Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Seminer

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY0102 1 Seminer 0/4/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
Halkla ilişkiler projelerinin hazırlanması, incelenmesi ve değerlendirilmesi kapsamında iletişim sanatı bağlamında kuramsal bilginin incelenerek; duygu bilgi, fikir, akım, düşünce gibi davranışların, bildirişim ögeleri bağlamında birey-toplum ve küresel dünya açısından öneminin irdelenmesi. Güncel hayat ve sektördeki uygulamalara ilişkin farklılıkların farkına varılması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Andaç Toksoy
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 09:00-12:45, Ataköy Kampüsü, STF Derslik-1
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 09:00-12:45, Ataköy Kampüsü, STF Derslik-1
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Araştırma, İnceleme, Tartışma, Sunum, konuklarla söyleşi, örnek uygulama analizleri
Temel Kaynaklar -     Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul:Beta Yayınları, 2007.
-          Kay, M.Mc., Davis, M.  ve Fannig, P.. İletişim Becerileri, Ankara: HYB Yayıncılık, 2006
 
-         Bıçakçı, İlker. İletişim ve Halkla İlişkiler, İstanbul:Media Cat Yay. 1999
 
-         Vardar, Berke. 20. yy Dilbilim Kuramcıları, İstanbul:Der Yayınları, 1993
 
-         Vardar, Berke. Dilbilim Terimleri Sözlüğü, İstanbul:ABC Yayınları, 2006
 
-         Paksoy, Arzu Çekirge. Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, İstanbul: Rota Yayınları, 2008.
 
-         Okay Ayla ve Okay, Aydemir. Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, 2007.
 
-         Ural, Ebru Güzelcik. Stratejik Halkla İlişkiler uygulamaları, İstanbul: Birsen Yayınevi, 2009.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişimin Tanımı Sözlü anlatım
2. Hafta İletişim Kuramları ve Kuramcılar Sözlü anlatım
3. Hafta İletişimin Amacı ve önemi Sözlü anlatım
4. Hafta İletişimin Öge ve İşlevleri - İletişim Araçları- İletişimin Temel Özellikleri Sözlü anlatım
5. Hafta İletişim Türleri Sözlü anlatım
6. Hafta 21.yy İnternet iletişimi tanımı- Sanal İletişim – Sanal iletişim ortamları ve günümüzde sanal iletişimin önemi Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
8. Hafta İletişim Süreci Kod –Kodlama – Kanal- Kod açma vb. ve iletişim sürecinde geri-bildirimin önemi Sözlü anlatım
9. Hafta İletişimde algı- anlam – anlamlama –anlamlandırma süreçlerinin önemi Sözlü anlatım
10. Hafta Sanat ve iletişim sanatları açısından iletinin açımlanması ve anlamlandırılması Sözlü anlatım
11. Hafta Konuklarla iletişim deneyimlerinin paylaşılması. Sözlü anlatım
12. Hafta Görsel sanatlarda( resim - sinema – tv – reklam vb) ileti uygulama örnekleri çözümlemesi Sözlü anlatım, vaka analizi
13. Hafta Kişilerarası ve toplumsal iletişim Sözlü anlatım
14. Hafta Toplumsal iletişim (halkla ilişkiler – reklam – sosyal sorumluluk projesi – marka- imaj- tutundurma ) bağlamında örnek sunum uygulamaları Uygulama
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 50
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 0
Derse Devam / Katılım 14 0
Final 1 50


ÖÇ-1İletişim Sanatı kapsamında iletişimin öge ve işlevlerini kuramsal olarak tanımlayabilecek.
ÖÇ-2İletişimin amaçları doğrultusunda gerekli donanımı edinebilecek. Gereksinimleri karşılamak, çıkarları korumak, amaçlara ulaşmak için bir araç olarak kullanabilecek.
ÖÇ-3Günümüz iletişiminde önemli bir yer edinen sanal internet (sanal) iletişim ortamlarıyla ilgili dilsel ve görüntüsel göstergelerin anlam ve anlamlandırmasını tanıyıp, marka-imaj ve tutundurma çalışmalarında uygulayabilecek.
ÖÇ-4İletişim kuramları çerçevesinde dil felsefesi, dil sosyolojisi ve dil psikolojisi kavramlarını tanımlayabilecek.
ÖÇ-5Halkla ilişkiler etkinlikleri planlamalarında; plan ve projenin sağlıklı yürütülebilmesi adına bireysel ve ekip çalışmalarında iletişimin öge ve işlevlerinden yararlanarak, kendini daha iyi ifade etme, topluluğa seslenme, ikna vb konularda daha başarılı olabilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5