İletişim çerçevesinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri hem biçimsel hem de bilimsel olgular ışığında kullanarak nicel ve nitel değerleri yorumlamayı öğretmek amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Prof.Dr. Okan Ormanlı
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Perşembe, 15.00-16.45, Ataköy Kampüs, 1A-03/05
Görüşme Saatleri ve Yeri
Perşembe, 15.00-16.45, Ataköy Kampüs, 1A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Bir dönem boyunca öğretilecek konu başlıkları çalışma planı olarak öğrencilere anlatılıyor. Ders için hazırlanan sunumlarla konular öğrencilere hem görsel hem de güncel örneklerle desteklenerek anlatılıyor. Ders sonlarında öğrencilerin hazırladıkları projelerle yaratılan tartışma ortamıyla derste anlatılan konular destekleniyor.
Temel Kaynaklar
- Aziz, Aysel. Araştırma Yöntemleri Teknikleri ve İletişim. İstanbul: Turhan Yayıncılık,2003.
- İslamoğlu, Hamdi. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İzmit: Beta Yayınları, 2009.
- Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Yayınları, 2007.
- Karasar, Niyazi Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları, 2009.
- Severin, W. ve Tankard, J. Communication Theories: Origins, and Uses In The Mass Media. London: Longman, 1992.
- Yıldırım, Ali. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2008.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Genel tanışma ve ders akışı ve içeriğinin bilgisi.
Sözlü anlatım
2. Hafta
Bilginin kaynağı ve bilim
Sözlü anlatım
3. Hafta
Bilimsel yöntemin tanımı ve aşamaları
Sözlü anlatım
4. Hafta
Araştırma kavramı, süreci ve teknikleri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Araştırma Yöntemleri ve Model tanımlama
Sözlü anlatım
6. Hafta
Evren ve örneklem konusu
Sözlü anlatım
7. Hafta
Veri toplama ve teknikleri
Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta
Veri toplama ve teknikleri
Sözlü anlatım, uygulama
9. Hafta
Araştırmalarda problem belirleme
Sözlü anlatım,uygulama
10. Hafta
Araştırmalarda içerik oluşturma
Sözlü anlatım,uygulama
11. Hafta
Araştırmalarda kaynak gösterme
Sözlü anlatım,uygulama
12. Hafta
Araştırmalarda raporun yazılması ve çoğaltılması
Uygulama
13. Hafta
Tez hazırlama yöntemleri
Sözlü anlatım,uygulama
14. Hafta
Değerlendirme (Final projelerinin sunumları)
Uygulama
15. Hafta
Değerlendirme
Değerlendirme (Proje)
16. Hafta
-
-
17. Hafta
-
-
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Final
1
70
ÖÇ-1
Kütüphane kullanımı, internet kullanımı gibi bilgi toplama yollarını uygulamalı olarak pratik edebilecek.
ÖÇ-2
Kaynak taramanın ve bilgiye ulaşmanın yöntemlerini uygulayabilecek.
ÖÇ-3
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilecek.
ÖÇ-4
Bilimsel yazılarda dipnotları ve referansları gösterebilecek.
ÖÇ-5
Bilimsel bir araştırmanın kendine özgü zorluklarını ve araştırma etiğinin önemini gösterebilecek.
ÖÇ-6
Bilimsel bir makaleyi hazırlayıp sunmayı pratik edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3
Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5
Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6
Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7
Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8
Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9
Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10
İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11
Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12
Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.