Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Disiplinlerarası Yenilik Yönetimi (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Müşteri Geliştirme

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
GİRYT 0013 Müşteri Geliştirme 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
Tüketici Davranışı dersinin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Andaç Toksoy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 09:00-11:50- Cats, online
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi, 10:00-12:00, Basın Eskpres Kampüsü, B Blok, 8. Kat-806
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Ders anlatımı,

- Sınıf çalışmaları (örnek olay) ve tartışma

-Tüketici piyasası ile ilgili haftalık güncel konular üzerinde tartışma
Temel Kaynaklar -
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tüketici Davranışına Giriş Sözlü anlatım, örnek olaylar
2. Hafta Pazarlamanın Temel Kavramları Sözlü anlatım, örnek olaylar
3. Hafta Algılama ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
4. Hafta Motivasyon ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
5. Hafta Kişilik ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
6. Hafta Öğrenme ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
7. Hafta Tutumlar ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
8. Hafta Ara sınav- ÖDEV
9. Hafta Referans Grupları ve Ailenin Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
10. Hafta Sosyal Sınıf ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
11. Hafta Kültür – Yaşam Tarzı ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
12. Hafta Tüketici Karar Alma Süreci Sözlü anlatım, örnek olaylar
13. Hafta Pazarlama İletişimi Sözlü anlatım, örnek olaylar
14. Hafta Dijital Devrim ve Tüketici Davranışına Etkileri Sözlü anlatım, örnek olaylar
15. Hafta Final sınavı
16. Hafta Final sınavı
17. Hafta Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Derse Devam / Katılım 1 10
Final 1 50


ÖÇ-1Pazarlama ve tüketici davranışı arasındaki ilişkinin öğrenilmesi.
ÖÇ-2Etik ve tüketici davranışını etkilemek arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Tüketici davranışını etkileyen bireysel faktorlerin ogrenilmesi
ÖÇ-4Tüketici davranışı etkileyen toplumsal faktörlerin öğrenilmesi
ÖÇ-5Tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-6İletişim süreci ve tüketici davranışı arasındaki bağın öğrenilmesi
ÖÇ-7Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler, inovasyonun tanımını yapabilir, inovasyon süreçlerini detaylı bir şekilde açıklayabilir ve farklı inovasyon modellerini analiz edebilirler.
PÇ-2Öğrenciler, kurumsal strateji oluşturma sürecinde inovasyonun rolünü anlayabilir, stratejik hedefler belirleyebilir ve bu hedefleri gerçekleştirmek için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilirler.
PÇ-3Öğrenciler, teknolojinin inovasyon süreçlerindeki rolünü kavrayabilir, teknoloji trendlerini takip edebilir ve organizasyonların teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak inovasyonu nasıl teşvik edebileceğini değerlendirebilirler.
PÇ-4Öğrenciler, yenilikçi liderlik özelliklerini tanımlayabilir, liderlik teorilerini uygulayabilir ve kurumlarında inovasyon kültürünü oluşturmak için liderlik stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-5Öğrenciler, küresel pazarın dinamiklerini anlayabilir, rekabet stratejilerini analiz edebilir ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağlamak için yenilikçi pazarlama stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-6Öğrenciler, inovatif projelerin finansmanı ve kaynak yönetimi konularında uzmanlaşabilir, proje bütçeleme tekniklerini kullanabilir ve finansal riskleri etkin bir şekilde yönetebilirler.
PÇ-7Öğrenciler, sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir, inovasyonun sürdürülebilirliğe etkisini değerlendirebilir ve çevresel ve sosyal etkileri göz önünde bulundurarak sürdürülebilir inovasyon stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-8Öğrenciler, iş ortaklarıyla etkileşim kurabilir, işbirlikleri oluşturabilir ve stratejik ilişkileri yöneterek organizasyonlarının inovasyon kapasitesini artırabilirler.
PÇ-9Öğrenciler, stratejik işbirliklerinin ve ortaklıkların inovasyon süreçlerine katkısını değerlendirebilir, farklı ortaklık modellerini analiz edebilir ve işbirliklerini yönetmek için etkin stratejiler geliştirebilirler.
PÇ-10Öğrenciler, kültürel farklılıkların inovasyon süreçlerine etkisini değerlendirebilir, kültürel duyarlılık göstererek küresel pazarlarda başarılı olmak için çeşitlilikten nasıl yararlanabileceklerini analiz edebilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10