Ders kapsamında iç mimarlık disiplini ile yakından ilişkili sanat, tarih, sosyoloji, felsefe, kültür gibi alanlarda derinlemesine araştırma becerisini kazanmak ve iç mimarlık tasarım konusu ile ilişkilendirecek projeler üretmek. Öğrenciler öğretim üyesi ile belirledikleri konu / tema bağlamında derinlemesine araştırma ve inceleme yaptıktan sonra, bu araştırmadan edinilen bilgilerin seçilen somut- fiziki bir mekanda iç mekan tasarımına entegrasyonunu sağlamaları, bu yönde konsept geliştirmeleri beklenmektedir. Bu şekilde öğrencilerin kuramsal bilginin pratiğe aktarılması konusunda deneyim kazanması hedeflenmektedir.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Derse devam edip, ders kapsamındaki sorumlulukları yerine getirmek
Öğretim Üyeleri
Öğr. Gör. Dr. Vehbi Tosun
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Salı, Saat 9.00-12.00. Ders CATS üzerinden yürütülecektir. Öğrencilerin sömestr boyunca 1 veya 2 kez üniversitede yüz yüze eğitime çağrılmaları söz konusu olabilir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı günleri, Saat 16.00-17.00 CATS üzerinden.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Çalışma konusunun seçiminin ardından konuya ilişkin literatür araştırması, sunumlar, tartışma, öğrencilerin araştırmalarını sunumları ve kuramsal bilgi bağlamında tasarım önerileri geliştirmeleri
Temel Kaynaklar
Araştırma konusuna göre kaynaklar belirlenecektir.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Hafta Dersin işleyişi ile ilgili genel bilgi. Araştırma konusu hakkında tartışma
Tartışma
2. Hafta
Hafta Araştırma konusunun açıklanması, içeriğin sunumu
Sunum
3. Hafta
Hafta Araştırma konusuna ilişkin sunumlar, tartışma
Sunum, tartışma
4. Hafta
Hafta Ön araştırma
Sunum, tartışma
5. Hafta
Hafta Ön araştırma
Sunum, tartışma
6. Hafta
Hafta Ön araştırma
Sunum, tartışma
7. Hafta
Araştırma raporunun teslimi ve sunumu
Anlatım- Çizim-Tartışma
8. Hafta
Araştırma raporunun teslimi ve sunumu, ara değerlendirme
Teslim, sunum, tartışma
9. Hafta
İç mekan projesi (1/50)
Teslim, sunum, tartışma
10. Hafta
İç mekan tasarımı projesine yönelik analizler, tasarım kararları
sunum, tartışma
11. Hafta
İç mekan tasarımı projesine yönelik analizler, tasarım kararları
sunum, tartışma
12. Hafta
İç mekan tasarım projesine ilişkin konsept çalışmaları, mekana ilişkin iki- üç boyutlu görselleştirmeler
sunum, tartışma
13. Hafta
İç mekan tasarım projesine ilişkin konsept çalışmaları, mekana ilişkin iki- üç boyutlu görselleştirmeler
sunum, tartışma
14. Hafta
Değerlendirme
Tartışma
15. Hafta
Değerlendirme
Tartışma
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
30
Derse Devam / Katılım
1
20
Araştırma Projesi Teslimi
1
50
ÖÇ-1
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek, ileri düzeyde sürdürülebilir tasarımlar gerçekleştirebilme
ÖÇ-2
Etik ve mesleki hükümlere uygun olarak tasarım ve uygulamalarortaya koymak
ÖÇ-3
Yapı sistemleri, metotları ve uygulamalarını analiz ederek gerekli iç mekan yapı kararlarını uyarlamak
ÖÇ-4
Yasaları, tüzükleri ve yönergeleri sentezleyerek, tasarımı uygulayabilme
ÖÇ-5
İç mekan tasarım ve uygulama süreçlerini yönetebilme ve maliyet analizlerini yapabilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3
Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9
Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10
Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11
Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12
Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13
Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14
Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.