Bir yandan televizyon, İnternet, ev sineması, artan festivaller ve spor karşılaşmalarının rekabeti, bir yandan ekonomik krizler, sanat izleyicilerinin sayıca azalmasına neden oluyor. Üstüste zarar etmeye
başlayan birçok müze,opera,bale ve orkestralar kapanıyor veya küçülüyor.
Sanat dünyasında ciddi bir izleyici azalışı sorunu var. İzleyici sayısını arttırmak, günümüzde sanat yöneticilerinin birincil sorunu.
Bu ders düşen ilgi ve ziyaretçi sorunlarının nedenlerini dünyadan ve ülkemizden örnekler üzerinde irdelemeyi ve izleyici/gelir artışı sağlayacak yöntemleri ve uygulamaları saptamyı amaçlıyor.
Ön Koşullar
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eş Koşullar
Eş koşulları bulunmamaktadır.
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için özel koşullar bulunmamaktadır.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Mehmet Üstünipek
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba 15:00-16:45 3-C-17
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe 13:00-15:00 1-D-01 Ataköy Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğrenme/Öğretme Yöntemleri:
Görsel ve yazılı sunum olanaklarını kullanılarak her konu belli ana başlıklar altında incelenmektedir.
Konu BaşlığıKonu ile İlgili TerimlerKonu ile İlgili Örnek MetinlerKonuyla İlgili Seçilmiş Kaynakça
ders kapsamında öğrencilere verilecektir.
Ders için kullanılan araç ve Gereçler :
Powerpoint sunum olanağı sağlayan bir dizüstü bilgisayar ve projeksiyon cihazı (ara kablolarıyla birlikte).
Koyu perdeli bir derslik.
Beyaz tahta
Temel Kaynaklar
- A Guide to Audience Development, Heather Maitland,1997, ISBN 9780728707504
PİRA Aylin; Etkinlik Yönetimi, MediaCat,2004
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Küreselleşme olgusu, ekonomik, sosyal, siyasal gelişmeler ve sanata etkileri.
Sözlü anlatım
2. Hafta
İzleyicinin sanat anlayışında, sanatçının kendini tanımlamasında, sanat ortamında neler değişti? Sanatın ve sanatçının yeni konumu.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Günümüzde devletlerin sanat politikaları ne yönde gelişiyor? Faro konvensiyonu.
Sözlü anlatım
4. Hafta
Geleneksel ve alternatif/yeni sanat dallarında gelişmeler ve rekabet
Sözlü anlatım
5. Hafta
Türkiye'de dünden bugüne sanat ve sanatçı algılaması
Sözlü anlatım
6. Hafta
İzleyici azalışı, finansal ve yönetimsel sorunlar: Müzeler ve galeriler
Sözlü anlatım
7. Hafta
Müzeler ve galeriler için ziyaretçi geliştirme yöntemleri
Sözlü anlatım
8. Hafta
İzleyici azalışı, finansal ve yönetimsel sorunlar: opera,bale,tiyatro
Sözlü anlatım
9. Hafta
Ara sınav
10. Hafta
Edebiyat dünyası,dergiler, gazeteler,dijital platformlar: satış sorunları, finansal sorunlar ve kaynakları
Sözlü anlatım
11. Hafta
Gösteri sanatlarında izleyici sorunları, finansal ve yönetimsel sorunlar.
Sözlü anlatım
12. Hafta
Günümüzde izleyicinin yapısı, beklentileri, tercihleri. Anket ve araştırmalar.
Sözlü anlatım
13. Hafta
Sanat yöneticisi için pazarlama iletişimi araç ve yöntemleri
Sözlü anlatım
14. Hafta
Sanatta Halkla İlişkilerin işlevi ve uygulamalar.
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final
Final
16. Hafta
Final
Final
17. Hafta
Final
Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
20
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
2
20
Projeler
1
20
Final
1
40
ÖÇ-1
Geleneksel ve yeni sanat formlarının üretimi ve arzında yaşanan gelişmelerin, trendlerin ve öngörülerin analizi.
ÖÇ-2
Küreselleşme ve teknolojik gelişmeler bağlamında sektörel ve sektör dışı rekabetin yapısının anlaşılması.
ÖÇ-3
İzleyici tercihlerini etkileyen gelişmelerin, sosyal, siyasal ve ekonomik krizlerin etkilerinin analizi.
ÖÇ-4
Pazarlama ve pazarlama iletişimi araç ve yöntemlerinin sanat sektöründeki uygulamaları. İzleyici geliştirme yöntemleri
ÖÇ-5
İzleyicinin sanatı takdir ve takip etmesini, müze,galeri,tiyatro,opera,müzik,edebiyat,bale, sanat yayınları,sanat gösterileri ve sanatı konu alan tüm etkinliklere daha bilinçli ve istekli olarak ilgi göstermesini sağlamak
Program Çıktıları
PÇ-1
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir.
PÇ-2
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir.
PÇ-3
Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
PÇ-4
Sanatsal, bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir.
PÇ-5
Proje süreçlerini planlar.
PÇ-6
Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar.
PÇ-7
Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler.
PÇ-8
Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak, etkin biçimde ifade eder.
PÇ-9
Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir.
PÇ-10
Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder.
PÇ-11
Alanındaki bilgiyi disiplinler arası çalışma ortamında paylaşır ve uygular.
PÇ-12
İşletme ve yönetimle ilgili gelişmiş düzeyde bilgiye sahiptir ve bunu sanat yönetimi ile ilişkilendirir.
PÇ-13
Gelişmiş ülkelerin sanat yönetimi politikası ile ilgili bilgi sahibidir.