Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Disiplinlerarası Yenilik Yönetimi (Tezli)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Yapay Zekâ ve Girişimcilik

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
GİRYT 0019 Yapay Zekâ ve Girişimcilik 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı öğrencilerin yapay zekânın temel teknik ve mekanizmalarını içerecek şekilde yapay zeka konusuna giriş yapmalarını sağlamaktır. Bu dersi tamamlayan öğrencilerin yapay zekânın tarihsel ve kavramsal gelişimini, yapay zekânın amaçları ve bu amaçlara ulaşmak için kullandığı yöntemleri, yapay zekânın toplumsal ve ekonomik rolünü anlaması ve problemleri analiz ederek yapay zekâ tekniklerinin nerede kullanılabileceğinin belirlenmesi ve yapay zekâ tekniklerini kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Bulunmamaktadır.
Eş Koşullar Bulunmamaktadır.
Özel Koşullar Bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Nazan Çağlar, Arş. Gör. Elanur Türküz
Asistanlar Arş. Gör. Elanur Türküz
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 09.00 - 10.50, Online Ders
Görüşme Saatleri ve Yeri Uzaktan eğitim nedeniyle dersi veren öğretim üyeleriyle ancak mail yoluyla iletişime geçilebilmektedir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sanal Sınıf Platformunda Sözlü Anlatım, Tartışma, Vaka Çalışmaları 
Temel Kaynaklar -Nils J. Nilsson (2018). Yapay Zeka, Geçmişi ve Geleceği. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları

Erol, B. (2012). Büyük Veri: Yaşama, Çalışma ve Düşünme Şeklinizi Dönüştürecek Bir Devrim.Mayer, V. & Cukier, K. (Çev.). Paloma Yayıncılık.

Duran, C. (2018). Robotların Yükselişi: Yapay Zeka ve İşsiz bir Gelecek Tehlikesi. Ford, M. (Çev.). Kronik Kitap Yayınevi. 
Athey, Susan. (2018). The Impact of Machine Learning on Economics. NBER Working Paper.
Diğer Kaynaklar -Dersin öğretim üyesi tarafından verilecek vaka çalışmaları ve ders notları diğer kaynaklar arasında yer almaktadır.  
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Yapay Zeka Nedir ? Anlatım/Tartışma
2. Hafta Doğal ve Yapay Zeka Arasındaki Fark Nedir? Anlatım/Tartışma
3. Hafta Yapay Zekanın Tarihi – I Anlatım/Tartışma
4. Hafta Yapay Zekanın Tarihi – II Anlatım/Tartışma
5. Hafta Yapay Zekanın Farklı Disiplinlerdeki Uygulamaları Anlatım/Tartışma
6. Hafta İlk Yapay Zeka Örnekleri Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
7. Hafta İlk Yapay Zeka Örnekleri Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
8. Hafta Vize Sınavı Vize Sınavı
9. Hafta Yapay Zekanın Sosyal Bilimlerdeki Yeri Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
10. Hafta Sosyal Bilimlerin Yapay Zekaya Katkısı Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
11. Hafta Yapay Zeka Uygulama Örnekleri Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
12. Hafta Yapay Zeka Uygulama Örnekleri Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
13. Hafta Yapay Zeka ve Girişimcilik Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
14. Hafta Yapay Zeka Uygulamaları, İnovasyonlar ve İcatlar Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
15. Hafta Yapay Zeka Uygulamalarında Kullanılan Programlar Anlatım/Tartışma/Vaka Çalışması
16. Hafta FINAL FINAL Sınavı
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Yapay Zekayı tanımlayabilecek, tarihi geçmişi ve günümüz kullanım sürecini ifade edebilecek
ÖÇ-2Yapay Zekanın farklı disiplinlerdeki kullanım alanlarını betimleyebilecek
ÖÇ-3Sosyal Bilimlerde Uygulanan Yapay Zeka Uygulamalarını Açıklayabilecek
ÖÇ-4Yapay Zekanın analiz mantığı hakkında yorumda bulunabilecek
ÖÇ-5Yapay Zeka için gerekli programlama dilleri hakkında fikir sahibi olabilecek
Program Çıktıları
PÇ-1Öğrenciler, inovasyonun tanımını yapabilir, inovasyon süreçlerini detaylı bir şekilde açıklayabilir ve farklı inovasyon modellerini analiz edebilirler.
PÇ-2Öğrenciler, kurumsal strateji oluşturma sürecinde inovasyonun rolünü anlayabilir, stratejik hedefler belirleyebilir ve bu hedefleri gerçekleştirmek için yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilirler.
PÇ-3Öğrenciler, teknolojinin inovasyon süreçlerindeki rolünü kavrayabilir, teknoloji trendlerini takip edebilir ve organizasyonların teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak inovasyonu nasıl teşvik edebileceğini değerlendirebilirler.
PÇ-4Öğrenciler, yenilikçi liderlik özelliklerini tanımlayabilir, liderlik teorilerini uygulayabilir ve kurumlarında inovasyon kültürünü oluşturmak için liderlik stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-5Öğrenciler, küresel pazarın dinamiklerini anlayabilir, rekabet stratejilerini analiz edebilir ve uluslararası pazarlarda rekabet avantajı sağlamak için yenilikçi pazarlama stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-6Öğrenciler, inovatif projelerin finansmanı ve kaynak yönetimi konularında uzmanlaşabilir, proje bütçeleme tekniklerini kullanabilir ve finansal riskleri etkin bir şekilde yönetebilirler.
PÇ-7Öğrenciler, sürdürülebilirlik kavramını tanımlayabilir, inovasyonun sürdürülebilirliğe etkisini değerlendirebilir ve çevresel ve sosyal etkileri göz önünde bulundurarak sürdürülebilir inovasyon stratejileri geliştirebilirler.
PÇ-8Öğrenciler, iş ortaklarıyla etkileşim kurabilir, işbirlikleri oluşturabilir ve stratejik ilişkileri yöneterek organizasyonlarının inovasyon kapasitesini artırabilirler.
PÇ-9Öğrenciler, stratejik işbirliklerinin ve ortaklıkların inovasyon süreçlerine katkısını değerlendirebilir, farklı ortaklık modellerini analiz edebilir ve işbirliklerini yönetmek için etkin stratejiler geliştirebilirler.
PÇ-10Öğrenciler, kültürel farklılıkların inovasyon süreçlerine etkisini değerlendirebilir, kültürel duyarlılık göstererek küresel pazarlarda başarılı olmak için çeşitlilikten nasıl yararlanabileceklerini analiz edebilirler.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10