Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Artur Yetvart Mumcu
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Pazartesi, 18:00 - 21:00, Cats.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Film, TED Talks, Sunum, Örnek Olay, Anlatım ve Tartışma
Temel Kaynaklar
-1. Eric Ries (2012). Yalın Yeni Girişim: Bugünün girişimcileri sürekli yeniliği kullanarak çok başarılı işleri nasıl ortaya çıkarır? Özyeğin Üniversitesi yayınları.
2. Alexander Osterwalder ve Yves Pigneur (2016). İş Modeli Üretimi: Optimist.
3. Steve Blank (2017). Girişimcinin El Kitabı: Boyut yayınları.
4. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi (2016). Kahraman Çatı (ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
-- Temel kaynaklara ilaveten güncel ders notları da kullanılacaktır.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse Oryantasyon
Anlatım ve Tartışma
2. Hafta
Girişimci, Girişimcilik ve Girişimciliğin Tarihi
Anlatım ve Tartışma
3. Hafta
Yaratıcı Düşünme ve Fırsat Tanımlama
Anlatım ve Tartışma
4. Hafta
Girişimcilik Türleri
Anlatım ve Tartışma
5. Hafta
Girişimcilik ile Yenilikçilik, Risk, Kültür
Anlatım ve Tartışma
6. Hafta
Global Bakış Açısı İle Girişimcilik
Anlatım ve Tartışma
7. Hafta
Temel ve Destekleyici İşletme Fonksiyonları
Anlatım ve Tartışma
8. Hafta
Vize Sınavı
9. Hafta
Vize Sınavı
10. Hafta
İş Modeli Esasları
Anlatım ve Tartışma
11. Hafta
İş Modeli Oluşturma
Anlatım ve Tartışma
12. Hafta
İş Planı Esasları
Anlatım ve Tartışma
13. Hafta
İş Planı Oluşturma
Anlatım ve Tartışma
14. Hafta
Dönemin gözden geçirilmesi ve genel tekrar
Anlatım ve Tartışma
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Girişimcilikle ilgili temel kavramların öğrenilmesi.
ÖÇ-2
Yaratıcı fikir ve fırsat tanımlamanın anlaşılması.
ÖÇ-3
İş Planı hazırlayabilecek temel yetkinliklerin kazandırılması.
ÖÇ-4
Türkiye özelinde ve dünya genelinde iyi uygulama örnekleri ile bu sürecin daha iyi anlaşılması ve zihinlerde canlandırılması.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler, inovasyonun tanımını yapabilir, inovasyon süreçlerini detaylı bir şekilde açıklayabilir ve farklı inovasyon modellerini analiz edebilirler.
PÇ-2
Öğrenciler, kurumsal strateji oluşturma sürecinde inovasyonun rolünü anlayabilir, stratejik hedefler belirleyebilir ve bu hedefleri gerçekleştirmek için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilirler.
PÇ-3
Öğrenciler, teknolojinin inovasyon süreçlerindeki rolünü kavrayabilir, teknoloji trendlerini takip edebilir ve organizasyonların teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak inovasyonu nasıl teşvik edebileceğini değerlendirebilirler.
PÇ-4
Öğrenciler, yenilikçi liderlik özelliklerini tanımlayabilir, liderlik teorilerini uygulayabilir ve kurumlarında inovasyon kültürünü oluşturmak için liderlik stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-5
Öğrenciler, küresel pazarın dinamiklerini anlayabilir, rekabet stratejilerini analiz edebilir ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağlamak için yenilikçi pazarlama stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-6
Öğrenciler, inovatif projelerin finansmanı ve kaynak yönetimi konularında uzmanlaşabilir, proje bütçeleme tekniklerini kullanabilir ve finansal riskleri etkin bir şekilde yönetebilirler.
PÇ-7
Öğrenciler, sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir, inovasyonun sürdürülebilirliğe etkisini değerlendirebilir ve çevresel ve sosyal etkileri göz önünde bulundurarak sürdürülebilir inovasyon stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-8
Öğrenciler, iş ortaklarıyla etkileşim kurabilir, işbirlikleri oluşturabilir ve stratejik ilişkileri yöneterek organizasyonlarının inovasyon kapasitesini artırabilirler.
PÇ-9
Öğrenciler, stratejik işbirliklerinin ve ortaklıkların inovasyon süreçlerine katkısını değerlendirebilir, farklı ortaklık modellerini analiz edebilir ve işbirliklerini yönetmek için etkin stratejiler geliştirebilirler.
PÇ-10
Öğrenciler, kültürel farklılıkların inovasyon süreçlerine etkisini değerlendirebilir, kültürel duyarlılık göstererek küresel pazarlarda başarılı olmak için çeşitlilikten nasıl yararlanabileceklerini analiz edebilirler.