Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İç Mimarlık
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

İç Mimarlık Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Tasarım Araştırmalarında Düşünme Biçimleri

Tasarım Araştırmalarında Düşünme Biçimleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0120 Tasarım Araştırmalarında Düşünme Biçimleri 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı Öğrencinin bilim ve tasarım arasındaki ilişkiyi kavramasını sağlamak böylece bilimsel araştırma sürecine farklı düşünme biçimlerini ve araçlarını entegre ederek sorgulama, yorumlama ve üretim düzeyinde araştırmanın özgün ve yaratıcı niteliklerini arttırabilmesini sağlamak hedeflenmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Armağan S. Melikoglu Eke
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım-Sorgulama
Temel Kaynaklar • Bilimsel Düşünme Yöntemi, Cemal Yıldırım, İmge Kitabevi

• Bilimsel Araştırmanın Mantığı, Karl Popper, YKY

•Düşünme Stilleri, Robert Sternberg, Redhouse Eğitim Kitapları

• Bellek Metaforları - Zihinle İlgili Fikirlerin Tarihi, Douwe Draaisma, Metis Yay

• Görsel Düşünme, Arnheim; R, Metis Yayınları

• Neden Nasıl Düşünürüz? Etik, İnsan Doğası ve Beyin Üzerine Bir Tartışma, Changeux, J & Ricoeur, P, , Metis Yayınları • Design Expertise, Lawson, B., &Dorst, K.,Elsevier

• Design Thinking, Rowe, P., The MIT Press

• How We Think, Dewey, J., Dover Publication

• Designerly Ways of Knowing, Cross, N., Springer

• Zihin Haritaları, Buzan T., &Buzan, B., Alfa Yayınları

• İmgeler nasıl düşünür? Ron Burnett, Metis Yayınları

• Bilimin Öyküsü, Michael Mosley, John Lynch, İş bankası Kültür Yay.

• Çizgisel Olmayan Tarih, Manuel De Landa Metis Yayınları

• Belirsizin Bilimleri, İnsan Bilimleri İçin Yeni Bir Epistemoloji, Abraham Moles, YKY
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Bilim, bilim tarihi ve tasarım ile ilgili kavram ve ilişkiler Anlatım-Tartışma
2. Hafta Araştırma süreci ve tasarım süreci ilişkisi Anlatım-Tartışma
3. Hafta Düşünme, düşünce ve beyin üzerine değinmeler. Anlatım-Tartışma
4. Hafta Bilim-Düşünme ve Tasarım-Düşünme ilişkileri Anlatım-Tartışma
5. Hafta Düşünme Biçimleri Anlatım-Tartışma
6. Hafta Düşünme Biçimleri Anlatım-Tartışma
7. Hafta Yaratıcı düşünme, bilimde ve tasarımda yaratıcılık Anlatım-Tartışma
8. Hafta Düşünme araçları: İmgeler, diyagramlar, zihin haritaları, kolajlar vb. Anlatım-Tartışma
9. Hafta Örnek çalışmaların incelenmesi Anlatım-Tartışma
10. Hafta Uygulama: Araştırma konusu ve düşünme aracının belirlenmesi Anlatım-Tartışma
11. Hafta Uygulama Anlatım-Tartışma
12. Hafta Uygulama Anlatım-Tartışma
13. Hafta Sunum Anlatım-Sunum
14. Hafta Sunum Anlatım-Sunum
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta Final Haftası Final Haftası
17. Hafta Final Haftası Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Final 1 50


ÖÇ-1Düşünme biçimleri ve araçları hakkında bilgi edinme
ÖÇ-2Bilim ve tasarım arasındaki ilişkinin kavranması ile yaratıcı düşünme yetisinin geliştirilmesi
ÖÇ-3Araştırma sürecinde kavramlar yaratma, bağlantılar kurma ve yeni üretim biçimleri geliştirme becerisinin kazandırılması
ÖÇ-4Farklı düşünme biçimlerini ve araçlarını araştırma sürecine adapte edebilme ve uygulayabilme becerisinin kazandırılması.
Program Çıktıları
PÇ-1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3 Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4 Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9 Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11 Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12 Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13 Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15 Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4