Mekân organizasyonu ve donatımı dersinde; mekânı analiz edebilme, tasarım önerileri geliştirebilme ve kuramsal altyapı oluşturabilme yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
R.Thompson, "Manufacturıng Processes", Thames&Hudson, ISBN:)78-0-500-51375-0, London, 2010.
A.R.Tilley, "The Measure of Man and Woman:Human Factor in Design", Wiley, ISBN-10:0471099554, 2001.
A.Snodgrass, R.Cayne, "Interpretation in Architecture", Routledge, ISBN 10-0-415-384 48-6, London, New York, 2006.
J.Panero, M.Zelnik, "Human Dimension and Interior Space; A Source Book of Design Reference Standards", Watson-Guptill, ISBN-10:978 08 23 072712, 1979.
Diğer Kaynaklar
C.G.Jung, "İnsan ve Sembolleri", Okuyan Us, ISBN:978-975-6287-73-X, İstanbul, 2007.
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Ders içeriğinin anlatılması, tanışma, konuların dağıtımı.
Sunum
2. Hafta
Mekânsal Deneyim-Duyular
Sunum tartışma
3. Hafta
Mekânda Işığın Etkisi
Sunum tartışma
4. Hafta
Mekân Organizasyonu
Sunum tartışma
5. Hafta
Katılımcı Tasarım Yaklaşımı
Sunum tartışma
6. Hafta
Ödev teslimi
Sunumların tartışılması
Sunum tartışma
7. Hafta
Tatil
8. Hafta
Mevcut durumunun tespiti (fotoğraf, gözlem, mülakat)
Sunum tartışma
9. Hafta
Tatil
10. Hafta
Yapılan analizler çerçevesinde kullanıcı istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak öneri tasarımların geliştirilmesi ve sunulması.
Sunum tartışma
11. Hafta
Yapılan analizler çerçevesinde kullanıcı istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak öneri tasarımların geliştirilmesi ve sunulması.
Sunum ve tartışma
12. Hafta
Yapılan analizler çerçevesinde kullanıcı istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak öneri tasarımların geliştirilmesi ve sunulması.
Sunum ve tartışma
13. Hafta
Yapılan tasarımın kuramsal çerçeve ile birlikte desteklenerek makale haline dönüştürülmesi, sunulması.
Sunum ve tartışma
14. Hafta
Makalenin revize edilerek final teslimine hazır hale getirilmesi, sunulması.
Sunum ve tartışma
15. Hafta
Makalenin revize edilerek final teslimine hazır hale getirilmesi, sunulması.
Sunum ve tartışma
16. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
75
ÖÇ-1
Farklı mekan kurgularında mekan organizasyon ve donatımını etkileyen parametreleri tanımlayabilir, analiz çalışması yürütebilir.
ÖÇ-2
Yerel ve küresel ölçekte yerleşim kültürü belleğini oluşturan ögeleri belirleyebilir.
ÖÇ-3
Gelenekselden moderne mekan organizasyonu gelişim süreclerini tanımlayabilir ve araştırma- analiz çalışmalarında örnek olay, model belirleyebilir.
ÖÇ-4
Mekanorganizasyonu ve donatı tasarımı kavramsal sürecinden üretim-uygulama süreçlerine yaşam kalitesi, yaşanılır çevre etkileşimli düşünme yapısına sahiptir.
ÖÇ-5
İlgili alanda kimlik, estetik ve etik değerlere göre diğer disiplinlerle işbirliği yapan analiz çalışmaları yapabilir, rapor ve sunum hazırlayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3
Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9
Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10
Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11
Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12
Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13
Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14
Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.