Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Disiplinlerarası Yenilik Yönetimi (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İş Modeli Geliştirme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
GİRYT 0002 İş Modeli Geliştirme 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
 İş modeli elemanlarını tanımlama ve kullanabilme.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Ali Şen
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Cats üzerinden yayınlanmıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım Tartışma Saha Çalışması
Temel Kaynaklar -Dersin hocası tarafından verilecektir. 
Diğer Kaynaklar --Dersin hocası tarafından verilecektir. 
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İş Modeli Elemanları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2. Hafta Müşteri Segmentasyonu Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3. Hafta Değer Önerisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4. Hafta Değer Akış Kanalları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5. Hafta Müşteri İlişkileri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6. Hafta Gelir Akışı Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7. Hafta Örnek Olay Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8. Hafta Örnek Olay Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
9. Hafta Anahtar Ortaklıklar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10. Hafta Anahtar Faaliyetler Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11. Hafta Anahtar Kaynaklar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12. Hafta Maliyet Yapısı Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13. Hafta Maliyet Yapısı Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14. Hafta Genel Değerlendirme Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 100


ÖÇ-1iş modeli geliştirir
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler, inovasyonun tanımını yapabilir, inovasyon süreçlerini detaylı bir şekilde açıklayabilir ve farklı inovasyon modellerini analiz edebilirler.
PÇ-2Öğrenciler, kurumsal strateji oluşturma sürecinde inovasyonun rolünü anlayabilir, stratejik hedefler belirleyebilir ve bu hedefleri gerçekleştirmek için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilirler.
PÇ-3Öğrenciler, teknolojinin inovasyon süreçlerindeki rolünü kavrayabilir, teknoloji trendlerini takip edebilir ve organizasyonların teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak inovasyonu nasıl teşvik edebileceğini değerlendirebilirler.
PÇ-4Öğrenciler, yenilikçi liderlik özelliklerini tanımlayabilir, liderlik teorilerini uygulayabilir ve kurumlarında inovasyon kültürünü oluşturmak için liderlik stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-5Öğrenciler, küresel pazarın dinamiklerini anlayabilir, rekabet stratejilerini analiz edebilir ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağlamak için yenilikçi pazarlama stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-6Öğrenciler, inovatif projelerin finansmanı ve kaynak yönetimi konularında uzmanlaşabilir, proje bütçeleme tekniklerini kullanabilir ve finansal riskleri etkin bir şekilde yönetebilirler.
PÇ-7Öğrenciler, sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir, inovasyonun sürdürülebilirliğe etkisini değerlendirebilir ve çevresel ve sosyal etkileri göz önünde bulundurarak sürdürülebilir inovasyon stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-8Öğrenciler, iş ortaklarıyla etkileşim kurabilir, işbirlikleri oluşturabilir ve stratejik ilişkileri yöneterek organizasyonlarının inovasyon kapasitesini artırabilirler.
PÇ-9Öğrenciler, stratejik işbirliklerinin ve ortaklıkların inovasyon süreçlerine katkısını değerlendirebilir, farklı ortaklık modellerini analiz edebilir ve işbirliklerini yönetmek için etkin stratejiler geliştirebilirler.
PÇ-10Öğrenciler, kültürel farklılıkların inovasyon süreçlerine etkisini değerlendirebilir, kültürel duyarlılık göstererek küresel pazarlarda başarılı olmak için çeşitlilikten nasıl yararlanabileceklerini analiz edebilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10