Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İç Mimarlık
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Konut ve Ev

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İÇMY0121 Konut ve Ev 3/0/0 SA Türkçe 6
Dersin Amacı
Ders kapsamında, öğrencilerinin içmimarlık alanında sıklıkla karşılaşacağı konut olgusunu kavramsal açıdan sorgulamaları, konut ve ev kavramlarına eleştirel bakabilmeleri ve konut konusunda disiplinlerarası araştırma projesi geliştirilmeleri hedeflenmektedir.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Derya Adıgüzel Özbek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri Bu ders bu dönem açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım, sorgulama, konuta ilişkin araştırma projesi geliştirme
Temel Kaynaklar -   Arias, E.G., (1993), The Meaning And Use Of Housing, Aldershot: Avebury. 

-   Goodchild, Barry, (1997), Housing And The Urban Environment, Oxford: Blackwell Science.

-   S.Bozdoğan ve R. Kasaba, Ed. Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1998

-   Uğur Tanyeli, İstanbul 1900-2000 Konutu ve Modernleşmeyi Metropolden Okumak, Akın Nalça Kitapları 2, Ofset Yayınevi Ve Matbaacılık San, İstanbul, 2004

-   Clapham, D. F., Clark, W., The SAGE Handbook of Housing Studies, Sage Publications, Ltd., 2012.

-   Roderick.J. Lawrence , 1991, Housing Dwellings And Homes: Design Theory, Research and Practice, John Wiley & Sons Inc.

- Amos Rapoport, 1969; Housing Form and Culture, Prentice Hall

Diğer Kaynaklar -  Dovey, K., Becoming places : urbanism/architecture/Identity/power / London ; New York, Routledge, 2010

 -   Mike Davis, 2007; Planet of Slums, Verso
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin işleyişinin ve içeriğinin açıklanması Anlatım
2. Hafta 20.yüzyıl konut yaklaşımları, Türkiye’de konut yerleşmelerinde modernleşme süreci Anlatım-Tartışma
3. Hafta Geleneksel, yerel ve enformel konutlar Anlatım-Tartışma
4. Hafta Gündelik yaşam, konut, ev ve evin anlamı Anlatım-Tartışma
5. Hafta Konut, kültür, kimlik, aidiyet ve kendileme Anlatım-Tartışma
6. Hafta İstanbul’daki farklı konut eğilimleri, küreselleşme, soylulaştırma Anlatım-Tartışma
7. Hafta Konut araştırmalarının yapısı ve öğrenci araştırma konularının verilmesi Anlatım-Uygulama
8. Hafta Konutla ilgili öğrenci araştırmaları Tartışma
9. Hafta Konutla ilgili öğrenci araştırmaları Tartışma
10. Hafta Konutla ilgili öğrenci araştırmaları Tartışma
11. Hafta Konutla ilgili öğrenci araştırmaları Tartışma
12. Hafta Konutla ilgili öğrenci araştırmaları Tartışma
13. Hafta Konutla ilgili öğrenci araştırmaları Tartışma
14. Hafta Genel değerlendirme, öğrenci sunumları Sunum
15. Hafta Final Haftası Final Haftası
16. Hafta Final Haftası Final Haftası
17. Hafta Final Haftası Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 3 50
Final 1 50


ÖÇ-1Konut ve eve ilişkin gelişmeleri ve ilişkileri kavrayabilme; ilgili kuram ve söylemleri anlayabilme, irdeleyebilme.
ÖÇ-2Konut tasarımı ile ilişkili karmaşık sorunları araştırma tasarımı ile analiz edebilme ve çözümleyebilme
ÖÇ-3Konut tasarımları, uygulamaları ve politikaları arasındaki ilişkinin tartışılması
ÖÇ-4Konut tasarımı ve uygulamaları üzerinde etkili olan sosyal, kültürel ve ekonomik dinamiklerin tartışılması
Program Çıktıları
PÇ-1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi , yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
PÇ-3 Alanında akademik veya uygulama ortamlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve sorumluluk üstlenir, disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
PÇ-4 Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-5 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÇ-6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÇ-7 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
PÇ-8Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9 Üretime yön verebilecek sanat, estetik ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÇ-10Proje /Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-11 Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-12 Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-13 Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÇ-14Alanında ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
PÇ-15 Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4