Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İç Mimarlık
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0123 2 Seminer 0/0/0 Z Türkçe 6
Dersin Amacı
Ders kapsamında alana ilişkin belirli araştırma soruları verilerek, öğrenciden araştırma sorularından birini seçerek literatür araştırması yapması ve  bilimsel araştırma formatında çalışma hazırlayıp, sunması beklenmektedir. Seçilen  konu bağlamında dönem boyunca  derinliğine araştırma yapılması, bilimsel literatüre hakim olunması ve konuya ilişkin yenilikçi fikirler içeren metin hazırlanarak sunulması amaçlanmaktadır. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Derse devam
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Gülay Usta
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 9.00-11.50
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 12.00-13.00
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Literatür taraması,

 -Araştırma,

-İnceleme,

-Tartışma,

-Rapor, Sunum, 
Temel Kaynaklar -Kothari ,C. R. , Research Methodolgy Methods & Tech, New Age International Publishing

   -Bordens, K., Abbott, B.,B., Research Design and Methods:A Process Approach, Mayfield Pub. Co.

- Creswell,J.W., Research Design:Qualitative and Quantitative Approaches, Sage Pub., Inc,
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta ders içeriğinin açıklanması, araştırma sorularına ilişkin bilgi verilmesi Anlatım, Tartışma
2. Hafta Araştırma sorularının seçimi, bilgilendirme Anlatım, Tartışma
3. Hafta Araştırma sorusuna ilişkin literatür araştırması Anlatım, Tartışma
4. Hafta Araştırma sorusuna ilişkin literatür araştırması Anlatım, Tartışma
5. Hafta Araştırma sorusuna ilişkin literatür araştırması Anlatım, Tartışma
6. Hafta Araştırma sorusuna ilişkin literatür araştırması Araştırma ödevinin sunumu Anlatım, Tartışma
7. Hafta Araştırma konusuna ilişkin çalışmaların sunumu Tartışma
8. Hafta Araştırma sorusuna ilişkin literatür araştırması, yöntem araştırması, veri toplama Tartışma
9. Hafta Araştırma sorusuna ilişkin literatür araştırması, yöntem araştırması, veri toplama Tartışma
10. Hafta Araştırma sorusuna ilişkin literatür araştırması, yöntem araştırması, veri toplama Tartışma
11. Hafta Araştırma konusuna ilişkin taslak çalışmanın sunumu Tartışma
12. Hafta Araştırma konusuna ilişkin taslak çalışmanın sunumu Tartışma
13. Hafta Araştırmanın finaline yönelik tartışmalar, sunumlar Tartışma
14. Hafta Araştırmanın finaline yönelik tartışmalar, sunumlar Tartışma
15. Hafta Final sunumu sunum-Tartışma
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 50
Rapor/Sunum 1 50


ÖÇ-1Belirli alanda tartışmaya yönelik alt yapıya sahip olduğunu ortaya koyması
ÖÇ-2Tez konusuyla ilgili olarak kuramsal ve uygulama alanlarında yetkin olması, tez konusuna hakim olması
ÖÇ-3Belirli bir alanda araştırma konusu belirleyerek, analiz, sentez yapabilme
ÖÇ-4Konuyla ilgili dış paydaşlar ile ulusal, uluslararası düzeyde bağlantı kurarak, mesleki yetkinliğini ileri düzeye taşımak
ÖÇ-5Tez konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası literatüre hakim olması,
Program Çıktıları
PÇ-1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3 Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4 Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9 Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11 Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12 Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13 Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15 Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5