Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İç Mimarlık
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İç Mimarlıkta Güncel Konular

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0118 İç Mimarlıkta Güncel Konular 3/0/0 SA Türkçe 12
Dersin Amacı
Öğrencileri iç mimarlık alanı ile ilgili farklı kavramlar- konularla tanıştırmak,  sanat- tasarım- içmimarlık/ mimarlık alanlarındaki güncel yaklaşımlarla ilgili eleştirel  bakış açısı geliştirmelerini sağlamak.
Ön Koşullar yok
Eş Koşullar yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Derya Adıgüzel Özbek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 13:00 - 15:45, 1C 03 05
Görüşme Saatleri ve Yeri Salı, 11:00-12:00, 1A13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  Anlatım-Sorgulama
Temel Kaynaklar    Gregotti, V., Mimarlık Üzerine 17 mektup

 

-   May, Y., Yaratma Cesareti

-   Barnard, M., Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür,..

-   Sharr, A., Mimarlar İçin Heidegger,

-   Egan,D.,  Concepts in Architectural Acoustics, New York: McGraw Hill Book Company, 1995.

-   Tichelmann, H. Interiors Construction Manual; Integrated Planning Finishes and Fitting-Out Technical Services, Birchauser:Munich, 2010.

-   Jones, J., Architectural Lighting Design, 1999

-   Applied Illumination Engineering, Jack Lindsey Fairmont Press, 1997

-   Ding, G.K.C., Sustainable Construction-The Role of Environmental Assessment Tools, Journal of Environmental Management, Vol: 86, 2008

Diğer Kaynaklar                Gissen, D., Big &Gren: Towars Sustainable Architectutre in the 21 st , Princeton Architectural Pres, New York, 2002

 

-      ADA (Americanswith Disabilities Act- Özürlü Amerikalılar Yasası), Standards for 

       Accesible Design, Department of Justice, (http://www.ada.gov), 2010 

-      British Standards Institute (BSI- İngiliz Standartlar Enstitüsü), British Standard7000-6:  

       Design management systems; Guide to managinginclusive design, British Standards 

       Institute, Londra, 2005, www.bsi-global.com

-              Birleşmiş Milletler Genel Kurulu (United Nations- UN), ‘Uluslararası Özürlü Hakları Sözleşmesi (Convention on the Rights of Persons with Disabilities), Madde 20 ve 26

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin içeriğinin, kapsamının anlatılması Anlatım
2. Hafta araştırma konusunun belirlenmesi Anlatım
3. Hafta araştırma konusunun geliştirilmesi Anlatım
4. Hafta araştırma konusunun geliştirilmesi Anlatım
5. Hafta araştırma konusunun geliştirilmesi Anlatım
6. Hafta araştırma konusunun geliştirilmesi Anlatım
7. Hafta araştırma konusunun geliştirilmesi Anlatım
8. Hafta araştırma konusunun geliştirilmesi Anlatım
9. Hafta sunum Anlatım
10. Hafta sunum Sunumlar
11. Hafta sunum Sunumlar
12. Hafta sunumsi Sunumlar
13. Hafta sunum Sunumlar
14. Hafta sunum Sunumlar
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta Final Haftası Final Haftası
17. Hafta Final Haftası Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 50
Final 1 50


ÖÇ-1Tasarım alanındaki farklı yaklaşımlar ve kuramlar hakkında bilgi edinme
ÖÇ-2İçmimari tasarım ve uygulamalarıyla ilgili güncel pratikler ve teoriler hakkında bilgi edinme
ÖÇ-3İçmimarlık ile farklı disiplinlerdeki bilgileri bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
ÖÇ-4İçmimarlıktaki güncel tartışma konularını mekan kavramı açısından irdeleyebilme
Program Çıktıları
PÇ-1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3 Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4 Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9 Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11 Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12 Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13 Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15 Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4