Bilgisayar Grafikleri (Ders bu dönem açılmayacktır.)
Ders Kodu
Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
CSE0555
Bilgisayar Grafikleri (Ders bu dönem açılmayacktır.)
3/0/0
SA
Türkçe
9
Dersin Amacı
Bu ders öğrencileri eğlence, fen bilimleri ve mühendislik içindeki çeşitli geniş problemleri dizayn etme, geliştirme ve testi modelleme, görselleştirme ve animasyon çözümleri aramaya hazırlar. Ayrıca öğrencilere bu işlevselliklerin teknolojilerini ve temel prensiplerini anlama ve uygulamayı sağlamaktadır.
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım,tartışma,demonstrasyon
Temel Kaynaklar
P. Shirley, Fundamentals of Computer Graphics, 2nd ed, AK Peters Ltd, 2002
Diğer Kaynaklar
M. de Berg, M. van Kreveld, M. Overmars, and O. Schwarzkopf. Computational Geometry: Algorithms and Applications. Springer-Verlag, Berlin, 1997.
Foley, van Dam, Feiner, Hughes, Principles and Practice, Second Edition in C , Addison Wesley, 1996.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Grafik Sistemleri
Sözlü anlatım
2. Hafta
Geometri
Sözlü anlatım,Labaratuvar
3. Hafta
Topoloji
Sözlü anlatım
4. Hafta
Düzenlemeler
Sözlü anlatım,Labaratuvar
5. Hafta
Eğriler
Sözlü anlatım,Labaratuvar
6. Hafta
Animasyon
Sözlü anlatım,Labaratuvar
7. Hafta
Morfoloji
Sözlü anlatım
8. Hafta
Üçgenleme
Sözlü anlatım,Labaratuvar
9. Hafta
Mesh İşleme
Sözlü anlatım,Labaratuvar
10. Hafta
Işık, algı
Sözlü anlatım,Labaratuvar
11. Hafta
Fotogerçekçilik ve NPR(Fotogerçekçi olmayan çeviri)
Sözlü anlatım,Labaratuvar
12. Hafta
Grafik hattı
Sözlü anlatım,Labaratuvar
13. Hafta
Görüntü tabanlı görselleştirme
Sözlü anlatım,Labaratuvar
14. Hafta
Hızlandırma teknikleri
Sözlü anlatım
15. Hafta
GPU gölgeleme ve gelişmiş etkileri
Sözlü anlatım,Labaratuvar
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Kısa sınav(lar)
1
10
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
10
Projeler
1
10
Final
1
40
ÖÇ-1
İnteraktif grafik programının bütün yapısını öğrenmek
ÖÇ-2
Grafik objelerini göstermek için geometrik ilkelerinin(nokta, vektör, uzaklık...) kullanımını öğrenmek
ÖÇ-3
Birkaç basit küme teorili topoloji kavramlarının(içten, sınır, bütün...) arkasındaki sezgiyi anlamak
ÖÇ-4
Poligonal bölgenin konveks gövdesini nasıl hesaplandığını ve düzlem veya çizginin dizilişinde hücrelerin nasıl sayılacağını öğrenmek
ÖÇ-5
Poligonal eğrilerin (nokta içine alma, alan hesaplama, yumuşatma, altbölüm) işlenmesi için algoritmik tekniklerini ve matematiksel temellerini öğrenmek
ÖÇ-6
Program tekniklerinin tasarımcılara, ekrandaki yumuşak hareketli objeleri ayarlamaya ve yaratmaya nasıl izin verdiğini öğrenmek
ÖÇ-7
Mesh yapılarının nasıl inşa edildiğini öğrenmek
ÖÇ-8
Yüzey ve materyal özelliklerinin farklı dalga boylarındaki ışınların yörüngelerini nasıl etkilediğini ve insan gözünün şekilleri ve renkleri nasıl algıladığını öğrenmek
ÖÇ-9
Eş zamanlı grafik hattının donanım mimarisini öğrenmek
ÖÇ-10
Gerçekliği artırmak için geometrik temellerin yerine görüntüyü nasıl kullanacağımızı öğrenmek
Program Çıktıları
PÇ-1
lisans ve lisansüstü mühendislik ve diğer disiplinlerden edinilen bilgiyi belirleme, ifade etme ve uzmanlık alanında ileri seviye bilgi gerektiren yeni ve karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini çözme becerisi
PÇ-2
bilgisayar mühendisliğinin en az iki alt-disiplininde ileri konularda bilgi
PÇ-3
uzmanlık alanındaki yeni bilgiyi anlama ve birleştirme becerisi
PÇ-4
çoklu bağlamlarda ileri teknik bilgileri uygulama becerisi
PÇ-5
hayat boyu öğrenmenin önemini kavrama ve hayat boyu öğrenmeyi uygulama becerisi
PÇ-6
uzmanlık alanındaki önemli bir konuda düzenli ve sistematik çalışma planlama ve uygulama becerisi
PÇ-7
teknik materyalleri kabul gören standartlara uygun yazılmış resmi raporlar ile nakletme becerisi
PÇ-8
varolan literatürü analiz etme ve kullanma becerisi
PÇ-9
etkin sözlü komünikasyon becerisi
PÇ-10
bilgisayar mühendisliği alanındaki gelişmelere ayak uydurma becerisi