Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İletişim Sanatları
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İletişim Danışmanlığı I

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
ISNY0103 1 İletişim Danışmanlığı I 2/0/0 Z Türkçe 4
Dersin Amacı
İletişim Danışmanlığının; tanım, kapsam ve aşamaları hakkında bilgi sunularak, halkla ilişkiler, reklamcılık, hedef kitle, ileti kavramlarının iletişim danışmanlığı çerçevesinde değerlendirilmesi ve yerli markalar üzerinde uygulamaya yönelik çalışmaların gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler. (Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr.Gör.Dr. Rakel Pinhas Meşulam
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, 12:00-13:45, Ataköy Kampüs, 1A-03/05
Görüşme Saatleri ve Yeri Çarşamba, 12:00-13:45, Ataköy Kampüs, 1A-03/05
Öğretim Yöntem ve Teknikleri  

Öğrencilerin anılan konuları kuramsal ve olması gereken ile gerçek iş yaşamında nasıl olduğu konularını örnek ve sentezleme yoluyla ortaya koymak. 


Temel Kaynaklar

Odabaşı, Yavuz. Tüketici Davranışı, MediaCat, 2011

Odabaşı Yavuz, Post Modern Pazarlama, The Kitap, 2022

Kadıbeşegil Salim, Kriz Geliyorum DerMedacat 2002

Odabaşı Yavuz, Oyman Mine.Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat 2019 

 

 

Diğer Kaynaklar  Kotler, Philip. Kotler ve Pazarlama, İstanbul:Sistem Yayınları, 2000.

Kadıbeşegil, Salim. Kriz Geliyorum Der ! Kriz İletişimi ve Yönetimi, İstanbul:Kapital Yayınları, 2002.

Kotler, Philip. 10 Ölümcül Pazarlama Günahı, İstanbul:MediaCat, 2005.

Tüketici Yüzyılında Pazarlama MediaCat, 2004.

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta İletişim danışmanlığına genel bakış. Sözlü anlatım
2. Hafta İletişim kampanyalarında strateji kavramı ve stratejik yaklaşım. Sözlü anlatım
3. Hafta İletişim Danışmanlığı adımlarının incelenmesi. Sözlü anlatım
4. Hafta İletişim danışmanlığında yönetim alanları. Sözlü anlatım
5. Hafta Lansmanlar. Sözlü anlatım
6. Hafta Konu yönetimi. Sözlü anlatım
7. Hafta Ara sınav Ara sınav
8. Hafta Kriz yönetimi. Sözlü anlatım
9. Hafta Medya İlişkileri. Sözlü anlatım
10. Hafta İç iletişim. Sözlü anlatım
11. Hafta Ölçümleme. Sözlü anlatım
12. Hafta Sektörel danışmanlık örnekleri I. Sözlü anlatım, Uygulama
13. Hafta Sektörel danışmanlık örnekleri II. Sözlü anlatım, Uygulama
14. Hafta Genel değerlendirme. Sözlü anlatım
15. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
16. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
17. Hafta Değerlendirme Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 40
Derse Devam / Katılım 14 0
Final 1 60


ÖÇ-1İletişim danışmanlığı kavramını yorumlayabilecek
ÖÇ-2İletişim danışmanlığı kavramının içeriğini gösterebilecek.
ÖÇ-3İletişim danışmanlığı hizmetlerini yorumlayabilecek.
ÖÇ-4Danışmanlık hizmetlerini sınıflandırabilecek.
ÖÇ-5İletişim danışmanlığı hizmetlerini organize edebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilecek.
PÇ-2Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilecek.
PÇ-3Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilecek.
PÇ-4Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygulayabilecek ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecek.
PÇ-5Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilecek.
PÇ-6Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilecek.
PÇ-7Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilecek.
PÇ-8Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek.
PÇ-9Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecek.
PÇ-10İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi, kurum dışı, paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilecek ve halkla ilişkiler, reklam alanlarıyla ilgili uzmanlık dallarında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek.
PÇ-11Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynaklarını bir araya getirebilecek ve disiplinlerarası (örneğin psikoloji, sosyoloji vb) özgün ve yaratıcı çalışmalar gerçekleştirebilecek, farklı disiplinlerden edindiği bilgileri yorumlayabilecek.
PÇ-12Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilecek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5