Bu dersin amacı, öğrencileri tez araştırma süreçlerine hazırlayarak, bilimsel araştırmanın bütün aşamalarını belirledikleri bir araştırma konusu dahilinde bireysel olarak deneyimlemelerini sağlamaktır. Bilimsel araştırma merakı çerçevesinde belirlenen araştırma konusunun bir araştırma sorunsalı olarak ifade edilerek uygun bir araştırma tasarımının oluşturulması dersin odağını oluşturmaktadır.
Ön Koşullar
Bulunmamaktadır.
Eş Koşullar
Bulunmamaktadır.
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Seray Begüm Samur Teraman
Asistanlar
Bulunmamaktadır.
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 9:00-11:50, CATS senkron etkileşimli ders olarak gerçekleştirilmektedir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Randevu esaslı planlama ile gerçekleştirilmektedir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Sunum, konu anlatımı (ihtiyaç halinde), tartışma
Temel Kaynaklar
- Dersin tek bir kaynağı olmamakla birlikte, haftalık planlamaya bağlı olarak danışmanın önerisi bağlamında bilimsel, süreli yayınlar ve/veya kitap bölümleri takip edilecektir.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş ve oryantasyon
Tartışma ve sunum
2. Hafta
Seminer konusunun belirlenmesi
Tartışma ve sunum
3. Hafta
Seminer konusu bağlamında literatür taramasının yapılması
Tartışma ve sunum
4. Hafta
Bilimsel yayın etiği ilgili kurallarının gözden geçirilmesi
Tartışma ve sunum
5. Hafta
Araştırma tasarımı önerisinin sunulması
Tartışma ve sunum
6. Hafta
Araştırma önerisi oluşturma basamakları
Konu anlatımı, tartışma ve sunum
7. Hafta
Ara rapor teslimi
Sunum
8. Hafta
Araştırma metodolojik yaklaşımının belirlenmesi
Tartışma ve sunum
9. Hafta
Yenilikçi araçların ve ilgili uygulamaların tartışılması, mevcut araştırma kapsamına uyarlanması
Konu anlatımı, tartışma ve sunum
10. Hafta
Etkili sunum teknikleri ve araştırma raporunun hazırlanması
Konu anlatımı, tartışma ve sunum
11. Hafta
Etkili sunum teknikleri ve araştırma raporunun hazırlanması
Konu anlatımı, tartışma ve sunum
12. Hafta
Sunumların gerçekleştirilmesi
Tartışma ve sunum
13. Hafta
Sunumların gerçekleştirilmesi
Tartışma ve sunum
14. Hafta
Sunumların gerçekleştirilmesi
Tartışma ve sunum
15. Hafta
Ölçme ve değerlendirme
Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta
Ölçme ve değerlendirme
Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta
Ölçme ve değerlendirme
Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Final
1
80
ÖÇ-1
Alan yazındaki ana akım ve diğer yenilikçi yaklaşımları kavrayabilecek ve bu doğrultuda bir araştırma sorunsalı oluşturabilecek.
ÖÇ-2
Oluşturulan araştırma sorunsalına bağlı olarak (bu sorunsalın rehberliğinde) uygun bir araştırma tasarımının nasıl yapılandırılacağına dair öngörü geliştirebilecek.
ÖÇ-3
Araştırma tasarım süreçlerini deneyimlerken, ileride hazırlayacağı tez çalışmanın uygulamaya ve teoriye yönelik, aynı zamanda da metodolojik katkılarının neler olması gerektiğini anlamlandırabilecek.
ÖÇ-4
Tez yazım kriterlerini dikkate alarak, araştırma raporlama ve etkili sunum tekniklerine hakim olarak, topluluk önünde kendini ifade edebilme yetkinliği kazanabilecek:.
ÖÇ-5
Alan yazın ile ilgili güncel gelişmeleri, bilimsel konferansları, etkinlikleri ve bilimsel yayınları takip edebilecek, bunun sonucunda da tez çalışması için bir kapsam oluşturabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler, inovasyonun tanımını yapabilir, inovasyon süreçlerini detaylı bir şekilde açıklayabilir ve farklı inovasyon modellerini analiz edebilirler.
PÇ-2
Öğrenciler, kurumsal strateji oluşturma sürecinde inovasyonun rolünü anlayabilir, stratejik hedefler belirleyebilir ve bu hedefleri gerçekleştirmek için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilirler.
PÇ-3
Öğrenciler, teknolojinin inovasyon süreçlerindeki rolünü kavrayabilir, teknoloji trendlerini takip edebilir ve organizasyonların teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak inovasyonu nasıl teşvik edebileceğini değerlendirebilirler.
PÇ-4
Öğrenciler, yenilikçi liderlik özelliklerini tanımlayabilir, liderlik teorilerini uygulayabilir ve kurumlarında inovasyon kültürünü oluşturmak için liderlik stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-5
Öğrenciler, küresel pazarın dinamiklerini anlayabilir, rekabet stratejilerini analiz edebilir ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağlamak için yenilikçi pazarlama stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-6
Öğrenciler, inovatif projelerin finansmanı ve kaynak yönetimi konularında uzmanlaşabilir, proje bütçeleme tekniklerini kullanabilir ve finansal riskleri etkin bir şekilde yönetebilirler.
PÇ-7
Öğrenciler, sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir, inovasyonun sürdürülebilirliğe etkisini değerlendirebilir ve çevresel ve sosyal etkileri göz önünde bulundurarak sürdürülebilir inovasyon stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-8
Öğrenciler, iş ortaklarıyla etkileşim kurabilir, işbirlikleri oluşturabilir ve stratejik ilişkileri yöneterek organizasyonlarının inovasyon kapasitesini artırabilirler.
PÇ-9
Öğrenciler, stratejik işbirliklerinin ve ortaklıkların inovasyon süreçlerine katkısını değerlendirebilir, farklı ortaklık modellerini analiz edebilir ve işbirliklerini yönetmek için etkin stratejiler geliştirebilirler.
PÇ-10
Öğrenciler, kültürel farklılıkların inovasyon süreçlerine etkisini değerlendirebilir, kültürel duyarlılık göstererek küresel pazarlarda başarılı olmak için çeşitlilikten nasıl yararlanabileceklerini analiz edebilirler.