Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Araştırma Yöntemleri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY1102 1 Araştırma Yöntemleri 2/0/0 Z Türkçe 5
Dersin Amacı
İletişim çerçevesinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri hem biçimsel hem de bilimsel olgular ışığında kullanarak nicel ve nitel değerleri yorumlamayı öğretmek amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof.Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 15.00-16.45, Ataköy Kampüs, 1A-03/05
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 15.00-16.45, Ataköy Kampüs, 1A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Bir dönem boyunca öğretilecek konu başlıkları çalışma planı olarak öğrencilere anlatılıyor. Ders için hazırlanan sunumlarla konular öğrencilere hem görsel hem de güncel örneklerle desteklenerek anlatılıyor. Ders sonlarında öğrencilerin hazırladıkları projelerle yaratılan tartışma ortamıyla derste anlatılan konular destekleniyor.
Temel Kaynaklar - Aziz, Aysel. Araştırma Yöntemleri Teknikleri ve İletişim. İstanbul: Turhan Yayıncılık,2003.
- Erdoğan, İrfan. Pozitivist Metodoloji. Ankara:Erk, 2003.
 
- İslamoğlu, Hamdi. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İzmit: Beta Yayınları, 2009.
 
- Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Yayınları, 2007.
 
- Karasar, Niyazi Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları, 2009.
 
- Severin, W. ve Tankard, J. Communication Theories: Origins, and Uses In The Mass Media. London: Longman, 1992.
 
- Yıldırım, Ali. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Genel tanışma ve ders akışı ve içeriğinin bilgisi. Sözlü anlatım
2. Hafta Bilginin kaynağı ve bilim Sözlü anlatım
3. Hafta Bilimsel yöntemin tanımı ve aşamaları Sözlü anlatım
4. Hafta Araştırma kavramı, süreci ve teknikleri Sözlü anlatım
5. Hafta Araştırma Yöntemleri ve Model tanımlama Sözlü anlatım
6. Hafta Evren ve örneklem konusu Sözlü anlatım
7. Hafta Veri toplama ve teknikleri Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta Veri toplama ve teknikleri Sözlü anlatım, uygulama
9. Hafta Araştırmalarda problem belirleme Sözlü anlatım,uygulama
10. Hafta Araştırmalarda içerik oluşturma Sözlü anlatım,uygulama
11. Hafta Araştırmalarda kaynak gösterme Sözlü anlatım,uygulama
12. Hafta Araştırmalarda raporun yazılması ve çoğaltılması Uygulama
13. Hafta Tez hazırlama yöntemleri Sözlü anlatım,uygulama
14. Hafta Değerlendirme (Final projelerinin sunumları) Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme (Proje)
16. Hafta - -
17. Hafta - -
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Final 1 70


ÖÇ-1Kütüphane kullanımı, internet kullanımı gibi bilgi toplama yollarını uygulamalı olarak pratik edebilecek.
ÖÇ-2Kaynak taramanın ve bilgiye ulaşmanın yöntemlerini uygulayabilecek.
ÖÇ-3Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilecek.
ÖÇ-4Bilimsel yazılarda dipnotları ve referansları gösterebilecek.
ÖÇ-5Bilimsel bir araştırmanın kendine özgü zorluklarını ve araştırma etiğinin önemini gösterebilecek.
ÖÇ-6Bilimsel bir makaleyi hazırlayıp sunmayı pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5            
ÖÇ 6