride hazırlayacağı tez çalışmanın uygulamaya ve teoriye yönelik, aynı zamanda da metodolojik katkılarının neler olması gerektiğini anlamlandırabilecek.
ÖÇ-4Tez yazım kriterlerini dikkate alarak, araştırma raporlama ve etkili sunum tekniklerine hakim olarak, topluluk önünde kendini ifade edebilme yetkinliği kazanabilecek:.
ÖÇ-5Alan yazın ile ilgili güncel gelişmeleri, bilimsel konferansları, etkinlikleri ve bilimsel yayınları takip edebilecek, bunun sonucunda da tez çalışması için bir kapsam oluşturabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler, inovasyonun tanımını yapabilir, inovasyon süreçlerini detaylı bir şekilde açıklayabilir ve farklı inovasyon modellerini analiz edebilirler.
PÇ-2Öğrenciler, kurumsal strateji oluşturma sürecinde inovasyonun rolünü anlayabilir, stratejik hedefler belirleyebilir ve bu hedefleri gerçekleştirmek için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilirler.
PÇ-3Öğrenciler, teknolojinin inovasyon süreçlerindeki rolünü kavrayabilir, teknoloji trendlerini takip edebilir ve organizasyonların teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak inovasyonu nasıl teşvik edebileceğini değerlendirebilirler.
PÇ-4Öğrenciler, yenilikçi liderlik özelliklerini tanımlayabilir, liderlik teorilerini uygulayabilir ve kurumlarında inovasyon kültürünü oluşturmak için liderlik stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-5Öğrenciler, küresel pazarın dinamiklerini anlayabilir, rekabet stratejilerini analiz edebilir ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağlamak için yenilikçi pazarlama stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-6Öğrenciler, inovatif projelerin finansmanı ve kaynak yönetimi konularında uzmanlaşabilir, proje bütçeleme tekniklerini kullanabilir ve finansal riskleri etkin bir şekilde yönetebilirler.
PÇ-7Öğrenciler, sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir, inovasyonun sürdürülebilirliğe etkisini değerlendirebilir ve çevresel ve sosyal etkileri göz önünde bulundurarak sürdürülebilir inovasyon stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-8Öğrenciler, iş ortaklarıyla etkileşim kurabilir, işbirlikleri oluşturabilir ve stratejik ilişkileri yöneterek organizasyonlarının inovasyon kapasitesini artırabilirler.
PÇ-9Öğrenciler, stratejik işbirliklerinin ve ortaklıkların inovasyon süreçlerine katkısını değerlendirebilir, farklı ortaklık modellerini analiz edebilir ve işbirliklerini yönetmek için etkin stratejiler geliştirebilirler.
PÇ-10Öğrenciler, kültürel farklılıkların inovasyon süreçlerine etkisini değerlendirebilir, kültürel duyarlılık göstererek küresel pazarlarda başarılı olmak için çeşitlilikten nasıl yararlanabileceklerini analiz edebilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10