Bu dersin temel amacı katılımcılara kalite beceri ve tekniklerini kazandırmaktır. Böylece bir şirketin kalite politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabileceklerdir.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Murat Taha Bilişik
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı 15:00-18:00
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cats Sohbet Odası
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
--Nicholas, J., 1998, Competitive Manufacturing Management, Irwin/McGraw Hill, USA
Temel Kaynaklar
-
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Giriş
ppt
2. Hafta
TKY Kavramlar ve Engeller
ppt
3. Hafta
Deming, Juran ve Crosby: Katkıları
ppt
4. Hafta
TKY Prensipleri
ppt
5. Hafta
Yedi Geleneksel Kalite Aracı
ppt
6. Hafta
Yedi Geleneksel Kalite Aracı: Örnekler
ppt
7. Hafta
Yeni Yönetim Araçları
ppt
8. Hafta
Yeni Yönetim Araçları: Örnekler
ppt
9. Hafta
Kalite için Tasarım - Eşzamanlı Mühendislik
ppt
10. Hafta
Kalite Fonksiyon Yayılımı (QFD)
ppt
11. Hafta
QFD Uygulamaları
ppt
12. Hafta
Kalite Kontrol ve İstatistiksel Örneklem
ppt
13. Hafta
İstatistiksel Süreç Kontrol
ppt
14. Hafta
İsrafları Yok Etme Sistemleri
ppt
15. Hafta
Final
16. Hafta
Final
17. Hafta
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Kalite yönetim programları için TKY faaliyetlerini ve amaçlarını tanımlar
ÖÇ-2
Problem çözümünde takım çalışması hakkında bilgi sahibidir
ÖÇ-3
Kalite güvence sistemleri ile kalite iyileştirme kavramlarını arasındaki ayrımı yapar
ÖÇ-4
Herhangi bir işletme için kalite yönetim programı geliştirmek için temel bilgiye sahiptir
ÖÇ-5
Kalite yönetimi ve iyileştirme için gerekli temel örgütsel bileşenleri (liderlik ve takım çalışması vb.) bir araya getirmek için temel bilgiye sahiptir
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesiyle birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapar.
PÇ-2
Alanı sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir; bu verileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme becerisi kazanır.
PÇ-3
Mesleki sorumluluklarının bilincinde olarak kalite ve üretim değerlendirme uygulamalarının teknolojik, ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini tanımlar; bilimsel ve kurumsal etik değerleri gözeterek bireysel olarak bağımsız ve takım üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve liderlik yapar.
PÇ-4
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder; yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
PÇ-5
Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.