Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İç Mimarlık
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İç Mimarlık Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Karşılaştırmalı Mobilya Tarihi

Karşılaştırmalı Mobilya Tarihi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0109 Karşılaştırmalı Mobilya Tarihi 3/0/0 SA Türkçe, İngilizce 6
Dersin Amacı
Tarihsel perspektif içinde farklı kültürlerin ve farklı stillerin incelenmesi, irdelenmesi ve karşılaştırılması.Tasarım ve mobilya ile ilgili olarak tarihsel gelişim süreci içerisinde bilgi edinimi amaçlanmaktadır. Stillerin, dönemlerin karşılaştırmasının yapılarak bununla ilgili becerilerin kazanılması.
 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Derse devam
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım, Tartışma, Demonstrasyon, Değerlendirme
Temel Kaynaklar -Ireland, J., 2008, History of Interior Design, Fairchild Books

-Blakemore, R.G., 2006, History of Interior Design & Furniture”from Ancient Egypt to Nineteenth Century Europa”, John Wiley&Sons,Inc.

-Pile, J.F.,  2005 ,   A History of Interior Design, Laurence King Publishing

 Harwood, B.,May, B.,Sherman, C., ,2002, Architecture and Interior Design Through the 18th Century: An Integrated History
 
 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Mobilya Tarihi, Antik Mısır,Yunan, Roma Dönemleri Anlatım, Tartışma
2. Hafta Ortaçağ, İtalyan Rönesans Dönemleri Anlatım, Tartışma
3. Hafta Fransız Rönesans, İngiliz Rönesans Dönemleri Anlatım, Tartışma
4. Hafta İtalyan Barok, Fransız Barok,İngiliz Barok, Fransız Rokoko Anlatım, Tartışma
5. Hafta Erken Georgian, İngiltere, Erken Fransız Neo-Klasik,Erken İngiliz Neo-Klasik, Geç Fransız Neo- Klasik Anlatım, Tartışma
6. Hafta Geç İngiliz Neo-Klasik, 19. yüzyıl Fransız Yeniden Doğuş Stili Anlatım, Tartışma
7. Hafta 19. yüzyıl İngiliz Yenden Doğuş Stili, 20. yüzyıl: Modernizm, Post Modernizm ve Geç Modernizm, Çağdaş Stiller,Pop-Art, Serbest Stil,Dekorasyon ve Mobilya Tasarımında Mimesis( Benzetme), Doğu Kültürlerinde Mobilya, Anlatım, Tartışma
8. Hafta Japon ve Hint Stilleri, Türk ve Osmanlı Stilleri Anlatım, Tartışma
9. Hafta Konu sunumları Anlatım, Örnekler üzerinden değerlendirme, Tartışma
10. Hafta Konu sunumları Anlatım, Örnekler üzerinden değerlendirme, Tartışma
11. Hafta Konu sunumları Anlatım, Örnekler üzerinden değerlendirme, Tartışma
12. Hafta Konu sunumları Anlatım, Örnekler üzerinden değerlendirme, Tartışma
13. Hafta Konu sunumları Anlatım, Örnekler üzerinden değerlendirme, Tartışma
14. Hafta Konu sunumları Anlatım, Örnekler üzerinden değerlendirme, Tartışma
15. Hafta Teslime yönelik genel görüşme Görüşme
16. Hafta Teslime yönelik genel görüşme Görüşme
17. Hafta Final Çalışma Teslimi
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım 14 40
Çalışmanın Teslimi 1 60


ÖÇ-1 Stillerin, dönemlerin karşılaştırmasının yapılarak analiz edilmesi
ÖÇ-2Tarihsel perspektif içerisinde malzeme ve detay çözümlemleri konusunda analiz yapma
ÖÇ-3Zengin Anadolu uygarlıklarına yönelik mimarlık, mobilya ve sanat akımlarının sentez edilmesi
ÖÇ-4İç mekandaki mobilya, donatı ve bitirme elemanlarının kültüre bağlı analizi
ÖÇ-5İç mekan tasarım tarihi ile bunu şekillendiren mimarlık, mobilya ve sanat akımlarını ve diğer kültürel faktörleri sentez edebilme
Program Çıktıları
PÇ-1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3 Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4 Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9 Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11 Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12 Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13 Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15 Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5