Tüketici Davranışı dersinin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Andaç Toksoy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, 09:00-11:50- Cats, online
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi, 10:00-12:00, Basın Eskpres Kampüsü, B Blok, 8. Kat-806
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Ders anlatımı,
- Sınıf çalışmaları (örnek olay) ve tartışma
-Tüketici piyasası ile ilgili haftalık güncel konular üzerinde tartışma
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tüketici Davranışına Giriş
Sözlü anlatım, örnek olaylar
2. Hafta
Pazarlamanın Temel Kavramları
Sözlü anlatım, örnek olaylar
3. Hafta
Algılama ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
4. Hafta
Motivasyon ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
5. Hafta
Kişilik ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
6. Hafta
Öğrenme ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
7. Hafta
Tutumlar ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
8. Hafta
Ara sınav- ÖDEV
9. Hafta
Referans Grupları ve Ailenin Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
10. Hafta
Sosyal Sınıf ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
11. Hafta
Kültür – Yaşam Tarzı ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
12. Hafta
Tüketici Karar Alma Süreci
Sözlü anlatım, örnek olaylar
13. Hafta
Pazarlama İletişimi
Sözlü anlatım, örnek olaylar
14. Hafta
Dijital Devrim ve Tüketici Davranışına Etkileri
Sözlü anlatım, örnek olaylar
15. Hafta
Final sınavı
16. Hafta
Final sınavı
17. Hafta
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Derse Devam / Katılım
1
10
Final
1
50
ÖÇ-1
Pazarlama ve tüketici davranışı arasındaki ilişkinin öğrenilmesi.
ÖÇ-2
Etik ve tüketici davranışını etkilemek arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
Tüketici davranışı etkileyen toplumsal faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-5
Tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-6
İletişim süreci ve tüketici davranışı arasındaki bağın öğrenilmesi
ÖÇ-7
Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler, inovasyonun tanımını yapabilir, inovasyon süreçlerini detaylı bir şekilde açıklayabilir ve farklı inovasyon modellerini analiz edebilirler.
PÇ-2
Öğrenciler, kurumsal strateji oluşturma sürecinde inovasyonun rolünü anlayabilir, stratejik hedefler belirleyebilir ve bu hedefleri gerçekleştirmek için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilirler.
PÇ-3
Öğrenciler, teknolojinin inovasyon süreçlerindeki rolünü kavrayabilir, teknoloji trendlerini takip edebilir ve organizasyonların teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak inovasyonu nasıl teşvik edebileceğini değerlendirebilirler.
PÇ-4
Öğrenciler, yenilikçi liderlik özelliklerini tanımlayabilir, liderlik teorilerini uygulayabilir ve kurumlarında inovasyon kültürünü oluşturmak için liderlik stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-5
Öğrenciler, küresel pazarın dinamiklerini anlayabilir, rekabet stratejilerini analiz edebilir ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağlamak için yenilikçi pazarlama stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-6
Öğrenciler, inovatif projelerin finansmanı ve kaynak yönetimi konularında uzmanlaşabilir, proje bütçeleme tekniklerini kullanabilir ve finansal riskleri etkin bir şekilde yönetebilirler.
PÇ-7
Öğrenciler, sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir, inovasyonun sürdürülebilirliğe etkisini değerlendirebilir ve çevresel ve sosyal etkileri göz önünde bulundurarak sürdürülebilir inovasyon stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-8
Öğrenciler, iş ortaklarıyla etkileşim kurabilir, işbirlikleri oluşturabilir ve stratejik ilişkileri yöneterek organizasyonlarının inovasyon kapasitesini artırabilirler.
PÇ-9
Öğrenciler, stratejik işbirliklerinin ve ortaklıkların inovasyon süreçlerine katkısını değerlendirebilir, farklı ortaklık modellerini analiz edebilir ve işbirliklerini yönetmek için etkin stratejiler geliştirebilirler.
PÇ-10
Öğrenciler, kültürel farklılıkların inovasyon süreçlerine etkisini değerlendirebilir, kültürel duyarlılık göstererek küresel pazarlarda başarılı olmak için çeşitlilikten nasıl yararlanabileceklerini analiz edebilirler.