2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Sanat Kurumlarında Organizasyon
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
SYY 1012
1
Sanat Kurumlarında Organizasyon
2/0/0
Z
Türkçe
5
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere işletme biliminin temel kavramlarını, yönetimi, liderliği ve girişimciliği , işletmeyi yönetme gibi konuları öğretmektir. Ayrıca öğrencilerin işletmenin temel fonksiyonları arasında yer alan pazarlama konusunda da derinlemesine bilgi sahibi olması sağlanacaktır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Beste Gökçe Parsehyan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenme/Öğretme Yöntemleri:
Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
Konu Başlığı
Konu ile İlgili Terimler
Konuyla İlgili Seçilmiş Kaynakça
ders kapsamında öğrencilere verilecektir.
Ders için kullanılan araç ve Gereçler :
Powerpoint sunum olanağı sağlayan bir dizüstü bilgisayar ve projeksiyon cihazı (ara kablolarıyla birlikte).
Koyu perdeli bir derslik.
Beyaz tahta
Temel Kaynaklar
KOÇEL, Tamer; İşletme Yöneticiliği , İstanbul: Beta Basım Yayım,2010
BOZKURT, İzzet; Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ankara: MediaCat Kitapları, 3. Basım, 2006
ERTÜRK, Mümin; İşletme Biliminin Temel İlkeleri, İstanbul: Beta Basım Yayım, 2009
KAZANKAYA, Kürşat; İnternet Pazarlamacısı, İstanbul: Sokak Kitapları Yayınları, 1. Basım
KOLLEKTİF; Yeni Pazarlama Trendleri , İstanbul: MediaCat Kitapları, 1. Basım, 2005
MUCUK, ismet; Pazarlama İlkeleri , İstanbul:Türkmen Kitabevi , 17. Basım , 2009
YÜKSEKBİLGİLİ, Zeki; Pazarlama Mucize Değildir , Ankara:Sinemis Yayınları (1. Basım), 2006
Diğer Kaynaklar
DALGIÇ, Tevfik; İşletmecilik ve Pazarlama Yazıları , İstanbul: Beta Yayınları, 1. Basım, 2011
ÖZTÜRK, Aziz; Pazarlama İlkeleri , Ankara: Gazi Kitabevi, 2. Basım, 2011
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
İşletmeciliğin Kavramasal Boyutları
Sözlü anlatım
2. Hafta
Tarihi Gelişimi, Üretim Faktörleri
Sözlü anlatım
3. Hafta
Girişim, Girişimci-Yönetici Kavramları
Sözlü anlatım
4. Hafta
İşletmenin Sorumlulukları, İşletmenin Nitelikleri
Sözlü anlatım,Vaka analizi
5. Hafta
Baskı/çıkar Grupları, İşletmenin Sınıflandırılması
Sözlü anlatım
6. Hafta
İşletmenin Çevresi, Büyüklüğü ve Kapasite Kullanımı, İşletmelerin Kuruluş Çalışmaları
Sözlü anlatım
7. Hafta
İşletmelerin Kuruluş Çalışmaları, İşletmenin Fonksiyonları
Sözlü anlatım
8. Hafta
Pazarlama Fonksiyonu, Pazarlamaya Giriş
Sözlü anlatım
9. Hafta
Pazarlama Araştırmaları, Tüketici Pazarları ve Tüketici Segmentasyonu
Sözlü anlatım
10. Hafta
Tüketici Davranışları ve Konumlandırma
Sözlü anlatım
11. Hafta
Ürün Yönetimi ve Fiyat Stratejileri
Sözlü anlatım
12. Hafta
Ticari Pazarlama ve Satış Kanalları
Sözlü anlatım
13. Hafta
Konsept ve Ürün Geliştirme
Sözlü anlatım,Vaka analizi
14. Hafta
Marıka Yönetimi ve Marka İletişimi
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Projeler
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1 Pazarlama ve işletmenin önemini belirtmek ÖÇ-2 Pazarlama ve işletmenin uygulama alanlarını yorumlama ÖÇ-3 İşletmenin fonksiyonlarını ve pazarlamayla olan ilişkisini açıklama ÖÇ-4 Sanatun pazarlanması konusunu açıklama ÖÇ-5 Sanat kurumlarındaki işletme faaliyetlerini listelemek
Program Çıktıları
PÇ-1 Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir. PÇ-2 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir. PÇ-3 Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. PÇ-4 Sanatsal, bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. PÇ-5 Proje süreçlerini planlar. PÇ-6 Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar. PÇ-7 Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler. PÇ-8 Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak, etkin biçimde ifade eder. PÇ-9 Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir. PÇ-10 Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder. PÇ-11 Alanındaki bilgiyi disiplinler arası çalışma ortamında paylaşır ve uygular. PÇ-12 İşletme ve yönetimle ilgili gelişmiş düzeyde bilgiye sahiptir ve bunu sanat yönetimi ile ilişkilendirir. PÇ-13 Gelişmiş ülkelerin sanat yönetimi politikası ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-14 Alanında geçerli hukuk bilgisine sahiptir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4 ÖÇ 5