Günümüzde birçok ekip çalışması disiplinler arası çalışan araştırmacılardan oluşmaktadır. Böylece farklı uzmanlık alanlarına sahip, farklı mesleki geçmişe sahip bireylerin ekip içerisinde yaratacağı sinerji ve bilgi paylaşımı farklı bakış açıları ile çeşitlenmektedir. Bu derste disiplinler arası ne gibi çalışmaların yapıldığı, girişimcilik öğrencilerinin fen ve sosyal bilim alanlarında bu ekipleri nasıl oluşturacağı ve nasıl katkı sağlayabileceğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Günümüz gelişen teknolojik dünyasına adapte olabilmek ortak çalışmanın önemini kavramak gerekmektedir. Dersin bir diğer amacı bu noktada öğrencilere “inovasyon” kavramında yatan çeşitliliği vaka çalışmaları, ödevler ve araştırma soruları ile açıklayabilmek ve disiplinler arası çalışmanın önemini ortaya koyabilmektir. Öğrenciler bu derste farklı projeler ve makaleler araştırarak interaktif bir ders içerisinde olacaktır.
Ön Koşullar
Dersin Ön Koşulu Bulunmamaktadır.
Eş Koşullar
Dersin Ön Koşulu Bulunmamaktadır.
Özel Koşullar
Öğrencinin Derse İlgi Duyması Beklenmektedir. Verilen Tartışma Konuları Araştırmak İstemesi ve "Merak" Duyusuna Sahip Olması Beklenmektedir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Nazan Çağlar, Arş. Gör. Elanur Türküz
Asistanlar
Arş. Gör. Elanur Türküz
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe: 09:00 - 11:00. Dersler uzaktan eğitim nedeni ile CATs sisteminde "Meetings" sekmesi üzerinden gerçekleştirilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Uzaktan eğitim nedeni ile dersi veren öğretim üyesi ve asistanı ile mail yolu ile iletişime geçilmesi gerekmektedir. Dersi veren Dr. Öğr. Üyesi Nazan Çağlar'a ncaglar@iku.edu.tr ve Arş. Gör. Elanur Türküz'e e.turkuz@iku.edu.tr mail adreslerinden ulaşabilirsiniz.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Bu ders anlatım / tartışma ve vaka çalışmaları üzerinden ilerlemektedir. Öğrencilerin derse katılımlarını maksimize etmek adına öğrencilerden ders öncesi araştırma yapmaları beklenmektedir.
Temel Kaynaklar
Hannah Fry, Merhaba Dünya, Çev. İpek Güneş Çıgay, 2019, Hep Kitap Yayınevi.
Mahajan, S. (2018). Antik Çağlardan Günümüze İcatların Öyküsü, Hep Kitap Yayınevi.
Tutar, H. (2014). Bilim ve Sözde Bilim, Seçkin Yayınevi.
Diğer Kaynaklar
Aslan, Ş. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi.
Dersin öğretim üyesi tarafından öğrencilere vaka analizleri için dağıtılacak makale örnekler
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler, Eğitim Bilimleri ve Sağlık Bilimleri Nedir? Farklılıkları Nelerdir? Farklı Disiplinlerin Birbirlerine Katkıları, Disiplinlerarası Çalışmanın Günümüzde Artan Önemi ve Örnekleri
Anlatım + Tartışma
2. Hafta
Günlük Yaşantısındaki Matematiksel İmha Silahları: Algoritmalar
Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
3. Hafta
Büyük Veri ve Özellikleri
Anlatım + Tartışma
4. Hafta
Büyük Veri ve Günlük Yaşantısındaki Matematiksel İmha Silahları: Algoritmalar
Anlatım + Tartışma
5. Hafta
Büyük Veri ve Yapay Zekanın Sağlık Uygulamalarındaki Yeri : E-Nabız Örneği
Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
6. Hafta
Büyük Veri ve Yapay Zekanın Sağlık Uygulamaları ve Sigortacılıktaki Yeri
Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
7. Hafta
Büyük Veri ve Yapay Zekanın Hukuk Alanındaki Yeri
Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
8. Hafta
Vize Sınavı
Vize Sınavı
9. Hafta
Algoritmalar ve Korelasyon, Neden ve Ne Kavramları Arasındaki İlişki ve Farklılıklar
Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
10. Hafta
Bayes Kuralı
Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
11. Hafta
Sınıflandırma Algoritmaları ve Farklı Disiplinlerdeki Çalışma Örnekleri
Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
12. Hafta
Farklı Disiplinlere Ait Proje ve Makale Analizleri
Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
13. Hafta
Farklı Disiplinlere Ait Proje ve Makale Analizleri
Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
14. Hafta
Genel Konu Tekrarı
Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
15. Hafta
Final Sınavı
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Farklı disiplinleri tanımlayabilecektir.
ÖÇ-2
Farklı disiplinlerde yer alan araştırmacılar ve çalışanlar ile ekip çalışmasında bulunabilecektir
ÖÇ-3
Araştırma sorularına olan yaklaşımın önemini tartışabilecektir.
ÖÇ-4
Araştırma sorularına olan yaklaşımın önemini tartışabilecektir.
ÖÇ-5
Vaka analizlerine farklı perspektiften bakabilecek ve sorgulayabilecektir.
ÖÇ-6
Girişimcilik ve İnovasyonun geleceği ile ilgili tahminde bulunabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Öğrenciler, inovasyonun tanımını yapabilir, inovasyon süreçlerini detaylı bir şekilde açıklayabilir ve farklı inovasyon modellerini analiz edebilirler.
PÇ-2
Öğrenciler, kurumsal strateji oluşturma sürecinde inovasyonun rolünü anlayabilir, stratejik hedefler belirleyebilir ve bu hedefleri gerçekleştirmek için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilirler.
PÇ-3
Öğrenciler, teknolojinin inovasyon süreçlerindeki rolünü kavrayabilir, teknoloji trendlerini takip edebilir ve organizasyonların teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak inovasyonu nasıl teşvik edebileceğini değerlendirebilirler.
PÇ-4
Öğrenciler, yenilikçi liderlik özelliklerini tanımlayabilir, liderlik teorilerini uygulayabilir ve kurumlarında inovasyon kültürünü oluşturmak için liderlik stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-5
Öğrenciler, küresel pazarın dinamiklerini anlayabilir, rekabet stratejilerini analiz edebilir ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağlamak için yenilikçi pazarlama stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-6
Öğrenciler, inovatif projelerin finansmanı ve kaynak yönetimi konularında uzmanlaşabilir, proje bütçeleme tekniklerini kullanabilir ve finansal riskleri etkin bir şekilde yönetebilirler.
PÇ-7
Öğrenciler, sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir, inovasyonun sürdürülebilirliğe etkisini değerlendirebilir ve çevresel ve sosyal etkileri göz önünde bulundurarak sürdürülebilir inovasyon stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-8
Öğrenciler, iş ortaklarıyla etkileşim kurabilir, işbirlikleri oluşturabilir ve stratejik ilişkileri yöneterek organizasyonlarının inovasyon kapasitesini artırabilirler.
PÇ-9
Öğrenciler, stratejik işbirliklerinin ve ortaklıkların inovasyon süreçlerine katkısını değerlendirebilir, farklı ortaklık modellerini analiz edebilir ve işbirliklerini yönetmek için etkin stratejiler geliştirebilirler.
PÇ-10
Öğrenciler, kültürel farklılıkların inovasyon süreçlerine etkisini değerlendirebilir, kültürel duyarlılık göstererek küresel pazarlarda başarılı olmak için çeşitlilikten nasıl yararlanabileceklerini analiz edebilirler.