Tarihsel perspektif içinde farklı kültürlerin ve farklı stillerin incelenmesi, irdelenmesi ve karşılaştırılması.Tasarım ve mobilya ile ilgili olarak tarihsel gelişim süreci içerisinde bilgi edinimi amaçlanmaktadır. Stillerin, dönemlerin karşılaştırmasının yapılarak bununla ilgili becerilerin kazanılması.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Derse devam
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım, Tartışma, Demonstrasyon, Değerlendirme
Temel Kaynaklar
-Ireland, J., 2008, History of Interior Design, Fairchild Books
-Blakemore, R.G., 2006, History of Interior Design & Furniture”from Ancient Egypt to Nineteenth Century Europa”, John Wiley&Sons,Inc.
-Pile, J.F., 2005 , A History of Interior Design, Laurence King Publishing
Harwood, B.,May, B.,Sherman, C., ,2002, Architecture and Interior Design Through the 18th Century: An Integrated History
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Mobilya Tarihi, Antik Mısır,Yunan, Roma Dönemleri
Anlatım, Tartışma
2. Hafta
Ortaçağ, İtalyan Rönesans Dönemleri
Anlatım, Tartışma
3. Hafta
Fransız Rönesans, İngiliz Rönesans Dönemleri
Anlatım, Tartışma
4. Hafta
İtalyan Barok, Fransız Barok,İngiliz Barok, Fransız Rokoko
Anlatım, Tartışma
5. Hafta
Erken Georgian, İngiltere, Erken Fransız Neo-Klasik,Erken İngiliz Neo-Klasik, Geç Fransız Neo- Klasik
Anlatım, Tartışma
6. Hafta
Geç İngiliz Neo-Klasik, 19. yüzyıl Fransız Yeniden Doğuş Stili
Anlatım, Tartışma
7. Hafta
19. yüzyıl İngiliz Yenden Doğuş Stili, 20. yüzyıl: Modernizm, Post Modernizm ve Geç Modernizm, Çağdaş Stiller,Pop-Art, Serbest Stil,Dekorasyon ve Mobilya Tasarımında Mimesis( Benzetme), Doğu Kültürlerinde Mobilya,
Anlatım, Tartışma
8. Hafta
Japon ve Hint Stilleri, Türk ve Osmanlı Stilleri
Anlatım, Tartışma
9. Hafta
Konu sunumları
Anlatım, Örnekler üzerinden değerlendirme, Tartışma
10. Hafta
Konu sunumları
Anlatım, Örnekler üzerinden değerlendirme, Tartışma
11. Hafta
Konu sunumları
Anlatım, Örnekler üzerinden değerlendirme, Tartışma
12. Hafta
Konu sunumları
Anlatım, Örnekler üzerinden değerlendirme, Tartışma
13. Hafta
Konu sunumları
Anlatım, Örnekler üzerinden değerlendirme, Tartışma
14. Hafta
Konu sunumları
Anlatım, Örnekler üzerinden değerlendirme, Tartışma
15. Hafta
Teslime yönelik genel görüşme
Görüşme
16. Hafta
Teslime yönelik genel görüşme
Görüşme
17. Hafta
Final
Çalışma Teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım
14
40
Çalışmanın Teslimi
1
60
ÖÇ-1
Stillerin, dönemlerin karşılaştırmasının yapılarak analiz edilmesi
ÖÇ-2
Tarihsel perspektif içerisinde malzeme ve detay çözümlemleri konusunda analiz yapma
ÖÇ-3
Zengin Anadolu uygarlıklarına yönelik mimarlık, mobilya ve sanat akımlarının sentez edilmesi
ÖÇ-4
İç mekandaki mobilya, donatı ve bitirme elemanlarının kültüre bağlı analizi
ÖÇ-5
İç mekan tasarım tarihi ile bunu şekillendiren mimarlık, mobilya ve sanat akımlarını ve diğer kültürel faktörleri sentez edebilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3
Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9
Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10
Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11
Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12
Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13
Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14
Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.