Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sanat Yönetimi
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Sanat Kurumlarında Organizasyon

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
SYY 1012 1 Sanat Kurumlarında Organizasyon 2/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere işletme biliminin temel kavramlarını, yönetimi, liderliği ve girişimciliği , işletmeyi yönetme gibi konuları öğretmektir. Ayrıca  öğrencilerin işletmenin temel fonksiyonları arasında yer alan pazarlama konusunda da derinlemesine bilgi sahibi olması sağlanacaktır.  
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Beste Gökçe Parsehyan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

 Öğrenme/Öğretme Yöntemleri:

Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
Konu Başlığı Konu ile İlgili Terimler Konuyla İlgili Seçilmiş Kaynakça
 ders kapsamında öğrencilere verilecektir.

 

Ders için kullanılan araç ve Gereçler : 

Powerpoint sunum olanağı sağlayan bir dizüstü bilgisayar ve projeksiyon cihazı                   (ara kablolarıyla birlikte).

Koyu perdeli bir derslik.

Beyaz tahta

Temel Kaynaklar

 KOÇEL, Tamer; İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Basım Yayım,2010

BOZKURT, İzzet; Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ankara: MediaCat Kitapları,  3. Basım, 2006 

ERTÜRK, Mümin; İşletme Biliminin Temel  İlkeleri, İstanbul: Beta Basım Yayım, 2009

KAZANKAYA, Kürşat; İnternet Pazarlamacısı, İstanbul:  Sokak Kitapları Yayınları, 1. Basım

KOLLEKTİF;  Yeni Pazarlama Trendleri, İstanbul: MediaCat Kitapları,  1. Basım, 2005 

MUCUK, ismet;  Pazarlama İlkeleri , İstanbul:Türkmen Kitabevi , 17. Basım , 2009

YÜKSEKBİLGİLİ, Zeki;  Pazarlama Mucize Değildir, Ankara:Sinemis Yayınları (1. Basım), 2006

 

 

 

 

Diğer Kaynaklar DALGIÇ, Tevfik; İşletmecilik ve Pazarlama Yazıları,  İstanbul: Beta Yayınları, 1. Basım, 2011 

ÖZTÜRK, Aziz; Pazarlama İlkeleri, Ankara: Gazi Kitabevi, 2. Basım, 2011  

 

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İşletmeciliğin Kavramasal Boyutları Sözlü anlatım
2. Hafta Tarihi Gelişimi, Üretim Faktörleri Sözlü anlatım
3. Hafta Girişim, Girişimci-Yönetici Kavramları Sözlü anlatım
4. Hafta İşletmenin Sorumlulukları, İşletmenin Nitelikleri Sözlü anlatım,Vaka analizi
5. Hafta Baskı/çıkar Grupları, İşletmenin Sınıflandırılması Sözlü anlatım
6. Hafta İşletmenin Çevresi, Büyüklüğü ve Kapasite Kullanımı, İşletmelerin Kuruluş Çalışmaları Sözlü anlatım
7. Hafta İşletmelerin Kuruluş Çalışmaları, İşletmenin Fonksiyonları Sözlü anlatım
8. Hafta Pazarlama Fonksiyonu, Pazarlamaya Giriş Sözlü anlatım
9. Hafta Pazarlama Araştırmaları, Tüketici Pazarları ve Tüketici Segmentasyonu Sözlü anlatım
10. Hafta Tüketici Davranışları ve Konumlandırma Sözlü anlatım
11. Hafta Ürün Yönetimi ve Fiyat Stratejileri Sözlü anlatım
12. Hafta Ticari Pazarlama ve Satış Kanalları Sözlü anlatım
13. Hafta Konsept ve Ürün Geliştirme Sözlü anlatım,Vaka analizi
14. Hafta Marıka Yönetimi ve Marka İletişimi Sözlü anlatım
15. Hafta Final Final
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 20
Projeler 1 20
Final 1 40


ÖÇ-1Pazarlama ve işletmenin önemini belirtmek
ÖÇ-2Pazarlama ve işletmenin uygulama alanlarını yorumlama
ÖÇ-3İşletmenin fonksiyonlarını ve pazarlamayla olan ilişkisini açıklama
ÖÇ-4Sanatun pazarlanması konusunu açıklama
ÖÇ-5Sanat kurumlarındaki işletme faaliyetlerini listelemek
Program Çıktıları
PÇ-1Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-2Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir.
PÇ-3Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
PÇ-4Sanatsal, bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-5Proje süreçlerini planlar.
PÇ-6Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-7Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-8Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak, etkin biçimde ifade eder.
PÇ-9Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir.
PÇ-10Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder.
PÇ-11Alanındaki bilgiyi disiplinler arası çalışma ortamında paylaşır ve uygular.
PÇ-12İşletme ve yönetimle ilgili gelişmiş düzeyde bilgiye sahiptir ve bunu sanat yönetimi ile ilişkilendirir.
PÇ-13Gelişmiş ülkelerin sanat yönetimi politikası ile ilgili bilgi sahibidir.
PÇ-14Alanında geçerli hukuk bilgisine sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5