Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İç Mimarlık
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Enerji Etkin Tasarım

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0111 Enerji Etkin Tasarım 3/0/0 SA Türkçe, İngilizce 6
Dersin Amacı
Enerji korunumu bilincinin geliştirilmesi, “Sürdürülebilir Tasarım” anlayışı içinde öğrencilerin, doğal verileri kullanarak tasarıma nasıl yön verecekleri konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.

Derste, enerji etkin planlama ilkeleri ile tasarıma yaklaşım, pasif iklimlendirme ve doğal aydınlatma stratejilerinin biçimlendirmeye etkilerinin incelenerek tasarımın nasıl şekillendirildiği örnekler üzerinden analiz edilmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Derse Devam
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, Çizim, Demonstrasyon,3 Boyutlu Model
Temel Kaynaklar
         Watson,D., SolarHouse, Thorsons Publishers Limited, Northamptonshire, England, 1977
         Giovani, B., Man, Climate and Architecture, Van Nostrand, 1974
         Achard, P., Gicquel, R., European Passive Solar Handbook: Basic Principles and Concepts for
     Passive Solar Architecture, European Commission, 1986
         McNicholl, A., Lewis, O., Green Design ,Sustainable Building For Ireland,University College Dublin, 1996
         Behling, S., Behling, S., Sol Power:The Evaluation of Solar Architecture, Prestel, Munih, 1996
         Jones, D.,L., Architecture and the Environment:Bioclimatic Building Design, Laurence King Publishing, London, 1998
         Gissen, D., Big &Gren: Towars Sustainable Architectutre in the 21 st , Princeton Architectural Pres, New York, 2002
         Ding, G.K.C., Sustainable Construction-The Role of Environmental Assessment Tools, Journal of Environmental Management, Vol: 86, 2008
    Sev, A., Sürdürülebilir Mimarlık, Yapı Endüstri Merkezi,2009

     Fuchs H.,Zeumer S., Energy Manual:Sustainable Architecture, 2010
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Enerji Kavramı, Enerji Kaynakları ve Sınıflandırılması, Kullanım Olanakları Anlatım
2. Hafta Ekolojik Yapı ve Yaklaşımları, Pasif Sistemler İle İlgili Bilgi Verilmesi, Analizi Anlatım, Örnek Analizi
3. Hafta Ekolojik Yapı ve Yaklaşımları, Pasif Sistemler İle İlgili Bilgi Verilmesi, Analizi Anlatım, Örnek Analizi
4. Hafta Aktif Sistemler ile ilgili Bilgi Verilmesi, Analizi Anlatım, Örnek Analizi
5. Hafta Aktif Sistemler ile ilgili Bilgi Verilmesi, Analizi Anlatım, Örnek Analizi
6. Hafta Yurtiçi ve Yurtdışı Ekolojik Yapı ve Yerleşme Tasarımlarının Analizi Anlatım, Örnek Analizi
7. Hafta Yurtiçi ve Yurtdışı Ekolojik Yapı ve Yerleşme Tasarımlarının Analizi Anlatım, Örnek Analizi
8. Hafta Yurtiçi ve Yurtdışı Ekolojik Yapı ve Yerleşme Tasarımlarının Analizi Anlatım, Örnek Analizi
9. Hafta Enerji Korunumu Tasarım İlkelerine göre Enerji Etkin Tasarım Geliştirme Anlatım, Uygulama
10. Hafta Enerji Korunumu Tasarım İlkelerine göre Enerji Etkin Tasarım Geliştirme Anlatım, Uygulama
11. Hafta Enerji Korunumu Tasarım İlkelerine göre Enerji Etkin Tasarım Geliştirme Anlatım, Uygulama
12. Hafta Enerji Korunumu Tasarım İlkelerine göre Enerji Etkin Tasarım Geliştirme Anlatım, Uygulama
13. Hafta Enerji Korunumu Tasarım İlkelerine göre Enerji Etkin Tasarım Geliştirme Anlatım, Uygulama
14. Hafta Enerji Korunumu Tasarım İlkelerine göre Enerji Etkin Tasarım Geliştirme Anlatım, Uygulama
15. Hafta Genel Görüşme, Enerji Korunumu Tasarım İlkelerine göre Enerji Etkin Tasarım Geliştirme Görüşme
16. Hafta Genel Görüşme, Enerji Korunumu Tasarım İlkelerine göre Enerji Etkin Tasarım Geliştirme Görüşme
17. Hafta Final Çalışmanın Teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım 14 40
Çalışmanın Teslimi 1 60


ÖÇ-1Çevre faktörlerinin (klimatik, biyolojik, topoğrafik faktörler ve benzeri) iç mekan tasarımına etkisini ortaya koymak
ÖÇ-2Enerji etkin planlama ilkelerini sentez ederek tasarımı yapılandırmak
ÖÇ-3Küresel ölçekte ekolojik, sosyo-ekonomik ve kültürel birleşenleri içeren ileri düzey tasarımlar ortaya koymak
ÖÇ-4Yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanmak üzere tasarımı geliştirmek
ÖÇ-5Enerji etkin tasarım bağlamında iç mekan tasarım ve uygulama süreçlerini yönetebilme ve maliyet analizlerini yapabilme
Program Çıktıları
PÇ-1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3 Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4 Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9 Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11 Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12 Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13 Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15 Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5