Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İç Mimarlık
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İç Mimarlık Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Mekan Organizasyonu ve Donatımı

Mekan Organizasyonu ve Donatımı

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0106 Mekan Organizasyonu ve Donatımı 3/0/0 SA Türkçe, İngilizce 6
Dersin Amacı

Mekân organizasyonu ve donatımı dersinde; mekânı analiz edebilme, tasarım önerileri geliştirebilme ve kuramsal altyapı oluşturabilme yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Yasemin Erkan Yazıcı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Salı, 9.00-11.45
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 13.00-14.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Görsel sunum, analiz rapor değerlendirme, tartışma, modelleme.
Temel Kaynaklar
R.Thompson, "Manufacturıng Processes", Thames&Hudson, ISBN:)78-0-500-51375-0, London, 2010.

    A.R.Tilley, "The Measure of Man and Woman:Human Factor in Design", Wiley, ISBN-10:0471099554, 2001.

A.Snodgrass, R.Cayne, "Interpretation in Architecture", Routledge, ISBN 10-0-415-384 48-6, London, New York, 2006.

J.Panero, M.Zelnik, "Human Dimension and Interior Space; A Source Book of Design Reference Standards", Watson-Guptill, ISBN-10:978 08 23 072712, 1979.
Diğer Kaynaklar C.G.Jung, "İnsan ve Sembolleri", Okuyan Us, ISBN:978-975-6287-73-X, İstanbul, 2007.
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Ders içeriğinin anlatılması, tanışma, konuların dağıtımı. Sunum
2. Hafta Mekânsal Deneyim-Duyular Sunum tartışma
3. Hafta Mekânda Işığın Etkisi Sunum tartışma
4. Hafta Mekân Organizasyonu Sunum tartışma
5. Hafta Katılımcı Tasarım Yaklaşımı Sunum tartışma
6. Hafta Ödev teslimi Sunumların tartışılması Sunum tartışma
7. Hafta Tatil
8. Hafta Mevcut durumunun tespiti (fotoğraf, gözlem, mülakat) Sunum tartışma
9. Hafta Tatil
10. Hafta Yapılan analizler çerçevesinde kullanıcı istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak öneri tasarımların geliştirilmesi ve sunulması. Sunum tartışma
11. Hafta Yapılan analizler çerçevesinde kullanıcı istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak öneri tasarımların geliştirilmesi ve sunulması. Sunum ve tartışma
12. Hafta Yapılan analizler çerçevesinde kullanıcı istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak öneri tasarımların geliştirilmesi ve sunulması. Sunum ve tartışma
13. Hafta Yapılan tasarımın kuramsal çerçeve ile birlikte desteklenerek makale haline dönüştürülmesi, sunulması. Sunum ve tartışma
14. Hafta Makalenin revize edilerek final teslimine hazır hale getirilmesi, sunulması. Sunum ve tartışma
15. Hafta Makalenin revize edilerek final teslimine hazır hale getirilmesi, sunulması. Sunum ve tartışma
16. Hafta Final Haftası Final Haftası
17. Hafta Final Haftası Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Final 1 75


ÖÇ-1Farklı mekan kurgularında mekan organizasyon ve donatımını etkileyen parametreleri tanımlayabilir, analiz çalışması yürütebilir.
ÖÇ-2Yerel ve küresel ölçekte yerleşim kültürü belleğini oluşturan ögeleri belirleyebilir.
ÖÇ-3Gelenekselden moderne mekan organizasyonu gelişim süreclerini tanımlayabilir ve araştırma- analiz çalışmalarında örnek olay, model belirleyebilir.
ÖÇ-4Mekanorganizasyonu ve donatı tasarımı kavramsal sürecinden üretim-uygulama süreçlerine yaşam kalitesi, yaşanılır çevre etkileşimli düşünme yapısına sahiptir.
ÖÇ-5İlgili alanda kimlik, estetik ve etik değerlere göre diğer disiplinlerle işbirliği yapan analiz çalışmaları yapabilir, rapor ve sunum hazırlayabilir.
Program Çıktıları
PÇ-1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3 Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4 Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9 Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11 Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12 Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13 Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15 Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5