Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Disiplinlerarası Yenilik Yönetimi (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Disiplinler Arası İnovatif Yaklaşım

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
GİRYT 0015 Disiplinler Arası İnovatif Yaklaşım 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
Günümüzde birçok ekip çalışması disiplinler arası çalışan araştırmacılardan oluşmaktadır.  Böylece farklı uzmanlık alanlarına sahip, farklı mesleki geçmişe sahip bireylerin ekip içerisinde yaratacağı sinerji ve bilgi paylaşımı farklı bakış açıları ile çeşitlenmektedir. Bu derste disiplinler arası ne gibi çalışmaların yapıldığı, girişimcilik öğrencilerinin fen ve sosyal bilim alanlarında bu ekipleri nasıl oluşturacağı ve nasıl katkı sağlayabileceğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Günümüz gelişen teknolojik dünyasına adapte olabilmek ortak çalışmanın önemini kavramak gerekmektedir. Dersin bir diğer amacı bu noktada öğrencilere “inovasyon” kavramında yatan çeşitliliği vaka çalışmaları, ödevler ve araştırma soruları ile açıklayabilmek ve disiplinler arası çalışmanın önemini ortaya koyabilmektir. Öğrenciler bu derste farklı projeler ve makaleler araştırarak interaktif bir ders içerisinde olacaktır. 
Ön Koşullar Dersin Ön Koşulu Bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Dersin Ön Koşulu Bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Öğrencinin Derse İlgi Duyması Beklenmektedir. Verilen Tartışma Konuları Araştırmak İstemesi ve "Merak" Duyusuna Sahip Olması Beklenmektedir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Nazan Çağlar, Arş. Gör. Elanur Türküz
Asistanlar Arş. Gör. Elanur Türküz
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe: 09:00 - 11:00. Dersler uzaktan eğitim nedeni ile CATs sisteminde "Meetings" sekmesi üzerinden gerçekleştirilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Uzaktan eğitim nedeni ile dersi veren öğretim üyesi ve asistanı ile mail yolu ile iletişime geçilmesi gerekmektedir. Dersi veren Dr. Öğr. Üyesi Nazan Çağlar'a ncaglar@iku.edu.tr ve Arş. Gör. Elanur Türküz'e e.turkuz@iku.edu.tr mail adreslerinden ulaşabilirsiniz.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Bu ders anlatım / tartışma ve vaka çalışmaları üzerinden ilerlemektedir. Öğrencilerin derse katılımlarını maksimize etmek adına öğrencilerden ders öncesi araştırma yapmaları beklenmektedir. 
Temel Kaynaklar Hannah Fry, Merhaba Dünya, Çev. İpek Güneş Çıgay, 2019, Hep Kitap Yayınevi. 

Mahajan, S. (2018). Antik Çağlardan Günümüze İcatların Öyküsü, Hep Kitap Yayınevi.

Tutar, H. (2014). Bilim ve Sözde Bilim, Seçkin Yayınevi.
Diğer Kaynaklar Aslan, Ş. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi.

Dersin öğretim üyesi tarafından öğrencilere vaka analizleri için dağıtılacak makale örnekler

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler, Eğitim Bilimleri ve Sağlık Bilimleri Nedir? Farklılıkları Nelerdir? Farklı Disiplinlerin Birbirlerine Katkıları, Disiplinlerarası Çalışmanın Günümüzde Artan Önemi ve Örnekleri Anlatım + Tartışma
2. Hafta Günlük Yaşantısındaki Matematiksel İmha Silahları: Algoritmalar Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
3. Hafta Büyük Veri ve Özellikleri Anlatım + Tartışma
4. Hafta Büyük Veri ve Günlük Yaşantısındaki Matematiksel İmha Silahları: Algoritmalar Anlatım + Tartışma
5. Hafta Büyük Veri ve Yapay Zekanın Sağlık Uygulamalarındaki Yeri : E-Nabız Örneği Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
6. Hafta Büyük Veri ve Yapay Zekanın Sağlık Uygulamaları ve Sigortacılıktaki Yeri Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
7. Hafta Büyük Veri ve Yapay Zekanın Hukuk Alanındaki Yeri Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
8. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
9. Hafta Algoritmalar ve Korelasyon, Neden ve Ne Kavramları Arasındaki İlişki ve Farklılıklar Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
10. Hafta Bayes Kuralı Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
11. Hafta Sınıflandırma Algoritmaları ve Farklı Disiplinlerdeki Çalışma Örnekleri Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
12. Hafta Farklı Disiplinlere Ait Proje ve Makale Analizleri Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
13. Hafta Farklı Disiplinlere Ait Proje ve Makale Analizleri Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
14. Hafta Genel Konu Tekrarı Anlatım + Tartışma + Uygulama Örnekleri
15. Hafta Final Sınavı Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Farklı disiplinleri tanımlayabilecektir.
ÖÇ-2Farklı disiplinlerde yer alan araştırmacılar ve çalışanlar ile ekip çalışmasında bulunabilecektir
ÖÇ-3Araştırma sorularına olan yaklaşımın önemini tartışabilecektir.
ÖÇ-4Araştırma sorularına olan yaklaşımın önemini tartışabilecektir.
ÖÇ-5Vaka analizlerine farklı perspektiften bakabilecek ve sorgulayabilecektir.
ÖÇ-6Girişimcilik ve İnovasyonun geleceği ile ilgili tahminde bulunabilecektir.
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler, inovasyonun tanımını yapabilir, inovasyon süreçlerini detaylı bir şekilde açıklayabilir ve farklı inovasyon modellerini analiz edebilirler.
PÇ-2Öğrenciler, kurumsal strateji oluşturma sürecinde inovasyonun rolünü anlayabilir, stratejik hedefler belirleyebilir ve bu hedefleri gerçekleştirmek için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilirler.
PÇ-3Öğrenciler, teknolojinin inovasyon süreçlerindeki rolünü kavrayabilir, teknoloji trendlerini takip edebilir ve organizasyonların teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak inovasyonu nasıl teşvik edebileceğini değerlendirebilirler.
PÇ-4Öğrenciler, yenilikçi liderlik özelliklerini tanımlayabilir, liderlik teorilerini uygulayabilir ve kurumlarında inovasyon kültürünü oluşturmak için liderlik stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-5Öğrenciler, küresel pazarın dinamiklerini anlayabilir, rekabet stratejilerini analiz edebilir ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağlamak için yenilikçi pazarlama stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-6Öğrenciler, inovatif projelerin finansmanı ve kaynak yönetimi konularında uzmanlaşabilir, proje bütçeleme tekniklerini kullanabilir ve finansal riskleri etkin bir şekilde yönetebilirler.
PÇ-7Öğrenciler, sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir, inovasyonun sürdürülebilirliğe etkisini değerlendirebilir ve çevresel ve sosyal etkileri göz önünde bulundurarak sürdürülebilir inovasyon stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-8Öğrenciler, iş ortaklarıyla etkileşim kurabilir, işbirlikleri oluşturabilir ve stratejik ilişkileri yöneterek organizasyonlarının inovasyon kapasitesini artırabilirler.
PÇ-9Öğrenciler, stratejik işbirliklerinin ve ortaklıkların inovasyon süreçlerine katkısını değerlendirebilir, farklı ortaklık modellerini analiz edebilir ve işbirliklerini yönetmek için etkin stratejiler geliştirebilirler.
PÇ-10Öğrenciler, kültürel farklılıkların inovasyon süreçlerine etkisini değerlendirebilir, kültürel duyarlılık göstererek küresel pazarlarda başarılı olmak için çeşitlilikten nasıl yararlanabileceklerini analiz edebilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10