Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İç Mimarlık
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İç Mimarlıkta Renk Doku Form

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0110 İç Mimarlıkta Renk Doku Form 3/0/0 SA Türkçe,İngilizce 6
Dersin Amacı
İç mekanda kullanılan rengin açıklık- koyuluk dereceleri, değişik dokular ve formlarla mekan kurgusunun analizi, değeerlendirmesi ve renk şemalarına bağlı iç mekan çözüm önerilerinin sunulması bu dersin amaçları arasındadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Arzu Erçetin
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, tartışma, inceleme, uygulama, proje geliştirme
Temel Kaynaklar -

Mahnke, Meerwein,Rodeck. Color Communication in Architectural Space, Basel:Birkhauser, 2007

Dubois, E. The Structure and properties of color spaces and the resresentation of color images (electronic resource), Malboy and Claypool Publishers, 1997.

Beatley, M.  The Color Book, Dulux Featuring,

Naomi H, Coles, J. The Fundementals of Interior Architecture, Academia:2007.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Renk kavramının tanıtılması, renk kompozisyonlarının incelenmesi Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi, tartışılması
2. Hafta Yüzey özelliklerine bağlı renk algılama konusunun anlatılması Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi, tartışılması
3. Hafta Yüzey özelliklerine bağlı renk algılama konusunun anlatılması, doku özelliklerinin analizi Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi, tartışılması
4. Hafta Form-Doku-Renk birlikteliğinin anlatılması, uygulama örnekleri üzerinden konunun tartışılması Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi, makale tartışılması
5. Hafta Renk şemalarına uygun olarak hazırlanmış iç mekan uygulama örneklerinin sunumu Proje konusunun verilmesi
6. Hafta Renk şemalarına uygun olarak hazırlanmış iç mekan uygulama örneklerinin sunumu Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi, makale tartışılması
7. Hafta Renk algılama, ışık rengi-boya rengi etkileşiminin uygulama örnekleri üzerinden değerlendirilmesi Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi, makale tartışılması
8. Hafta Renk algılama, ışık rengi-boya uygulama örnekleri üzerinden değerlendirilmesi Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi,makale tartışılması
9. Hafta Mekanda renk psikolojisi Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi, makale tartışılması
10. Hafta Canlı ve cansızda dokusal yapı, Dönem projesinin tanıtılması Konu anlatımı, örnek uygulamaların analizi, makale tartışılması
11. Hafta Dokunun renk üzerindeki etkileri, Proje uygulaması Konu anlatımı, proje konusunun geliştirilmesi
12. Hafta Formda doluluk boşluk Proje uygulaması Konu anlatımı, proje konusunun geliştirilmesi
13. Hafta Formda doluluk boşluk ilişkisinin uygulama örnekleri üzerinden değerlendirilmesi Konu anlatımı, proje konusunun geliştirilmesi
14. Hafta Formda eksiltmeler ve ilaveler ile yeni form oluşturma, Proje uygulaması Proje uygulaması,
15. Hafta Formda dokunun fiziksel etkisi ile formun değişik algılanması, Proje uygulaması Proje uygulaması
16. Hafta Proje uygulaması Proje uygulaması
17. Hafta Final teslimi Final teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 60
Final 1 40


ÖÇ-1Renk konusunun malzeme ve donatılarda kullanılan form ve yüzey özelliklerine bağlı olarak değerlendirilmesi, tasarım sürecine yansıması
ÖÇ-2Bilgisayar sunumları ile iki ve üç boyutlu tasarımlar ve mekansal tanımlamalar ve düzenlemeler üzerinden form-doku ilişkisinin değerlendirilmesi
ÖÇ-3Mimaride renk konusunun iç mimaride kullanılan renk düzenleme ilişkileri üzerinden analiz edilerek değerlendirilmesi, bilimsel araştırmaların incelenmesi, yorumlanması
ÖÇ-4Evrensel tasarım anlayışı ile iç mekanda form-doku-renk uygulamalarının değerlendirilmesi, öğrencilerin yaratıcılığını desteklemek amacıyla alan çalışması yapılması
ÖÇ-5İç mekandaki mobilya, donatı ve bitirme elemanlarını seçerek uygun kompozisyon yaratma becerisinin kazandırılması
Program Çıktıları
PÇ-1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3 Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4 Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9 Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11 Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12 Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13 Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15 Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5