Bu derste “ışık ve rengin” yapma çevre içindeki önemi anlatılmaktadır. Işığın ve renk teorisinin fiziksel ve psikolojik etkileri anlatılarak, mekan algılama üzerindeki etkileri değerlendirilecektir. Tasarımın temel öğelerinden olan ışık ve renk, form ve mekan ile olan ilişkileri aydınlatma tekniği, renk modelleri, renk düzenlemeleri, bilgisayar simulasyon programları ve teknolojik gelişmeler aracılığıyla, sektör ile olan ilişkiler yardımıyla analiz edilecektir. Aydınlatma tasarımı konusunda öğrencilerin yaratıcılığını destekleyecek proje geliştirilecektir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Öğrencilerin bilgisayar destekli aydınlatma tasarımı yapmaları, proje teslim etmeleri, konu ile ilgili sunum hazırlamaları beklenmektedir.
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım, çizim, sektörel ziyaretler, araştırma,bilgisayar destekli çizim programlarının kullanılması
Temel Kaynaklar
-
Architectural Lighting Design, Judith Jones,1990
• Applied Illumination Engineering, Jack Lindsey Fairmont Press, 1997
• Aydınlatma Ders Notları, Mehmet Küçükdoğu, İTÜ Mimarlık Fakültesi, 1996
• Aydınlatma Tekniği, Muzaffer Özkaya, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2000
*Egan,D. , Olgyay V Architectural Lighting, New York:Van Nostrand Reinhold
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
IŞIK VE IŞIĞIN RENKSEL Ö ZELLİKLERİ-TEMEL TERMİNOLOJİNİN VERİLMESİ
IŞIK VE IŞIĞIN RENKSEL Ö ZELLİKLERİ-TEMEL TERMİNOLOJİNİN VERİLMESİ
Konu anlatımı, uygulama örneklerinin analizi
2. Hafta
IŞIK VE IŞIĞIN RENKSEL Ö ZELLİKLERİ-TEMEL TERMİNOLOJİNİN VERİLMESİ
Konu anlatımı, uygulama örneklerinin analizi
3. Hafta
RENGİN SİSTEMATİK ANLATIMI
Konu anlatımı, uygulama örneklerinin analizi
4. Hafta
RENK MODELLERİ VE RENK DÜZENLEMELERİNİN ANALİZİ
Konu anlatımı, uygulama örneklerinin analizi
5. Hafta
IŞIK VE BİYORİTM, PSİKOLOJİ VE RENK KULLANIMI,UYGULAMA ÖRNEKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Anlatım ve Çizim, İKÜ Işık odasında uygulama, konu anlatımı
6. Hafta
IŞIK,RENK PSİKOLOJİSİ VE İÇMİMARİDE MEKANSAL İZLENİMLER, UYGULAMA ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ
Anlatım ve Çizim, İKÜ Işık odasında uygulama, konu anlatımı
7. Hafta
IŞIK VE RENK KONUSUNDA TEKNOLOJİNİN UYGULANMASI, TASARIMDAKİ YENİLİKLER
Anlatım, aydınlatma projesi çizimi
8. Hafta
IŞIK VE RENK KONUSUNDA TEKNOLOJİNİN UYGULANMASI, TASARIMDAKİ YENİLİKLER, AYDINLATMA PROJE KONUSUNUN VERİLMESİ
Anlatım, aydınlatma projesi çizimi
9. Hafta
BİLGİSAYARDA SİMÜLASYON VE MODELLEME, AYDINLATMA PROJESİNİN GELİŞTİRİLMESİ
AYDINLATMA KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN STANDARDLARIN İNCELENMESİ, DEĞERLENDİRİLMESİ, AYDINLATMA PROJESİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Anlatım, aydınlatma projesi çizimi
15. Hafta
AYDINLATMA KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN STANDARDLARIN İNCELENMESİ, DEĞERLENDİRİLMESİ, AYDINLATMA PROJESİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Anlatım, aydınlatma projesi çizimi
16. Hafta
AYDINLATMA PROJESİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Anlatım, aydınlatma projesi çizimi
17. Hafta
FİNAL TESLİMİ
Proje teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Projeler
1
20
Derse Devam / Katılım
1
30
proje teslimi
1
50
ÖÇ-1
Bilgisayar simulasyon programları aracılığıyla aydınlatma tasarımı geliştirilmesi,
ÖÇ-2
Sektör ile işbirliği içinde olarak, tasarlanan aydınlatma projesi için teklif ve öneri bütçe hazırlanması, sunum yapılması ve rapor hazırlanması
ÖÇ-3
İnsan çevre ilişkileri içinde yapı fiziği bileşenlerini birlikte değerlendirebilme ve uygun çözüm önerisi geliştirebilme yetkinliğinin kazandırılması
ÖÇ-4
Sürdürülebilir tasarım ilkelerini göz önünde bulundurarak, bina tipolojisine ve kullanıcı özelliklerine bağlı aydınlatma tasarımı önerisi geliştirebilme
ÖÇ-5
Enerji etkin tasarım ilkelerinin ve aydınlatma kalite kriterlerinin sağlanması konusunda bilgi ve beceri kazandırılması, uygulama projesinde bu kavramların analiz edilerek kullanılması, aydınlatma konusunda geliştirilen Standardlar incelenerek tasarıma aktarılması
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3
Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9
Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10
Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11
Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12
Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13
Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14
Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.