Ders kapsamında alana ilişkin belirli araştırma soruları verilerek, öğrenciden araştırma sorularından birini seçerek literatür araştırması yapması ve bilimsel araştırma formatında çalışma hazırlayıp, sunması beklenmektedir. Seçilen konu bağlamında dönem boyunca derinliğine araştırma yapılması, bilimsel literatüre hakim olunması ve konuya ilişkin yenilikçi fikirler içeren metin hazırlanarak sunulması amaçlanmaktadır.
-Kothari ,C. R. , Research Methodolgy Methods & Tech, New Age International Publishing
-Bordens, K., Abbott, B.,B., Research Design and Methods:A Process Approach, Mayfield Pub. Co.
- Creswell,J.W., Research Design:Qualitative and Quantitative Approaches, Sage Pub., Inc,
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
ders içeriğinin açıklanması, araştırma sorularına ilişkin bilgi verilmesi
Anlatım, Tartışma
2. Hafta
Araştırma sorularının seçimi, bilgilendirme
Anlatım, Tartışma
3. Hafta
Araştırma sorusuna ilişkin literatür araştırması
Anlatım, Tartışma
4. Hafta
Araştırma sorusuna ilişkin literatür araştırması
Anlatım, Tartışma
5. Hafta
Araştırma sorusuna ilişkin literatür araştırması
Anlatım, Tartışma
6. Hafta
Araştırma sorusuna ilişkin literatür araştırması
Araştırma ödevinin sunumu
Anlatım, Tartışma
7. Hafta
Araştırma konusuna ilişkin çalışmaların sunumu
Tartışma
8. Hafta
Araştırma sorusuna ilişkin literatür araştırması, yöntem araştırması, veri toplama
Tartışma
9. Hafta
Araştırma sorusuna ilişkin literatür araştırması, yöntem araştırması, veri toplama
Tartışma
10. Hafta
Araştırma sorusuna ilişkin literatür araştırması, yöntem araştırması, veri toplama
Tartışma
11. Hafta
Araştırma konusuna ilişkin taslak çalışmanın sunumu
Tartışma
12. Hafta
Araştırma konusuna ilişkin taslak çalışmanın sunumu
Tartışma
13. Hafta
Araştırmanın finaline yönelik tartışmalar, sunumlar
Tartışma
14. Hafta
Araştırmanın finaline yönelik tartışmalar, sunumlar
Tartışma
15. Hafta
Final sunumu
sunum-Tartışma
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
50
Rapor/Sunum
1
50
ÖÇ-1
Belirli alanda tartışmaya yönelik alt yapıya sahip olduğunu ortaya koyması
ÖÇ-2
Tez konusuyla ilgili olarak kuramsal ve uygulama alanlarında yetkin olması, tez konusuna hakim olması
ÖÇ-3
Belirli bir alanda araştırma konusu belirleyerek, analiz, sentez yapabilme
ÖÇ-4
Konuyla ilgili dış paydaşlar ile ulusal, uluslararası düzeyde bağlantı kurarak, mesleki yetkinliğini ileri düzeye taşımak
ÖÇ-5
Tez konusu ile ilgili ulusal ve uluslararası literatüre hakim olması,
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3
Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9
Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10
Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11
Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12
Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13
Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14
Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.