Öğrencileri iç mimarlık alanı ile ilgili farklı kavramlar- konularla tanıştırmak, sanat- tasarım- içmimarlık/ mimarlık alanlarındaki güncel yaklaşımlarla ilgili eleştirel bakış açısı geliştirmelerini sağlamak.
Ön Koşullar
yok
Eş Koşullar
yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Derya Adıgüzel Özbek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 13:00 - 15:45, 1C 03 05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Salı, 11:00-12:00, 1A13
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatım-Sorgulama
Temel Kaynaklar
Gregotti, V., Mimarlık Üzerine 17 mektup
- May, Y., Yaratma Cesareti
- Barnard, M., Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür,..
- Sharr, A., Mimarlar İçin Heidegger,
- Egan,D., Concepts in Architectural Acoustics, New York: McGraw Hill Book Company, 1995.
- Tichelmann, H. Interiors Construction Manual; Integrated Planning Finishes and Fitting-Out Technical Services, Birchauser:Munich, 2010.
- Jones, J., Architectural Lighting Design, 1999
- Applied Illumination Engineering, Jack Lindsey Fairmont Press, 1997
- Ding, G.K.C., Sustainable Construction-The Role of Environmental Assessment Tools, Journal of Environmental Management, Vol: 86, 2008
Diğer Kaynaklar
Gissen, D., Big &Gren: Towars Sustainable Architectutre in the 21 st , Princeton Architectural Pres, New York, 2002
- ADA (Americanswith Disabilities Act- Özürlü Amerikalılar Yasası), Standards for
Accesible Design, Department of Justice, (http://www.ada.gov), 2010
- British Standards Institute (BSI- İngiliz Standartlar Enstitüsü), British Standard7000-6:
Design management systems; Guide to managinginclusive design, British Standards
Institute, Londra, 2005, www.bsi-global.com
- Birleşmiş Milletler Genel Kurulu (United Nations- UN), ‘Uluslararası Özürlü Hakları Sözleşmesi (Convention on the Rights of Persons with Disabilities), Madde 20 ve 26
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Dersin içeriğinin, kapsamının anlatılması
Anlatım
2. Hafta
araştırma konusunun belirlenmesi
Anlatım
3. Hafta
araştırma konusunun geliştirilmesi
Anlatım
4. Hafta
araştırma konusunun geliştirilmesi
Anlatım
5. Hafta
araştırma konusunun geliştirilmesi
Anlatım
6. Hafta
araştırma konusunun geliştirilmesi
Anlatım
7. Hafta
araştırma konusunun geliştirilmesi
Anlatım
8. Hafta
araştırma konusunun geliştirilmesi
Anlatım
9. Hafta
sunum
Anlatım
10. Hafta
sunum
Sunumlar
11. Hafta
sunum
Sunumlar
12. Hafta
sunumsi
Sunumlar
13. Hafta
sunum
Sunumlar
14. Hafta
sunum
Sunumlar
15. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
50
Final
1
50
ÖÇ-1
Tasarım alanındaki farklı yaklaşımlar ve kuramlar hakkında bilgi edinme
ÖÇ-2
İçmimari tasarım ve uygulamalarıyla ilgili güncel pratikler ve teoriler hakkında bilgi edinme
ÖÇ-3
İçmimarlık ile farklı disiplinlerdeki bilgileri bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
ÖÇ-4
İçmimarlıktaki güncel tartışma konularını mekan kavramı açısından irdeleyebilme
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3
Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7
Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9
Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10
Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11
Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12
Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13
Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14
Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15
Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.